„Rzeczpospolita”: Comarch najbardziej innowacyjny
Comarch od lat nie schodzi z podium najbardziej innowacyjnej firmie w sektorze handlowo-usługowym Listy 2000 „Rzeczpospolitej”. Podczas uroczystej gali, która odbyła się w Ministerstwie Gospodarki 27 października 2014 r., Comarch kolejny rok z rzędu otrzymał tytuł najbardziej innowacyjnego przedsiębiorstwa.
Jak zauważyła redakcja „Rzeczpospolitej”: Comarch to etatowy zwycięzca rankingu najbardziej innowacyjnych polskich firm.
Potwierdza to na łamach dziennika Gregory Kołodziej, kierownik biura funduszy europejskich Comarch: – Inwestowanie w działalność badawczo-rozwojową, a tym samym w rozwój własnych innowacyjnych produktów i usług jest warunkiem koniecznym do konkurowania na globalnym rynku IT. Wydatki na działalność badawczo-rozwojową pokazują, że Comarch od samego początku swojej działalności inwestował w rozwój technologicznie zaawansowanych rozwiązań, dzięki czemu z sukcesem jest w stanie konkurować na globalnym rynku IT nie tylko ceną, ale głównie jakością. Własne rozwiązania umożliwiają optymalne dopasowanie oferty do potrzeb klientów oraz szybką reakcję na zmieniające się potrzeby rynkowe.
Jak informuje „Rzeczpospolita” w 2013 r. Comarch po raz kolejny zwiększył budżet na badania i rozwój. Wynosił on 173 mln zł czyli o 71 proc. więcej niż rok wcześniej. Z wyliczeń „Rzeczpospolitej” wynika, że kwota ta stanowiła 18,4 proc. przychodów spółki za 2013 r.
– Jesteście najlepszą wizytówką polskiej gospodarki – powiedział podczas gali wręczania nagród „Rzeczpospolitej” Marka Polskiej Gospodarki, Orły Eksportu oraz Dobra Firma 2014 Janusz Piechociński, wicepremier i minister gospodarki.
Jak czytamy na łamach „Rzeczpospolitej” strategia Comarch jest nakierowana na tworzenie własnych rozwiązań informatycznych. Dziennik przypomina słowa profesora Janusz Filipiaka, prezesa Comarch, że spółka musi bazować na własnym softwarze, bo tylko w ten sposób może zyskać przewagę konkurencyjną. Będzie też mniej wrażliwa na wahania koniunkturalne.