Przedsiębiorstwo 2.0 wykorzystuje najnowsze technologie, aby personalizować ofertę, szybko reagować na zgłaszane problemy, szerzej współpracować z partnerami, projektować nowe produkty i usługi. Przedsiębiorstwo 2.0 rozumie zmiany, które zachodzą wokół niego, potrafi zdobyć pracowników, którzy potrafią tworzyć rozwiązania odpowiadające współczesnej rzeczywistości  opowiadał Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP podczas kongresu Computerworld „Lider Informatyki 2012”.

 Warto naśladować firmy, które odniosły rynkowy sukces. Warto przyglądać się, w jaki sposób zrobiły to Apple, Starbucks, Alior Bank czy Salesforce.com. Czasem podpatrzone w ten sposób pomysły mogą stanowić fundamentalną zmianę w sposobie prowadzenia działalności firmy. Powinna ona szukać też źródeł innowacji wśród klientów i konkurentów, podążać za trendami rynkowymi. Część firm, w tym technologicznych, aby nadążać za rynkiem ma własne działy badawczo-rozwojowe, współpracuje z uczelniami – powiedział Zbigniew Rymarczyk.

Dzisiejsze przedsiębiorstwo wymaga nowoczesnych rozwiązań biznesowych. Tymczasem standardowa funkcjonalność systemów klasy ERP i innych powszechnie stosowanych narzędzi przestała gwarantować przewagę konkurencyjną. Co czynić w takiej sytuacji? Jakie unikalne rozwiązania i nowe modele biznesowe pozwalają uzyskać przewagę? Na te pytania odpowiadał Zbigniew Rymarczyk.

To już trzeci kongres „Lidera Informatyki”, czyli najważniejszego spotkania szefów IT z polskich przedsiębiorstw, instytucji finansowych i urzędów państwowych. Odbył się on pod hasłem „W stronę innowacyjności”. Organizatorzy koncentrowali się na tematach dotyczących zarządzania i współpracy z biznesem, czyli sprawach najbardziej istotnych dla nowoczesnego managera IT, a firma Comarch została partnerem strategicznym tegorocznej edycji.

Jak stać się firmą nowej generacji? – Konieczne jest zdefiniowanie swojego biznesu na nowo. Najważniejszym procesem niech zaś stanie się proces innowacyjny – przekonywał Zbigniew Rymarczyk. Co więcej, w myśl filozofii Steve Jobsa, kreowanie produktów powinno odbywać się niezależnie od badań rynkowych, woli konsumentów i własnych pracowników. W ten sposób Comarch przed laty zaczął dołączać moduły sklepów internetowych do systemów klasy ERP, udostępniać je w modelu cloud computing. Wszystko w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi dostawcami.

Na zakończenie pierwszego dnia kongresu odbyła się również uroczysta gala konkursu „Lider Informatyki”, podczas której wręczone zostały statuetki dla przedsiębiorstw i instytucji najmądrzej oraz najefektywniej wykorzystujących w biznesie i swojej działalności rozwiązania ICT.

Czytaj więcej >>