Integracja na „piątkę”. Orange korzysta z backupu danych od Comarch

Połączenia głosowe i transmisja danych to standardowe usługi dostarczane przez operatorów telekomunikacyjnych. Oczekiwania klientów jednak stale rosną i koncentrują się na takich obszarach, jak ochrona danych, cyberbezpieczeństwo czy sprawna organizacja pracy. Orange, czołowy dostawca telekomunikacyjny w Polsce, zdiagnozował te wyzwania i zdecydował się na współpracę z Comarch, który przygotował rozwiązanie do przechowywania danych w chmurze i współpracy zespołowej.
Comarch od lat rozwija własną aplikację Comarch IBARD, służącą do profesjonalnego tworzenia kopii zapasowych online oraz udostępniania danych. Narzędzie działa zarówno w przeglądarce internetowej, jak i na urządzeniach mobilnych. Spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, gwarantowane przez certyfikowaną infrastrukturę Comarch Data Center.
Zadanie: dopasować aplikację do potrzeb Orange
Orange miał jasne założenia: dostawca potrzebował unikalnej usługi dostosowanej do potrzeb firmy, jej identyfikacji wizualnej i oczekiwań klienta docelowego. Rozwiązanie miało zwiększyć wartość dla użytkownika, usprawnić korzystanie z systemu Orange oraz zapewnić ochronę danych. Comarch IBARD świetnie wpisał się w te wytyczne. Krakowska firma przystąpiła do prac, przygotowując wyodrębnione środowisko informatyczne, niezbędne dla klientów Orange do udostępnienia usługi backupu w chmurze.
Comarch dostosował aplikację i jej poszczególne elementy (logotypy, ikony, nazwy) do standardów wizualnych marki. Dodatkowo przygotowano szablony i mechanizmy wysyłania powiadomień e-mail i SMS. Wdrożono również funkcję logowania Single Sign-On (SSO), umożliwiającą użytkownikowi dostęp do wielu systemów i aplikacji za pomocą jednego loginu i hasła. Firma zapewniła też szkolenia z obsługi narzędzia dla zespołów sprzedażowych oraz działów wsparcia technicznego Orange.
Aplikacja jest w pełni bezpieczna. Przed premierą narzędzia Comarch przeprowadził testy bezpieczeństwa, aby wyeliminować potencjalne zagrożenia cybernetyczne.
Dane chronione przed cyberoszustami
Z efektów projektu korzystają zarówno użytkownicy abonamentu Orange na telefony komórkowe, jak i klienci internetu. Dzięki elastycznemu projektowi aplikacji wdrożyły ją również małe i średnie firmy. Aktualnie z rozwiązania korzysta ponad 16 tys. klientów Orange.
Najważniejsze korzyści, jakie zyskali, to m.in.:
- ochrona informacji – zabezpieczenie danych przed utratą, uszkodzeniem czy nieuprawnionym dostępem,
- współpraca zespołowa – aplikacja ułatwia wymianę plików i synchronizację danych w czasie rzeczywistym,
- automatyczny backup danych – tworzenie kopii zapasowych odbywa się w tle, bez potrzeby ręcznego działania,
- komfort – klienci zyskali łatwy i szybki dostęp do plików, wraz z ich udostępnianiem z dowolnego urządzenia.
– Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z zespołem Comarch. Backup danych wzbogacił listę produktów ICT kierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. Proces implementacji przebiegł sprawnie, a wsparcie techniczne Comarch było profesjonalne i zawsze dostępne, co przyczyniło się do szybkiego osiągnięcia zamierzonych celów – mówi Kinga Wiśniewska, kierownik produktu w Orange Polska.