Według badań Krajowego Rejestru Długów z maja 2013 roku, co trzecia firma wskazuje, że nie jest w stanie terminowo regulować zobowiązań, co odbija się negatywnie na jej relacjach z kontrahentami, a 25,4 proc. firm twierdzi, że zatory płatnicze zmuszają je do ograniczania inwestycji.
Comarch ERP Optima - idealne rozwiązanie do obsługi procesu windykacji!
Aby pomóc w rozwiązaniu problemów z niezapłaconymi należnościami, Comarch ERP Optima wspiera procesy windykacji należności, opierający się na:
Etapy procesu windykacyjnego można definiować elastycznie względem poszczególnych kontrahentów.
Połączenie nowoczesnych rozwiązań oraz sprawdzonych technologii pozwoliło na stworzenie kompletnego narzędzia umożliwiającego kompleksową obsługę windykacji należności w Comarch ERP Optima. Dzięki naszym rozwiązaniom użytkownicy Comarch ERP Optima mogą łatwo i szybko pozbyć się problemu przeterminowanych płatności.
W module CRM Plus wprowadzony został mechanizm automatycznej windykacji należności. Operator programu ma możliwość definiowania elastycznych schematów windykacji, na które może składać się wysyłanie do kontrahentów wiadomości e-mail informujących o nieuregulowanych należnościach, tworzenie w module CRM Plus kontaktów / zadań związanych z takimi kontrahentami, generowanie i wysyłanie poprzez e-mail Ponagleń Zapłaty i wreszcie blokowanie sprzedaży problematycznym kontrahentom.
Wszystkie operacje wykonywane są przez usługę Comarch ERP Automat Windykacji, która jest odpowiedzialna za automatyczne windykowanie należności. Usługa jest instalowana razem z programem Comarch ERP Optima.
Bardzo użyteczną funkcjonalnością jest możliwość ustawiania schematów windykacyjnych. Usługa polega na zdefiniowaniu szeregu akcji, które będą wykonywać się automatycznie (bez udziału operatora) dla poszczególnych płatności w zależności od daty bieżącej i terminu realizacji płatności. Przypisanie danego schematu windykacji do płatności spowoduje, że kolejno będą wykonywać się określone w tym schemacie akcje, zgodnie z godziną akcji ustaloną w konfiguracji i czasem wykonania akcji ustalonym podczas definiowania schematu. Windykacji podlegać będą tylko te należności, które mają przypisany schemat windykacji.
Szczegółwy opis rozwiązania znajduje się w naszej ulotce:
Windykacja należności w module CRM Plus Comarch ERP Optima (.pdf)
Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.