Elektroniczna Wymiana Danych

Electronic Data Interchange

Wysoce zaawansowana,
oparta na chmurze platforma EDI 

Zautomatyzuj procesy biznesowe w łańcuchu dostaw i wzmocnij Twoje relacje z partnerami

Czym jest Comarch EDI?

Bądź bliżej partnerów biznesowych i zwiększ produktywność w Twojej firmie

Dysponując ponad 25-letnim doświadczeniem w dostarczaniu zaawansowanych systemów i usług dla automatyzacji biznesu, inżynierowie i specjaliści z firmy Comarch podjęli się zadania stworzenia najnowocześniejszego rozwiązania do elektronicznej wymiany danych.

Tak powstał Comarch EDI - oparta na technologii cloud platforma B2B, która umożliwia dynamiczną wymianę danych między Tobą i Twoimi partnerami handlowymi. Zaprojektowana tak, aby pomóc Twojej firmie znacznie poprawić efektywność biznesową, nasza platforma jest w pełni zgodna z najnowszymi światowymi standardami i regulacjami.

Platforma umożliwia wysyłanie i odbieranie dziesiątek rodzajów dokumentów elektronicznych przekonwertowanych na wiele różnych formatów. Dodatkowo, system można łatwo zintegrować z wewnętrznymi systemami informatycznymi firmy lub wykorzystać go w formie aplikacji webowej Web-EDI. Niezależnie od tego, którą formę wybierzesz, przyspieszy to procesowanie podczas całego cyklu transakcyjnego - od złożenia zamówienia, przez wysyłkę towarów, aż po płatność.

Ponadto, dzięki wdrożeniu technologii blockchain, traceability oraz machine learning, Comarch EDI gwarantuje, że wszelkie procesy łańcucha dostaw będą zawsze idealnie zoptymalizowane pod kątem osiągania najlepszych wyników biznesowych.

Jesteśmy Partnerem organizacji GS1 Polska

Jakie są kluczowe korzyści z wdrożenia platformy Comarch EDI?*

*Informacje oparte na ankiecie z 2019 roku

Miej KSeF pod kontrolą

Wystawianie faktur w ramach KSeF (Krajowy System e-Faktur) stanie się w Polsce obowiązkowe na początku 2026 roku. W oczekiwaniu na  zmianę warto już teraz zacząć przygotowania – proces ten, zwłaszcza w dużych firmach, może wymagać większego zaangażowania.

Platforma Comarch EDI KSeF jest w pełni zintegrowana z KSeF, dlatego umożliwia wymianę i archiwizację faktur ustrukturyzowanych zgodnie z nowymi przepisami.

Dowiedz się więcej o KSeF z Comarch

Krajowy System e-Faktur (KSeF) dla przedsiębiorców

Powiązane materiały

  • Współczesne standardy wymiany danych

    Dlaczego to idealny moment na synchronizację przepływu danych?

    Pobierz White Paper

    Funkcjonalności platformy Comarch EDI

    Dołącz do społeczności Comarch EDI
    Zrzeszając ponad 130 000 firm różnej wielkości z 50 różnych krajów - wymieniających około 650 milionów dokumentów rocznie - Comarch EDI umożliwia szybką i bezpieczną transmisję danych między Tobą a Twoimi partnerami biznesowymi.

    Comarch EDI, platforma zaprojektowana z myślą o użytkowniku i wydajności biznesowej, zawiera kompletne rozwiązania analityczne, monitorujące, archiwizujące, jak i funkcje synchronizacji danych produktowych (GDSN).

    Ponieważ Comarch EDI jest rozwiązaniem opartym na chmurze, które można łatwo wdrożyć w każdej firmie, platforma pozwala znacznie obniżyć koszty operacyjne i uzyskać szybki zwrot z inwestycji.
    • Partnerstwa z GS1, EESPA, PEPPOL, VDA
    • Interoperacyjność z operatorami w każdej części świata
    • Wsparcie dla wszystkich operacji łańcucha dostaw

    Dowiedz się więcej

    Dwa rodzaje implementacji EDI - Web & Integracja

    Jako Comarch, zapewniamy opartą na technologii chmury platformę EDI dla wszystkich firm, niezależnie od ich wielkości i dojrzałości technologicznej:

    Comarch WEB-EDI - intuicyjna aplikacja internetowa, która umożliwia szybką i niezawodną wymianę danych nawet z najmniejszymi partnerami biznesowymi. Jej funkcje obejmują natychmiastowy dostęp do cyfrowej wersji dokumentu, generowanie etykiet logistycznych z kodami SSCC, szybkie generowanie dokumentów referencyjnych (PO-Flip), podgląd statusu dokumentu, konwersję do wielu różnych formatów i wiele innych.

    INTEGRACJA - automatyczna komunikacja zapewniająca łatwą integrację z wewnętrznymi systemami firmy (np. ERP, WMS) za pośrednictwem różnych protokołów komunikacyjnych (np. AS2, FTP / VPN, SFTP, WebService i OFTP2, API).

    EDI Managed Services – Walidacja, Mapowanie, Routing, Wzbogacanie danych

    Comarch EDI pozwala na definiowanie dedykowanych reguł sprawdzania poprawności dokumentów elektronicznych w celu zmniejszenia liczby ich niepoprawnych wersji. Innymi słowy, automatycznie sprawdza, czy dane partnerów biznesowych są zawsze zgodne z Twoimi. Dopiero po zatwierdzeniu zostają one przesłane do Twojego systemu.

    Co więcej, Comarch EDI został zaprojektowany tak, aby móc tłumaczyć dany format dokumentu na format preferowany przez Twojego partnera biznesowego i odwrotnie. Dzięki zaawansowanemu mapowaniu, platforma obsługuje wiele formatów plików (XML, EDIFACT, IDOC, , UBL, X12, TRADACOM, ODETTE, VDA) a zespoły Comarch zapewniają pomoc w procesie tworzenia specyfikacji dokumentów. Dzięki funkcji routingu, system umożliwia wysyłanie dziesiątek dokumentów do wielu podmiotów jednocześnie.

    Ponadto, jeśli partner handlowy nie jest w stanie podać wszystkich informacji niezbędnych do pełnej integracji dokumentów, funkcja wzbogacania danych automatycznie wypełni puste pola lub przekonwertuje dane zawarte w odpowiednim pliku.

    Udostępnianie danych: śledzenie i raportowanie
    Korzystając z Comarch EDI, uzyskasz natychmiastowy dostęp do portalu monitorującego w czasie rzeczywistym. Platforma jest również wyposażona w funkcję śledzenia - ergonomicznie zaprojektowaną aplikację internetową, która zapewnia pełny podgląd bieżącego stanu przetwarzanych dokumentów (przepływy dokumentów, konfiguracje partnerów, powiadomienia o błędach) i pomaga szybko reagować na incydenty związane z nieprawidłowymi / utraconymi dokumentami.

    Comarch EDI jest również w stanie generować raporty w oparciu o dane wymieniane w sieci EDI - na przykład porównanie liczby zamówionych produktów z liczbą tych, które widnieją na fakturze lub kodach EAN. Raporty subskrypcji można wysyłać pocztą elektroniczną w dowolnym formacie.

    Optymalizacja zarządzania łańcuchem dostaw
    Comarch EDI gwarantuje pełną optymalizację wymiany danych z firmami logistycznymi i transportowymi. W rezultacie możesz współpracować z wieloma operatorami jednocześnie - nie jest wymagana żadna dodatkowa integracja.

    Ponadto platforma umożliwia łatwą i skuteczną integrację dokumentów handlowych z materiałami logistycznymi. Tego rodzaju podejście w połączeniu z technologią blockchain znacznie poprawia identyfikowalność (traceability) zarówno towarów, jak i usług.

    Nasza oparta na chmurze platforma B2B zapewnia:
    • Integrację z usługami magazynowymi LSP i wewnętrznymi systemami klientów
    • Obsługę wielu komunikatów logistycznych (np. Instrukcje transportowe)
    • Konwersja formatów komunikatów "many-to-many" - zgodne z wymogami LSP
    • Intuicyjne generowanie etykiet logistycznych z kodami SSCC
    • Natychmiastowy dostęp do statusu wszystkich operacji logistycznych
    • Powiadomienia

    Podejście kompleksowe

    Rozumiemy fakt, że szukasz rozwiązania EDI, które potrafi zautomatyzować procesy biznesowe i zmniejszyć Twoje koszty operacyjne. I chociaż obecnie na rynku jest dostępnych wiele systemów, które są w stanie pomóc Twojej firmie osiągnąć lepsze wyniki, prawdziwym wyzwaniem jest osiągnięcie wydajności na najwyższym możliwym poziomie.

    Dlatego Comarch EDI stosuje kompleksowe podejście do procesów łańcucha dostaw i analiz dużych zbiorów danych.

    W rezultacie przedsiębiorstwa mające do czynienia z setkami, a nawet tysiącami partnerów mogą z łatwością przeprojektować swoją strategię współpracy B2B i zdobyć wyraźną, konkurencyjną przewagę. Co więcej, korzystanie z komunikacji elektronicznej w chmurze, znacznie poprawi zarówno jakość wymienianych danych, jak i Twoje relacje biznesowe ze wszystkimi partnerami na całym świecie.

    E-fakturowanie w zamówieniach publicznych

    Gotów na wymianę e-faktur z podmiotami administracji publicznej?

    Dołącz do firm, które już dziś korzystają z rozwiązania Comarch EDI!

    „Utrzymujemy kontakt z wieloma dostawcami i wydajemy setki zamówień każdego dnia. (…) Nie ma miejsca na żadne błędy ani nieporozumienia. To [Comarch EDI] umożliwia szybkie podejmowanie decyzji i odpowiednią reakcję w ciągle zmieniającym się otoczeniu biznesowym.”

    „Comarch EDI spełniło nasze oczekiwania i poprawiło wydajność naszych procesów logistycznych zgodnie z planem. (…) Dzięki ich profesjonalnemu podejściu, rozwiązania Comarch EDI zostały dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb funkcjonalnych, biznesowych czy też technicznych.”

    „Wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów między naszą firmą a operatorami logistycznymi znacznie usprawniło naszą działalność dzięki synchronizacji danych master data, redukcji zadań wykonywanych ręcznie, poprawie dokładności realizacji zamówień, skróceniu czasu potrzebnego na opracowanie i przesłanie dokumentów"

    Usługi zarządzane

    PODŁĄCZANIE PARTNERÓW

    Ulepszony proces komunikacji biznesowej przeprowadzony zgodnie z proponowanym harmonogramem (w tym informacje dotyczące kampanii, webinarów i newsletterów).

    SERVICE DESK

    Wysoce doświadczony, operujący w kilku językach, zespół Comarch Service Desk zapewnia niezawodne wsparcie przy zachowaniu najwyższej jakości standardów.

    ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

    Menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem przydzielani są do konkretnych projektów, aby mogli oni nadzorować każdy etap procesu wdrożeniowego - od planowania i pierwszych przygotowań, po wykonanie i finalizację projektu - oraz upewnić się, iż końcowa konfiguracja spełnia potrzeby Twojej firmy.

    Comarch e-Invoicing Newsletter

    Chcesz wymieniać dokumenty elektroniczne? Szukasz informacji o wymogach prawnych e-fakturowania w poszczególnych państwach?

    Zapisz się do naszego newsletter'a!

    Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

    Interesują Cię inne produkty do zarządzania danymi?

    Nasi Klienci

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.