Misztal kręci z Comarch OPT!MA
Misztal – największa hurtownia i serwis opon na Śląsku postawił na Comarch OPT!MA. Wdrożenie przeprowadził Złoty Partner Comarch – firma CTI z Gliwic.
Skromne możliwości analityczne, brak modułu serwisowego oraz mała wydajność jednostanowiskowego programu do obsługi handlu, na którym dotychczas pracowało przedsiębiorstwo Misztal to główne argumenty, które przesądziły o wdrożeniu nowego systemu. Kierownictwo śląskiego hurtownika i serwisanta opon postawiło na Comarch OPT!MA. Produkt Comarch zapewnia firmie Misztal szeroką gamę analiz oraz – co było podstawowym warunkiem – posiada moduł serwisowy.
– Comarch OPT!MA w stu procentach spełnia nasze oczekiwania. Na każdym kroku usprawnia pracę naszej firmy. Dzięki wystawianiu zleceń serwisowych bezpośrednio z systemu mamy możliwość – przy obsłudze klienta flotowego – zbiorczego fakturowania wielu zleceń na jednym dokumencie. Możemy przypisać do danego klienta wszystkie pojazdy bezpośrednio pod jego kartoteką, co w poprzednim programie również było niemożliwe. Ponieważ nasza firma rozlicza pracowników serwisu od wypracowanego obrotu, w tej chwili obliczenia te wykonuje system – wcześniej praca ta zajmowała jednej osobie tydzień. Korzyści jest oczywiście więcej. Rekomenduję rozwiązanie Comarch OPT!MA, jako system dla firm nie tylko z branży motoryzacyjnej – mówi Dariusz Rieger, współwłaściciel Misztal.
Wdrożeniowiec CTI dodatkowo wykonał modyfikację wydruków oraz formularza przyjęcia/wydania samochodów do serwisu, uszczelniło to przepływ pieniędzy między klientami firmy a jej pracownikami. Z kolei wizualna modyfikacja faktur poprzez m.in. osadzenie w dokumencie logotypu Misztal, poprawiła jej wizerunek w oczach klienta.
– Proces wdrażania nowego programu przebiegł szybko dzięki sprawnemu działaniu firmy wdrażającej CTI. Osobą bezpośrednio zaangażowaną w proces wdrożenia był Michał Bonk, który wykazał się nie tylko cierpliwością, ale przede wszystkim ogromną wiedzą na temat systemu Comarch OPT!MA i jego możliwości oraz zdolnościami pedagogicznymi – dodaje Dariusz Rieger z firmy Misztal.
Hurtownia i serwis opon Misztal powstała w 1993 roku. Początkowo zajmowała się wyłącznie sprzedażą opon, dętek oraz akumulatorów do pojazdów ciężarowych. Rozwijająca się firma od 1998 roku prowadzi również serwis tych pojazdów. Wkrótce powstało pierwsze stanowisko do obsługi samochodów osobowych. W chwili obecnej przedsiębiorstwo specjalizuje się w montażu opon do maszyn przemysłowych i budowlanych oraz samochodów ciężarowych, a nawet taczek oraz wozideł technologicznych. Odbiorcami towarów i usług Misztal są między innymi Lafarge Polska, Cemex Polska, Grupa Tarmac oraz wielu innych przedsiębiorstw z segmentu wydobycia kruszyw.