Comarch udostępnia swój Facebook shop
Zakupy za pośrednictwem Facebooka są nowością na polskim rynku usług e-commerce. Obecnie główne motywy korzystania z serwisów społecznościowych to wymiana informacji ze znajomymi oraz rozrywka. Funkcja sprzedażowa jest nadal na poziomie marginalnym, jednak ten obszar stopniowo się rozwija, co niesie za sobą ogromny potencjał biznesowy. Trend f-commerce za jakiś czas zyska wielu zwolenników, którzy będą dokonywać zakupów poprzez serwis, na którym spędzają tyle czasu.
– Comarch iSklep24 w wersji Facebook posiada pełną funkcjonalność sklepu internetowego. Po dokonaniu krótkiej konfiguracji wszystkie towary dostępne w e-sklepie, stają się widoczne w Facebook shop. Sam proces zakupowy niczym nie różni się od zakupów w zwykłym sklepie internetowym – zalogowani użytkownicy Facebook wrzucają towary do koszyka, składają zamówienie etc. To sklep internetowy pozostaje główną jednostką sterowania – tam pojawiają się wszystkie informacje o złożonych zamówieniach, zarówno tych z e-sklepu, jak i z Facebook shop. Dzięki temu, klient prowadzi tylko jeden sklep, ale niejako w dwóch internetowych oddziałach – mówi Barbara Molga, Product Manager Comarch iSklep24.
Obecnie sklep na Facebooku może stanowić doskonałe wsparcie dla istniejącego e-sklepu. Do tej pory wiele osób miało obawy dotyczące sprzedaży poprzez ten portal społecznościowy. Głównie wiąże się to z faktem, że sprzedaż na Facebooku jest jeszcze mało popularna, co przekłada się na małe zyski przy dużych nakładach finansowych, związanych z zakupem specjalnej aplikacji. To ryzyko znika w momencie, kiedy uruchomić sprzedaż na Facebooku można zupełnie za darmo.
– Dajemy szansę naszym klientom zostać pionierami w branży f-commerce i być o krok przed konkurencją. W tym momencie na Facebooku działa niewiele sklepów, w których można dokonać zakupów bezpośrednio z poziomu serwisu. Nasi klienci funkcjonalność Facebook shop otrzymują w cenie miesięcznego abonamentu za Comarch iSklep24 i jest to dla nich kolejny kanał dystrybucji dodany do już oferowanych wraz z aplikacją (Allegro, iMall24, porównywarki cen). Dostarczamy gotowe narzędzie, które wystarczy tylko uruchomić. Po stronie naszych klientów pozostaje odpowiednia komunikacja z użytkownikami Facebooka i przyciągnięcie ich do swojej marki. Facebook to idealne miejsce na pokazanie swojej oferty milionom internautów, zrobiło to już kilku naszych klientów, m.in. sklep Pozorski Trade oraz Auto Kowalczyk – dodaje Barbara Molga.