O rosnącym zainteresowaniu oprogramowaniem do zarządzania relacjami z klientami – CRM (Customer Relationship Management) pisze Puls Biznesu.

– Popyt na CRM zaczął się nieśmiało z początkiem 2009 roku i stopniowo rośnie aż do teraz – potwierdza Arkadiusz Zub, dyrektor sprzedaży ERP w Comarch.

W powszechnej opinii popyt na oprogramowanie CRM zwiększył się dzięki kryzysowi. Okres spowolnienia gospodarczego wymusił na firmach patrzenie na rynek z punktu widzenia klientów, których obsługują. Łatwiej i taniej jest oferować usługi i produkty już znanym kontrahentom niż szukać zupełnie nowych.

– Jeśli firma ma wielu kontrahentów to usystematyzowanie informacji o każdym z nich jest na wagę złota. Handlowiec zaglądający do systemu CRM jest wstanie zapoznać się ze wszystkimi działaniami podejmowanymi wcześniej wobec danego klienta. I to nie tylko własnymi, ale i podejmowanymi przez innych pracowników firmy – wyjaśnia Arkadiusz Zub.

Dobrze wdrożony CRM pozwala też lepiej oceniać efektywność działań marketingowych. W okresie redukcji wszelkich wydatków trudno pominąć ten aspekt. – Trafione decyzje o przesunięciu środków marketingowych szybko równoważą wydatki na samo wdrożenie oprogramowania CRM – podkreśla Arkadiusz Zub.

Firmy rzuciły się na CRM, Kamil Kosiński, Puls Biznesu, 29.12.2010