Odzyskaj porzucone koszyki klientów dzięki Comarch e-Sklep
Nowa wersja Comarch e-Sklep jest już dostępna! Wśród najważniejszych nowości i usprawnień znajdują się m.in. integracja z platformą dla e-commerce edrone, obsługa płatności online Blue Media oraz zmiany optymalizacyjne, które pozytywnie wpłyną na stabilność działania sklepu oraz panelu administracyjnego.
Konkurencja na rynku e-commerce jest coraz większa, dlatego Comarch dokłada wszelkich starań, aby udostępnić swoim klientom funkcjonalności, dzięki którym dotrzymają tempa największym graczom na rynku.
– Nowy rok zaczynamy od mocnego uderzenia – mówi Grzegorz Siwiecki, kierownik produkcji Comarch e-Sklep. – Jest to zasługa głównie integracji z platformą edrone, która umożliwi przedsiębiorcom walkę z jedną największych zmor branży e-commerce: porzuconymi koszykami.
Porządek w e-sklepie
Podobnie jak w tradycyjnym markecie zdarza nam się rozmyślić i odkładać produkty na półkę, tak w internecie droga od koszyka do kasy często jest daleka. Według statystyk zbieranych przez Baymard Institute ( link ) aż 90% klientów nie dokonuje zakupów podczas pierwszych odwiedzin w e-sklepie, a nawet 70% z nich porzuca koszyk z różnych powodów i nie kończy zakupów.
Platforma edrone umożliwia między innymi skuteczną walkę z tym zjawiskiem, przypominając naszym niedoszłym klientom o niedokończonych zakupach poprzez e-mailing. – Po kliknięciu w link z takiego email, klient powróci bezpośrednio do swojego koszyka i będzie mógł błyskawicznie sfinalizować rozpoczętą wcześniej transakcję – tłumaczy Grzegorz Siwiecki.
To jednak tylko pierwsza spośród wielu funkcjonalności, które klientom Comarch e-Sklep daje integracja z edrone. Wśród innych warto wymienić segmentację klientów, tworzenie dopasowanych kampanii e-mail marketingowych, testowanie A/B czy też spersonalizowane rekomendacje. Warto pamiętać, że średnia konwersja w sklepach online wynosi 1,5-3% (źródło: Smart Insights: ), a korzystając z dedykowanych narzędzi można ją wielokrotnie zwiększyć.
Łatwiejsze logowanie, więcej opcji płatności
Na konwersję wpływa wiele czynników – jednym z nich jest też budowa samego procesu dokonywania transakcji. Często klientów do zakupów zniechęca konieczność wypełniania rozbudowanych formularzy, wprowadzania wielu danych osobowych, tworzenia kont, wymyślania i zapamiętywania kolejnych haseł.
Dlatego właśnie w nowej wersji Comarch e-Sklep pojawiła się możliwość logowania przy pomocy konta Facebook lub Google. – W czasach, kiedy większość z nas ma konto u co najmniej jednego z tych gigantów, nie sposób przecenić tej funkcjonalności. Mozolne wypełnianie poszczególnych rubryk będzie mogło zostać zastąpione przez dosłownie dwa lub trzy kliknięcia – mówi Siwiecki.
Znaczącym usprawnieniem jest także poszerzenie wyboru bramek płatniczych o nową platformę – Blue Media, która gwarantuje bezpieczeństwo transakcji internetowych dokonywanych na wiele sposobów – kartą, szybkim przelewem czy za pomocą BLIK.
Co jeszcze?
Lista zmian w nowej wersji Comarch e-Sklep nie kończy się na powyższych pozycjach. – Warto wspomnieć jeszcze o usprawnieniach pod kątem SEO, takich jak obsługa linków kanonicznych dla strony głównej sklepu czy obsługa linków dla strony następnej i poprzedniej na liście towarów – uzupełnia Grzegorz Siwiecki. – Z kolei w Comarch e-Sklep B2B udostępniliśmy wyświetlanie historii operacji wykonywanych przez klienta czy wprowadziliśmy zmiany wpływające na skrócenie czasu ładowania stron w szablonie.
Z pełną listą zmian i ulepszeń zapoznać można się tutaj. Na stronach Comarch dostępna jest także bezpłatna wersja demonstracyjna oprogramowania, dzięki której każdy zainteresowany może osobiście wypróbować Comarch e-Sklep.