System Comarch Egeria dla PWiK w Rybniku
Powstanie innowacyjnych modułów platformy Comarch Utilities dedykowanych branży wodociągowej to efekt zakończonego wdrożenia systemu Comarch Egeria w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku.Wdrożony w PWiK Rybnik system Egeria to kolejny z sukcesem zrealizowany przez Comarch projekt w branży wodociągowej. Po raz pierwszy jednak zaimplementowane zostały nowe moduły dedykowane branży wodociągowej.– Skala procesów realizowanych w PWiK Rybnik wymagała, aby wdrożony system realizował je zgodnie z założeniami i jednocześnie na tyle sprawnie, by zapewnić użytkownikom należyty komfort pracy. Współpraca osób zaangażowanych w realizację projektu doprowadziła do optymalizacji wybranych funkcjonalności systemu Egeria, dzięki temu zapewniono wysoki poziom ergonomii obsługi. Projekt nie należał do łatwych, ale duże zaangażowanie obydwu stron sprawiło, że zakończone wdrożenie jest dla nas niewątpliwym komercyjnym sukcesem - mówi Jan Rzytka, kierownik projektu ze strony PWiK Rybnik.W 2006 roku podpisano umowę, w ramach której przewidziano wdrożenie systemu Comarch Egeria w zakresie modułów ogólnobranżowych i dedykowanych Utilities – modułu Biling oraz Remonty i Obsługa Techniczna. W trakcie prac implementacyjnych powstały dodatkowo nowe funkcje systemu, które są związane z zaawansowanymi mechanizmami rozliczeń stosowanymi w PWiK Rybnik.- PWiK Rybnik jest dużym i prężnie funkcjonującym przedsiębiorstwem. Wdrożony system pozwolił nam na lepszą realizację naszej statutowej działalności oraz na pełny monitoring kosztów. Aplikacja umożliwiła nam jednocześnie poprawę jakości obsługi odbiorców –mówi Janusz Karwot Prezes PWiK Rybnik.Zakończony w lipcu odbiór platformy zapoczątkował nowy etap współpracy. Aktualnie podpisano aneks, poszerzający ilość użytkowników eksploatowanego systemu (z 35 użytkowników do 100).- Działanie to wymagało bardzo krótkiego czasu przeniesienia informacji. W trakcie zaledwie jednego weekendu dokonano potężnej migracji danych. Było to konieczne ze względu na konieczność normalnego funkcjonowania zakładu – mówi Piotr Skórski dyrektor centrum wdrożeń w Comarch.
– Projekt ten to dobry przykład, że mimo pojawiających się utrudnień, konsekwencja w realizacji wyznaczonych celów jest czynnikiem niezbędnym i stale towarzyszącym w codziennej pracy Comarch – dodaje Grzegorz Niedospał, Dyrektor Sprzedaży do Pionu Utilities w Comarch SA.