Programiści, informatycy, graficy, animatorzy, webmasterzy, specjaliści od reklamy i marketingu internetowego – dla tych zawodów pracy nie brakuje – czytamy w raporcie Edukacja a rynek internetowy.

W raporcie przeczytamy, iż najlepiej przygotowani do pracy w firmach internetowych są absolwenci kierunków technicznych. Inni zdobywają wiedzę praktyczną i umiejętności przede wszystkim podczas praktyk, o które sami zabiegają. Polskie uczelnie wyższe nie odpowiadają jeszcze potrzebom biznesu. Ale z roku na rok jest lepiej. Są wyjątki godne naśladowania.

O owocnej współpracy Comarch z uczelniami wyższymi, które dostrzegają sens i potrzebę kooperacji sektora nauki z sektorem prywatnym, mówi Joanna Długa, konsultant ds. edukacji w Comarch.

– Paleta możliwości współpracy jest bardzo szeroka. Szczególną popularnością cieszy się Specjalna Oferta Edukacyjna, w ramach której bezpłatnie użyczamy uczelniom systemy klasy ERP. Umożliwia im to prowadzenie ciekawych zajęć warsztatowych z takich dziedzin jak np. zarządzanie, księgowość, ekonomia, handel czy logistyka – wyjaśnia Joanna Długa.

Wśród uczelni, z którymi Comarch współpracuje na takiej płaszczyźnie, są m.in. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu i wiele innych uczelni w całej Polsce

Uczelnie boją się praktyków Internetu, Bogumiła Matuszewska, Raport: Edukacja a rynek internetowy, Interaktywnie.com, marzec 2010

Przeczytaj cały Raport: Edukacja a rynek internetowy.

Poznaj inicjatywy podejmowane przez Comarch we współpracy ze szkołami, uczelniami wyższymi oraz innymi placówkami oświatowymi.