Rola opisów produktów i zdjęć w sprzedaży internetowej
Google wymaga dobrej treści w zamian za wysokie rankingi w wyszukiwarce, czyli kilka słów o roli opisów produktów i zdjęć w sprzedaży internetowej.
Zarówno przedsiębiorcy korzystający z kanału internetowego do rozwijania swojego przedsiębiorstwa, jak również Ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z siecią, np. tworząc stronę internetową, muszą się zmierzyć z tematem opracowania treści. Teksty i zdjęcia poza samą estetyką i poprawną polszczyzną mają dodatkowy bardzo istotny wymiar w Internecie. W dużym stopniu wpływają na pozycję strony lub sklepu w wyszukiwarce.
Cel działania wyszukiwarki Google jest prosty: dostarczać szukającym jak najbardziej wartościowych informacji. Aby więc być na wysokich pozycjach w wyszukiwarce można kupować reklamy (linki sponsorowane) w Adwords albo oprzeć strategię na zapewnieniu użytkownikom Internetu unikatowych, przydatnych treści.
Publikowanie użytecznych informacji oznacza na przykład:
- opracowywanie najczęściej zadawanych pytań,
- publikacje materiałów edukacyjnych o zastosowaniu produktów,
- relacje klientów z wykorzystania zakupionego towaru,
- pisanie bloga,
- dzielenie się spostrzeżeniami i opiniami,
- przygotowywanie szczegółowych opisów przypadków,
- zachęcanie użytkowników do wypowiedzi na stronie,
- publikowanie wywiadów z ekspertami.
Ta lista nie ma końca. Kluczem jest publikowane treści przydatnych dla użytkowników, takich treści, które pomogą im podjąć decyzje zakupową i takich, którymi będą chcieli się dzielić z innymi użytkownikami Internetu.
Treści nie muszą być długie, jednak powinny sobą reprezentować wartość dla odbiorców.
Prawda jest taka, że aby treść była wartościowa, trzeba nad nią pracować stale. Zewnętrznym zleceniobiorcom ciężko jest tworzyć treści użyteczne dla Twoich użytkowników, dzięki którym będą powracać i którymi będą chcieli się dzielić. Dobra firma SEO będzie miała w zespole copywriterów, którzy potrafią napisać dla Ciebie treści. Niestety ich wiedza jest ograniczona do poziomu na jakim są w stanie poznać Twoje przedsiębiorstwo.
Oczywiście oznacza to konieczność zaangażowania i dodatkowej pracy. Jednak co jest alternatywą? Google wymaga dobrej treści w zamian za wysokie rankingi w wyszukiwarce. Alternatywą jest niska pozycja w wyszukiwarce lub płatna reklama.