iPartnerstwo24 – Pełna gama możliwości
W dniach 14-15 października 2010 roku w hotelu OSSA pod Rawą Mazowiecką odbyło się coroczne spotkanie dedykowane Partnerom Comarch. Przybyło 415 osób spośród firm należących do sieci sprzedaży, sponsorów, specjalistów Comarch oraz współpracujących z Comarch ekspertów.
Tradycyjnymi już punktami programu były prezentacje nowych wersji flagowych produktów Sektora ERP w firmie Comarch, omówienie dotychczasowych wyników i kierunków rozwoju strategii biznesowej, strefa eksperta, panele dyskusyjne oraz oczywiście wręczenie uczestnikom nagród i wyróżnień. A sama forma, oprawa i przebieg tego wydarzenia były bardzo innowacyjne. Już strona dedykowana spotkaniu www.iPartnerstwo24.pl dawała przedsmak tej niekonwencjonalnej konferencji.
Nazwa iPartnerstwo24 jest kompatybilna z wypracowanym przez producenta – wspólnie z jego Partnerami – modelem biznesowym. Motywem przewodnim konferencji był cloud computing, czyli usługi dostarczane przez Internet. To one były stałym punktem każdej prezentacji. Dla klientów zmiana w modelu korzystania z oprogramowania oznacza ewolucję, ale dla branży producentów oprogramowania to rewolucja. Comarch już od 10 lat nieustannie inwestuje w budowę modeli usługowych, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. – Jednak to nie tylko sprzedaż naszych produktów w modelu SaaS, my wręcz budujemy produkty oparte o społeczności, jak np.: iKsięgowość24 czy iGaleria24– mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch SA, dyrektor Sektora ERP. Postępująca informatyzacja rynku i rosnące potrzeby klientów determinują rozwój katalogu produktów, a ponieważ strategia Comarch opiera się głównie na współpracy z Partnerami, od 2011 roku producent umożliwi im budowę własnej oferty iComarch24 – w oparciu o oprogramowanie dostępne przez Internet.
Te trendy rynkowe roztaczają wachlarz nowych możliwości, wymagają jednak rozwoju nowych kompetencji, nauki efektywnych interakcji z klientem, umiejętności budowania konkurencyjnych strategii marketingowych. Partnerzy świadomi swojego potencjału i wpływu powyższych czynników na ich procesy biznesowe mieli możliwość poznania tajników najnowszych technik sprzedaży opartych o metodologię Customer Centric Selling. Z niecierpliwością wyczekiwano również show Bartosza Pampucha – uhonorowanego prestiżowym tytułem Microsoft Most Valuable Professionals – dyrektora działu R&D w Comarch. Prelegent nie zawiódł widowni przedstawiając swoje projekty, zalążki najnowszych aplikacji w technologiach .Net i Silverlight oraz w oparciu o platformę mobilną iPad i WP7.
Nowością przedstawioną na iPartnerstwie24 był Comarch Marketplace – wirtualna platforma dedykowana Partnerom biznesowym oraz wszystkim przedsiębiorcom poszukującym dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwiązań. Poprzez uczestnictwo w programie Comarch Marketplace Partner Comarch ma szansę wypromowania rozwiązania stworzonego na potrzeby konkretnego wdrożenia u konkretnego klienta wśród szerokiej grupy potencjalnych klientów, i poprzez to możliwość jego masowej sprzedaży.
Spore zainteresowanie wzbudziły prezentacje samych Partnerów, którzy na sesji plenarnej przedstawiali swoje know-how wdrożeniowe, oraz panele dyskusyjne, dzięki którym firmy należące do sieci sprzedaży, współtworzą biznes Comarch i mają wpływ na kierunki rozwoju oferowanych produktów Comarch.
– Te dwa dni konferencji były niezwykle owocne, pomogły wyznaczyć nowe kierunki działania, spojrzeć na klienta jego oczyma. Wyjeżdżam pełen optymizmu, wiary we własne możliwości z ogromnym bagażem wiedzy. Od wielu lat współpracuję z Comarch, każda konferencja była dla mnie inspiracją, ale Partnerstwo 2010 było dla mnie dużym zaskoczeniem – jak podróż w przyszłość – powiedział Karol Kowalik, właściciel firmy Partner z Warszawy.
U części uczestników zaobserwowano niegroźne bóle brzucha spowodowane wieczornymi salwami śmiechu do rozpuku, które bez wyrzutów sumienia wywołali członkowie Grupy MoCarta – gościa specjalnego, którego muzyczny charakter był inspiracją do kreacji oprawy konferencji iPartnerstwo24 – Pełna gama możliwości.
Podczas konferencji na pytania Capital24.tv odpowiadał Paweł Regiec, dyrektor sprzedaży iComarch24.