Jak przyznają eksperci Comarch, nowa ustawa konsumencka oznacza jedno – wzrost ilości zamówień w Internecie. Wchodzące na przełomie roku przepisy, pozytywnie wpłyną na rynek e-commerce.

– Właściciele sklepów są coraz bardziej świadomi, iż muszą dbać o klientów i stwarzać im komfortowe warunki handlowe. Nowe przepisy zwiększają poczucie bezpieczeństwa zakupów on-line dla internautów, którzy otrzymają nowe przywileje. Rezultat może być tylko jeden – wzrost ilość zamówień w Internecie – przyznaje wiceprezes Comarch, dyrektor sektora ERP Zbigniew Rymarczyk.

Już 25 grudnia 2014 r. wchodzą w życie najważniejsze od lat zmiany w prawie konsumenckim. Nowa ustawa o prawach konsumenta, to nie tylko wydłużenie terminu na odstąpienie od umowy do 14 dni, ale przede wszystkim szereg zmian wymaganych na stronach internetowych platform handlowych i e-sklepów, nowe obowiązki informacyjne, zmiany w procedurze reklamacyjnej oraz zmiany w sposobie zawierania umów przez telefon.

Dzięki ustawie klient, dokonujący zakupów on-line, będzie jeszcze bardziej chroniony i tym samym będzie czuł się bezpieczniej, kupując w sieci (także robiąc zakupy w innym państwie członkowskim). Ustawa koryguje również wszelkie luki prawne, które są często wykorzystywane przez nieuczciwych sprzedawców.

– Lista podstawowych obowiązków informacyjnych została wydłużona z obecnych 9 do 21. Wśród ciekawszych, nowych wymogów można wskazać przykładowo konieczność poinformowania konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur – mówi jeden z partnerów projektu Maciej Chwaliński, specjalista z serwisu Prokonsumencki.pl

Rozwiązania e-commerce Comarch zgodne z nową ustawą konsumencką
– Aspekt wejścia nowej ustawy o prawach konsumenta jest przez nas obserwowany już od dłuższego czasu. W zasadzie jesteśmy już na nią gotowi – podkreśla Tomasz Bernacki, Product Manager Comarch ERP e-Commerce. – Nasze oprogramowanie jest zawsze zgodne z obowiązującymi przepisami, zarówno rozwiązania z zakresu e-Commerce: platforma handlowa B2B2C http://www.wszystko.pl oraz oprogramowanie sklepu internetowego Comarch ERP e-Sklep, jak i pozostałe produkty Comarch. Staramy się na bieżąco uświadamiać naszych klientów o zmianach, jakie na nich czekają 25 grudnia br. Już kilka miesięcy temu przygotowaliśmy dedykowaną stronę, na której przybliżamy meandry zmiany ustawodawcy. Edukujemy rynek również przy współpracy zaproszonych ekspertów zewnętrznych, prawników, partnerów m.in.: podczas webinariów czy przygotowując poradniki. Trzymamy rękę na pulsie – dodaje.

O sposobie prowadzenia handlu internetowego w Polsce i w całej Unii Europejskiej w nowych uwarunkowaniach prawnych będą dyskutować uczestnicy organizowanego przez Comarch webinarium: „Zmiany prawne w handlu internetowym”. Odbędzie się ono 20 listopada 2014 r., o godz. 11.00.

Rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony >>

Dla każdego z uczestników spotkania on-line przygotowano prezent w postaci e-poradnika.

Więcej informacji  o zmianach przepisów>>

Wybrane zmiany w prawie handlu internetowego 25.12. 2014 r.


Czego dotyczy zmiana:
  • Wydłużenie terminu odstąpienia od umowy do 14 dni.
  • Brak ukrytych opłat, kosztów w sklepach internetowych.
  • Zakaz automatycznego zaznaczania pól wyboru.
  • Brak dodatkowych dopłat za płatności kartami oraz infolinię.
  • łatwy zwrot towarów oraz odzyskanie pieniędzy z tego tytułu.
  • Pełna i wyraźna informacja dotycząca cen towarów/usług.
  • Ujednolicenie przepisów dotyczących zakupów w Internecie w całej Unii Europejskiej.