Comarch tworzy społeczności klientów i nowe rozwiązania dla handlu
Comarch zamierza zaoferować klientom z sektora MSP dodatkowe usługi oparte na społecznościach. Początkowo będą to usługi związane z handlem elektronicznym i usługami księgowymi.
Rzeczpospolita podkreśla, iż Comarch chce również zarabiać na szybko rosnącym rynku handlu elektronicznego, na którym już od kilku lat jest obecny jako dostawca oprogramowania dla e-sklepów. Obecnie aplikacje krakowskiej firmy działają w ponad 300 sklepach internetowych. W najbliższych dniach Comarch uruchomi platformę handlową iGaleria24.pl, na której e-sklepy będą mogły prezentować swoją ofertę. – To będzie pierwsze w historii naszej spółki rozwiązanie B2C – dodaje Zbigniew Rymarczyk, Wiceprezes Comarch SA. Serwis dedykowany jest firmom, które współpracują ze spółką. Pierwsze siedem już dołączyło do projektu.
Na podobnej zasadzie ma działać analogiczna platforma tworzona wspólnie z biurami rachunkowymi. iKsiegowosc24.pl ma ułatwić biurom rachunkowym promocję własnych usług i dotarcie do klientów, zaś firmom poszukującym obsługi księgowej – znalezienie stosownego usługodawcy. W ramach społeczności biur rachunkowych możliwe będzie m.in. przesyłanie zapytań ofertowych do biur księgowych spełniających określone kryteria związane z lokalizacją lub ofertą.
Niedawno rozpoczęto również prace nad stworzeniem prostej aplikacji do fakturowania. – iFaktury24 to napisany w technologii Silverlight prosty system dla małych firm wystawiających kilka lub kilkanaście faktur miesięcznie – podkreśla Rymarczyk na stronie magazynu Computerworld.pl. Oprogramowanie będzie obsługiwane za pośrednictwem przeglądarki internetowej i niezależne od platformy sprzętowej użytkownika.
Dziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży w sektorze ERP w 2010 r. Comarch zapowiada intensywny rok
Comarch liczy, iż w 2010 roku jego przychody ze sprzedaży w sektorze systemów ERP wzrosną co najmniej o 10 proc. w stosunku do roku poprzedniego. – Chcemy się rozwijać w tempie dwucyfrowym zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych – powiedział dziennikarzom podczas wczorajszego spotkania prasowego Zbigniew Rymarczyk, Wiceprezes Comarch SA, odpowiedzialny za sektor ERP.
Jak ocenia Rymarczyk wartość polskiego rynku oprogramowania ERP, kształtującego się na poziomie ok. 200 mln USD, mogła w 2009 r. wzrosnąć o kilka procent. – Nasze przychody ze sprzedaży aplikacji ERP w 2009 roku rosły szybciej niż rynek systemów tej klasy – mówił dziennikowi Parkiet Rymarczyk. – Wydaje się, że w 2009 roku rynek mógł się zwiększyć o pojedyncze projekty. Zakładam, że nasz udział się nie zmniejszył – dodaje Rymarczyk dla agencji ISB.
Jak zauważa dziennikarz dziennika Parkiet, spółka wiąże szczególne nadzieje z rozwiązaniem Comarch ALTUM dedykowanym dużym przedsiębiorstwom. Wprowadzony w zeszłym roku do oferty produkt został ciepło przyjęty przez rynek. Z 25 wdrożeń Comarch ALTUM tylko 10 zrealizowano w polskich firmach. Jak podkreśla Puls Biznesu to poniekąd wypadkowa strategii, jaka przyświecała Comarch przy tworzeniu tego systemu. – Tworząc Comarch ALTUM, postawiliśmy m.in. na międzynarodowość. Bo systemy, które potem przystosowuje się do działania w kolejnych krajach, są jednak gorsze od tych, które z założenia mają być wykorzystywane w różnych językach – wyjaśniał dla Pulsu Biznesu Rymarczyk.
W 2009 roku Comarch zainwestował w rozwój produktów, R&D oraz w działalność zagraniczną 32 mln zł.
Comarch ma w ofercie zarówno systemy dla małych, średnich, jak i dużych spółek. Sprzedaje je z powodzeniem nie tylko w Polsce, ale i za granicą. W dotarciu do klienta pomaga mu olbrzymia sieć partnerów. Z Comarchem współpracuje aż 900 firm.
Sprzedaż aplikacji ERP będzie rosła, Dariusz Wolak, Parkiet, 17.02.2010
Comarch chce zarabiać na sklepach w sieci, Dariusz Wolak, Rzeczpospolita, 17.02.2010
Nowe ERP z różnym powodzeniem, Kamil Kosiński, Puls Biznesu, 17.02.2010
Comarch tworzy małe Allegro, Kamil Kosiński, Puls Biznesu, 17.02.2010
Comarch tworzy społeczności klientów i nowe rozwiązania dla handlu, Piotr Waszczuk, Computerworld.pl, 17.02.2010