Sztuczna Inteligencja jest obecnie jednym z głównych trendów w rozwoju usług, przedsiębiorstw i informatyki, a wachlarz jej zastosowań jest bardzo szeroki. Towarzyszy nam również w życiu codziennym, choćby w takich narzędziach jak wyszukiwarki internetowe, nawigacja, wirtualni asystenci czy algorytmy służące do automatycznego tłumaczenia treści. Jako Comarch wykorzystujemy również Sztuczną Inteligencję w systemach ERP tworzonych dla sektora MSP, a konkretniej w usługach takich jak OCR, BI Point i Comarch ERP Optima - by ułatwiać pracę przedsiębiorcom.
Comarch OCR (z angielskiego Optical Character Recognition) – to aplikacja, która wykorzystując algorytmy sztucznej inteligencji pozwala rozpoznawać skanowany tekst, w tym również pismo odręczne. W ujęciu biznesowym sprowadza się to do oszczędności czasu, ponieważ dzięki Comarch OCR nie ma potrzeby ręcznego wprowadzania papierowych faktur. Wystarczy aparat fotograficzny w telefonie i dostęp do internetu, by aplikacja sama odczytała i skatalogowała dane z faktury. Wykorzystując zaimplementowaną sztuczną inteligencję program sam zamienia przedstawiony mu obraz na cyfrowy dokument, rozpoznając wszystkie dane – nazwę kontrahent, numer NIP, kwotę netto, brutto, VAT itd.
Inne zastosowanie pojawia się w jednym z naszych flagowych produktów – Comarch ERP Optima. Dzięki prowadzonym obecnie badaniom wspomaganym sztuczną inteligencją, na bieżąco analizujemy i dostosowujemy nasze systemy do tego, czego aktualnie potrzebują nasi klienci. Analizując codzienne procesy naszych użytkowników, wiemy w jaki sposób korzystają z wybranych komponentów systemu Optima, które z elementów są nieużywane, jakie przebiegi powinny ulec skróceniu oraz które funkcje nie są łatwo dostępne. Pozwala nam to z każdym kolejnym wydaniem optymalizować system z punktu widzenia UX i UI, co przekłada się na oszczędność czasu naszych klientów.
Sztuczna inteligencja to również istotny element BI Point – naszego narzędzia do błyskawicznego generowania raportów biznesowych. Poprzez analizę danych w chmurze i znajdowanie korelacji między nimi, klienci w ciągu kilku kliknięć dostają zaawansowaną wizualizację, interaktywny dashboard, czy wykres ze wskaźnikami efektywności. Korzystając z BI Point, opartego na zaawansowanych algorytmach, bez udziału analityka można porównać dane sprzedażowe, marketingowe, czy statystyki publiczne.