Wnioski z pierwszego roku działalności sklepu internetowego www.Sklep.Comarch.pl
„Po pierwszym roku działalności jesteśmy zadowoleni z efektów i chcemy rozwijać sklep internetowy www.Sklep.Comarch.pl” – o tym jak wyglądały pierwsze miesiące działalności e-sklepu oraz o planach na jego rozwój opowiada Łukasz Kozłowski, dyrektor sprzedaży MSP w Comarch.
Jak oceniasz uruchomienie sklepu z perspektywy czasu?
Łukasz Kozłowski: To była dobra decyzja. Uruchomiony ponad rok temu e-sklep pozwolił nam pozyskać kilkuset nowych klientów z różnych zakątków kraju. Przedsiębiorcy cenią bowiem zalety tego kanału – oszczędzają czas dzięki wygodnym i szybkim zakupom. W tym roku postanowiliśmy uczynić nasz e-sklep jeszcze bardziej intuicyjnym.
Czy taka forma sprzedaży się opłaca?
ŁK: Zdecydowanie tak. Poziom sprzedaży oprogramowania przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Sprzedaż w styczniu tego roku była 70 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Ale sprzedaż jest tylko jednym z czynników, które powodują, że prowadzenie sklepu internetowego nam się opłaca. Ważne jest również to, że sklep działa na naszym własnym oprogramowaniu Comarch ERP e-Sklep, więc zbieramy doświadczenia służące rozwojowi naszego produktu. Jednocześnie jesteśmy świadomi wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorcami sprzedającymi przez Internet, bo sami zmagamy się z takimi zadaniami jak pozycjonowanie w wyszukiwarce, promocja itp. Patrząc na e-sklep z szerszej perspektywy, korzystne jest również to, że mamy możliwość wspierania klientów kompleksowo. To znaczy sklep internetowy i sieć Partnerów Comarch uzupełniają się wzajemnie: zamawiając oprogramowanie przez Internet można skorzystać z punktów odbioru, które są zlokalizowane w całej Polsce u naszych partnerów. Z drugiej strony, partnerzy zyskują nowych klientów, ponieważ zapewniają profesjonalne wsparcie techniczne, tym klientom którzy potrzebują jednak kontaktu z konsultantem.
Dlaczego wprowadzane są zmiany w e-sklepie?
ŁK: Widzimy rosnące zainteresowanie e-sklepem i chcemy rozwijać się zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. Wprowadziliśmy nowy interfejs, aby zapewnić lepszą czytelność e-sklepu. Pracujemy nad rozszerzeniem oferty. Chcielibyśmy, żeby w e-sklepie było dostępnie nie tylko oprogramowanie, ale również sprzęt w dobrych cenach. Cały czas zbieramy doświadczenia w obszarach związanych z budowaniem marki e-sklepu i promocją. Testujemy nowe pomysły i wyciągamy wnioski.
Internetowy sklep Comarch bazuje na rozwiązaniu producenta, czyli na Comarch ERP e-Sklep, który jest zintegrowany z systemami Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum. Aplikacja pozwala w prosty i szybki sposób udostępniać sprzedawane towary wprowadzone w modułach handlowych systemu, a także sprawnie zarządzać ofertą w Internecie. Comarch ERP e-Sklep umożliwia dotarcie do klientów aż pięcioma kanałami sprzedaży: Allegro, porównywarki cen, iMall24, własny sklep w serwisie Facebook, Google.