Przedsiębiorstwo 2.0 według Comarch podczas kongresu Computerworld „Lider Informatyki 2012”
– Przedsiębiorstwo 2.0 wykorzystuje najnowsze technologie, aby personalizować ofertę, szybko reagować na zgłaszane problemy, szerzej współpracować z partnerami, projektować nowe produkty i usługi. Przedsiębiorstwo 2.0 rozumie zmiany, które zachodzą wokół niego, potrafi zdobyć pracowników, którzy potrafią tworzyć rozwiązania odpowiadające współczesnej rzeczywistości – opowiadał Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP podczas kongresu Computerworld „Lider Informatyki 2012”.
– Warto naśladować firmy, które odniosły rynkowy sukces. Warto przyglądać się, w jaki sposób zrobiły to Apple, Starbucks, Alior Bank czy Salesforce.com. Czasem podpatrzone w ten sposób pomysły mogą stanowić fundamentalną zmianę w sposobie prowadzenia działalności firmy. Powinna ona szukać też źródeł innowacji wśród klientów i konkurentów, podążać za trendami rynkowymi. Część firm, w tym technologicznych, aby nadążać za rynkiem ma własne działy badawczo-rozwojowe, współpracuje z uczelniami – powiedział Zbigniew Rymarczyk.
Dzisiejsze przedsiębiorstwo wymaga nowoczesnych rozwiązań biznesowych. Tymczasem standardowa funkcjonalność systemów klasy ERP i innych powszechnie stosowanych narzędzi przestała gwarantować przewagę konkurencyjną. Co czynić w takiej sytuacji? Jakie unikalne rozwiązania i nowe modele biznesowe pozwalają uzyskać przewagę? Na te pytania odpowiadał Zbigniew Rymarczyk.
To już trzeci kongres „Lidera Informatyki”, czyli najważniejszego spotkania szefów IT z polskich przedsiębiorstw, instytucji finansowych i urzędów państwowych. Odbył się on pod hasłem „W stronę innowacyjności”. Organizatorzy koncentrowali się na tematach dotyczących zarządzania i współpracy z biznesem, czyli sprawach najbardziej istotnych dla nowoczesnego managera IT, a firma Comarch została partnerem strategicznym tegorocznej edycji.
Jak stać się firmą nowej generacji? – Konieczne jest zdefiniowanie swojego biznesu na nowo. Najważniejszym procesem niech zaś stanie się proces innowacyjny – przekonywał Zbigniew Rymarczyk. Co więcej, w myśl filozofii Steve Jobsa, kreowanie produktów powinno odbywać się niezależnie od badań rynkowych, woli konsumentów i własnych pracowników. W ten sposób Comarch przed laty zaczął dołączać moduły sklepów internetowych do systemów klasy ERP, udostępniać je w modelu cloud computing. Wszystko w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi dostawcami.
Na zakończenie pierwszego dnia kongresu odbyła się również uroczysta gala konkursu „Lider Informatyki”, podczas której wręczone zostały statuetki dla przedsiębiorstw i instytucji najmądrzej oraz najefektywniej wykorzystujących w biznesie i swojej działalności rozwiązania ICT.