Comarch ERP XL usprawnia i automatyzuje współpracę z partnerami biznesowymi w przedsiębiorstwie DORMAX, jednej z największych w Polsce hurtowni elementów do produkcji systemów zaciemnienia wnętrz. Wdrożenie zrealizowała firma T2S - partner Comarch ERP.

DORMAX, chcąc podnieść konkurencyjność i zmaksymalizować zyski ze sprzedaży, zadecydował o wdrożeniu systemu B2B opartego na technologii Comarch ERP XL. Jako podstawę wykorzystano funkcjonalność modułów Zamówienia, Sprzedaż, BI, Księgowość, Środki Trwałe, Modelowanie procesów, Mobilny magazynier online. Nadrzędnym celem było usprawnienie i zautomatyzowanie współpracy z partnerami biznesowymi.

– Ponieważ brakowało zintegrowanego systemu usprawniającego i automatyzującego zachodzące procesy, obieg dokumentów zarówno w firmie, jak i poza nią wydłużał się w miarę zwiększania sprzedaży. Doszło do sytuacji, w której zespół handlowy zamiast eksplorować rynek i pozyskiwać klientów poświęcał czas na obsługę zapytań ofertowych i zamówień, często niekompletnych, napływających w różnej formie. Szukaliśmy czegoś, co umożliwi prostą, szybką wymianę informacji z kontrahentami oraz skróci czas procesowania i realizacji zamówień – na przykład wygodnej, samoobsługowej witryny internetowej przeznaczonej dla naszych partnerów. Po zalogowaniu zainteresowani mieliby wgląd do zawsze aktualnej oferty handlowej, mogliby w wygodny sposób składać zamówienia, zgłaszać reklamacje, sprawdzać dostępność towarów, status zamówień czy saldo rozliczeń. Takie rozwiązanie dostarczyłoby także i nam informacji potrzebnych do podejmowania decyzji –  mówi Paweł Lewandowski, Dyrektor Generalny PPHU DORMAX.

–  Wymieniliśmy dotychczasowe oprogramowanie na produkty Comarch spełniające założenia systemu B2B. Naszym partnerem informatycznym została spółka T2S, dysponująca zasobami, kwalifikacjami i doświadczeniem niezbędnymi do zrealizowania projektu. I, jak dotąd, współpraca przebiega wzorowo, a jej efekty są zadowalające – dodaje Lewandowski.

Korzyści z wdrożenia
Podczas analizy wdrożeniowej zidentyfikowano trzy najważniejsze procesy, których automatyzacja w największym stopniu przełożyła się na usprawnienie współpracy z partnerami handlowymi: zamawianie i dostawa towarów oraz kontroling rozliczeń (odbiorcy).

- Operacje dokonywane w systemie B2B są rejestrowane w czasie rzeczywistym. Zdecydowanie zmniejszyła się ilość pracy i dokumentacji związanej z zawarciem transakcji oraz wydatnie skrócił się czas potrzebny do zrealizowania zamówień. Automatyczne generowanie dokumentu WZ i zastosowanie kolektorów danych przy wydawaniu towarów z magazynu znacznie ograniczyło liczbę pomyłek i przyspieszyło realizację dostawy – mówi Przemysław Marszałek, kierownik wdrożenia po stronie T2S Sp. z o.o. – partnera informatycznego.

Moduł BI pozwala na prowadzenie analiz i tworzenie raportów sprzedażowych. Dane pozyskiwane są ze wszystkich modułów składających się na system B2B, w tym z kont partnerów w Pulpicie Kontrahenta. Szybki i łatwy dostęp do czytelnej informacji zarządczej usprawnia proces podejmowania ważnych decyzji przez firmę Dormax. Również partnerzy firmy, za pośrednictwem funkcjonalności Raporty w Pulpicie Kontrahenta, mogą kontrolować stan transakcji i analizować dane, m.in: zakupy w czasie, zamówienia w czasie, stan zobowiązań, uzyskane rabaty.

Dormax istnieje na rynku od 1994 roku. Obecnie jest jedną z największych w Polsce hurtowni komponentów i urządzeń do produkcji systemów zaciemnień wnętrz: rolet, żaluzji, plis, mat, systemów Sunshield, Winter Meeting itp. Firma posiada nowoczesne zaplecze produkcyjne, oferując pełną gamę wyrobów gotowych. Produkty firmy Dormax znane są nie tylko w Polsce. Firma eksportuje do Rosji, Ukrainy, Białorusi, Litwy, Czech, Słowacji, Szwecji, Anglii, Niemiec, Holandii i Francji. Dormax jest liderem w dziedzinie napędów elektrycznych oraz systemów zaciemnień ogrodów zimowych i szklanych konstrukcji dachowych wszechobecnych w nowoczesnej architekturze.

T2S Sp. z o.o. rozwiązania Comarch ERP wdraża z sukcesem od 10 lat. Specjalizuje się w kompleksowych wdrożeniach zintegrowanych systemów wspierających zarządzanie: Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum i ERP Optima. Rocznie realizuje ponad 150 projektów, od małych jednostanowiskowych po instalacje dla ponad 200 użytkowników. W gronie klientów T2S są firmy, takie jak: MPM Product, Firma Braci Urbanek, Hotele SPA Dr Irena Eris, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Libella, Klinkier-Bud, Grafikus, Monolith Films i Monolith Video, Motyl.


OKIEM EKSPERTA: Handel w sieci
Przemysław Marszałek, kierownik wdrożenia T2S Sp. z o.o. Partner Comarch ERP

Sprzedaż internetowa w sferze B2C czy C2C to żadna nowość: już co trzeci Polak robi zakupy online. Handel w sieci okazał się trafionym sposobem na zwiększenie sprzedaży zarówno w krótkiej (dodatkowy kanał sprzedaży o szerokim zasięgu, czynny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu), jak i długiej perspektywie (realizacja strategii marketingowej i programów lojalnościowych). Nabywcy doceniają łatwość w przeglądaniu ofert dostawców z całego świata, wygodę składania zamówień czy realizowania płatności online.  Dostawcy zaś nie ustają w swych dążeniach do wprowadzania kolejnych udogodnień – po to, by maksymalizować doświadczenia klienta, zachęcić do dokonywania kolejnych zakupów w przyszłości i budować z klientami bliższe i trwalsze relacje.

Czy to się opłaca? Choć na pozór wydaje się to irracjonalne, większość klientów, decydując się na zakup określonego produktu, wybierze ofertę znanego dostawcy, nawet jeśli będzie ona droższa, o ile zyska pewność, że zamówienie zostanie zrealizowane w określony sposób i/lub w określonym czasie. Nabywca nie będzie zdeterminowany do poszukiwania alternatywnej oferty, jeśli poziom zadowolenia z dotychczasowych kontaktów był wysoki, ani skłonny do ponoszenia ryzyka związanego z zawarciem transakcji z niesprawdzonym dotąd dostawcą. „Znane” cenimy bardziej, a produkt i jego cena to nie wszystko.

Przyzwyczajeni do coraz wyższych standardów obsługi, oczekujemy przeniesienia znanych i sprawdzonych rozwiązań z obszaru B2C na sferę kontaktów Business to Business, gdzie narzędzia e commerce nie są jeszcze tak popularne. Odpowiedzią na rosnące wymagania i dającą się zauważyć tendencję do zacieśniania więzi jest platforma B2B. Jej zastosowanie przynosi wymierne korzyści: statystyki pokazują, że zamówienia są większe i spływają częściej, gdy odbiorcy mogą skorzystać z narzędzi, które są wygodne w użyciu i jednocześnie umożliwiają uzyskanie pełnej informacji o produkcie i jego dostępności. B2B to także: bardziej rentowny sposób prowadzenia sprzedaży – dzięki samoobsłudze i pełnej automatyzacji procesu; doskonałe medium pozwalające na zaprezentowanie aktualnej oferty szerokiemu gronu odbiorców, poinformowanie o nowościach w ofercie czy aktualnych promocjach; wreszcie – narzędzie wspierające realizację programów lojalnościowych.