Pod nową nazwą działa portal zakupowy, który daje możliwość przeszukiwania ofert i zakupów online bezpośrednio z magazynów firm (sklepów, dystrybutorów i producentów) wykorzystujących do zarządzania przedsiębiorstwem oprogramowanie Comarch ERP. Poza nazwą zmieniła się także grafika i sposób nawigacji w serwisie.

 

200 tys.

– liczba produktów dostępnych w serwisie Wszystko.pl
(dla porównania na koniec 2012 roku było ich 154 tys.)

 

 

Zmiana nazwy portalu wynika z chęci podkreślenia wartości, jakimi Comarch kieruje się udostępniając go swoim klientom – możliwość sprzedawania na portalu jest bezpłatna dla wszystkich, niezależnie od branży, w której prowadzą działalność. Dlatego portal jest bardzo zróżnicowany pod względem asortymentu.

– Nowa wersja portalu znacznie odbiega od dotychczasowej. Poza domeną zdecydowaliśmy się na szereg zmian w sposobie prezentacji produktów. Aktualnie sprzedawcy wystawiają w portalu ponad 200 000 produktów z 23 branż i biorąc pod uwagę ogromne zróżnicowanie asortymentu (m.in. bogaty wybór materiałów budowlanych, chemii gospodarczej i części motoryzacyjnych) od zawsze dużym wyzwaniem dla nas była odpowiednia jego prezentacja. W nowej wersji serwisu zdecydowaliśmy się na rozwiązanie, które w zupełnie inny sposób prezentuje oferty ilustrowane zdjęciami i te bez grafik. Co więcej, zastosowaliśmy kilka dodatkowych metod promocji ofert z dokładnym opisem i zilustrowanych, przez co korzystniejszych dla kupujących (ma to zastosowanie w wyszukiwarce portalu). W praktyce oznaczać to będzie lepsze efekty biznesowe dla tych sprzedawców, którzy lepiej radzą sobie z utrzymaniem wysokiej jakości oferty – mówi Agnieszka Borawska, Product Manager e-commerce.

Przedsiębiorcy udostępniają w serwisie Wszystko.pl asortyment do sprzedaży bez ponoszenia kosztów oraz bez konieczności otwierania własnego sklepu internetowego. Zdaniem Joanny Bystrzyckiej z księgarni internetowej dla dzieci i młodzieży Attesa „Pierwszą oczywistą korzyścią jest fakt, że za pośrednictwem Wszystko.pl nasi klienci mogą składać zamówienia. Równie istotny jest sam fakt prezentacji naszej pełnej oferty w sieci przez tę platformę handlową. Muszę przyznać, że polityka firmy Comarch promująca sklepy wykorzystujące jej oprogramowanie jest niesamowicie korzystna dla obu stron. Dzięki temu budujemy relacje partnerskie, a poprzez wymianę informacji technicznych na temat działania serwisu i jego współpracy z programem Comarch my jako klienci uczymy się wykorzystywać w większym stopniu funkcjonalności oprogramowania, a programiści mogą dostosowywać system do naszych potrzeb".

Ponadto, portal daje sprzedawcom możliwość promowania własnej marki. Według Joanny Bystrzyckiej z Atessa.pl „Wszystko.pl posiada ciekawą ofertę promocji i reklamy, która umożliwia prowadzenie zorganizowanej kampanii reklamowej przez dłuższy czas. Wymiana danych z serwisem Wszystko.pl jest bardzo łatwa oraz nie ponosimy kosztów związanych z prezentacją naszej oferty w tym serwisie handlowym. Podsumowując, z punktu widzenia sprzedawcy odnosimy z tej współpracy same korzyści”.