Wyzwania w globalnym łańcuchu dostaw
Firmy zarówno po stronie popytu, jak i podaży, decydują się na przekazanie różnych funkcji w łańcuchu dostaw firmom partnerskim (outsourcing), w tym dostawcom usług logistycznych (LSP). W dobie globalizacji i handlu elektronicznego, łańcuch dostaw rośnie i integracja elektroniczna, często bez ustalonych standardów komunikacyjnych, stanowi wyzwanie. Co więcej, zróżnicowanie procesów i technologii na całym świecie wymaga elastycznych i konfigurowalnych rozwiązań, które gwarantują bezpieczną komunikację oraz dają możliwość uruchomienia wymiany danych z partnerami na całym świecie.
System Comarch umożliwia integrację z różnymi dostawcami usług logistycznych i kontrolę wszystkich operacji w jednym miejscu, zmniejszając zasoby niezbędne do każdorazowej integracji przy zmianie operatora logistycznego. Zestaw dokumentów elektronicznych, zdefiniowany indywidualnie w oparciu o światowe standardy, wraz z walidacją danych i konwersją formatów zapewnia optymalizację procesów. Dodatkowo integracja danych z dokumentów handlowych (np. zamówienie lub faktura) wymienianych z partnerami biznesowymi z danymi z dokumentów logistycznych (np. zlecenie transportu) oraz z etykietą logistyczną usprawnia śledzenie towarów w całym łańcuchu dostaw (traceability). Rozwiązanie zostało zaprojektowane w celu optymalizacji operacji logistycznych dla podmiotów niezależnie od branży oraz zaawansowania technologicznego firmy.