Cloud, computing czyli usługi i produkty dedykowane małym oraz średnim przedsiębiorstwom w chmurze są tematem przewodnim oferty Comarch podczas dorocznych targów CeBIT w Hanowerze (Niemcy).

Jak podkreśla dr Christoph Kurpiński, prezes Comarch Software und Beratung AG oferta Comarch prezentowana podczas tego najważniejszego dla branży IT w Niemczech wydarzenia jest adresowana specjalnie na rynek krajów niemieckojęzycznych.

– Cloud computing ma coraz większe znaczenie dla naszych klientów. Rośnie świadomość korzyści, jakie płyną z prowadzenia biznesu w tym modelu. Wśród głównych zalet klienci wymieniają: obniżenie kosztów, serwis oraz bezpieczeństwo – mówi dr Christoph Kurpiński.

Comarch wzmacnia swoją pozycję na rynku chmury obliczeniowej w Niemczech. Zainwestował blisko 10 mln euro we własne data center zlokalizowane na terytorium tego państwa. – To wymóg ze strony klientów, którzy nie chcą, aby ich dane były przechowywane na serwerach w innych krajach – wyjaśnia dr Christoph Kurpiński.

W modelu chmury oferowane są wszystkie dotychczasowe rozwiązania Comarch w Niemczech: ERP, oprogramowanie dedykowane branży finansowej, ECM, EDI oraz oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Klient w Niemczech chce mieć gwarancję niezawodności. Comarch odpowiada na tą potrzebę. – Zapewniamy szybkie wdrożenie, wysoką niezawodność, gwarantowaną ochronę danych we własnych centrach – mówi dr Christoph Kurpiński.

Pakiety abonamentowe na system finansowo-księgowy Comarch w Niemczech rozpoczynają się już od 40 euro miesięcznie dla jednego użytkownika.

Comarch prezentuje się na targach CeBIT od 1999 roku. – Od 2010 roku wystawia się w Hanowerze jako spółka niemiecka, którą po przejęciu monachijskiego SoftM’u rzeczywiście jesteśmy – mówi Magdalena Duda, dyrektor marketingu na rynek niemieckojęzyczny w Comarch Software und Beratung AG.

– Targi CeBIT są dla nas istotne nie tylko ze względu na możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych z firmami z Niemiec czy innych krajów Europy i świata, ale także jako wspaniała okazja do zapoznania się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami IT dla wielu różnych sektorów rynku oraz oczywiście do zaprezentowania naszej oferty szerokiemu gremium – dodaje Magdalena Duda.

Targi CeBIT to dla Comarch doskonała okazja do budowania rozpoznawalności marki i wzmacniania wizerunku firmy. To czas intensywnych spotkań z istniejącymi klientami z krajów niemieckojęzycznych, analitykami rynku oraz partnerami biznesowymi, którzy co roku licznie odwiedzają stoisko Comarch w hali nr 5.