Zasada „Klient nasz Pan” od 40 lat jest fundamentem nowoczesnego kapitalizmu. To klienci przynoszą firmie zysk – czy wiesz, jak zyskać ich lojalność? To dział sprzedaży jest jednym z kluczowych działów firmy – czy wiesz, jak zwiększyć jego efektywność? Na te, i wiele innych pytań odpowiadają ekspertki Comarch w magazynie Business Coaching.

W artykule Jak wybrać system CRM i zwiększyć zyski w firmie? Barbara Skrzypek, Business Development Manager ERP oraz Edyta Kozek, Barbara Skrzypek, Business Development Manager ERP wskazują kluczowe czynniki skutecznego wyboru narzędzia CRM.

Przed finalnym wyborem oprogramowania CRM odpowiedniego dla firmy warto odpowiedzieć na kilkanaście pytań. Zwracają one uwagę na kluczowe czynniki niezbędne do rozważenia przy podejmowaniu ostatecznej decyzji:

  1. Jakie działania marketingowe chcemy prowadzić i jakie funkcjonalności rozwiązania CRM będą dla nas kluczowe?
  2. Jaką pozycję rynkową ma dostawca oprogramowania?
  3. Czy rozważany system CRM wdrożono w firmach o podobnym profilu działalności? Czy korzyści z wdrożenia potwierdzono referencjami?
  4. Jakie dodatkowe narzędzia wspierające zarządzanie relacjami z klientami oferuje dostawca oprogramowania?
  5. Czy oprogramowanie CRM współpracuje z systemem do zarządzania firmą (ERP)?
  6. Czy oprogramowanie pozwala na bieżące analizy efektywności prowadzonych działań?
  7. Czy dostawca oprogramowania oferuje wsparcie w zakresie pozyskania alternatywnych źródeł finansowania inwestycji (leasing, dotacje unijne, kredyt technologiczny)?
  8. Czy oferowane rozwiązania pozwalają na pracę zdalną (np. dostęp do CRM za pośrednictwem przeglądarki internetowych, aplikacje na urządzenia mobilne)?
  9. Czy rozważane oprogramowanie pozwala na budowanie profesjonalnych programów lojalnościowych (karty lojalnościowe, podarunkowe etc.)?
  10. Czy dostawca oprogramowania gwarantuje wsparcie powdrożeniowe?
  11. Jaka jest aktywność dostawcy oprogramowania w zakresie badań i rozwoju?
  12. Czy oprogramowanie spełnia specyficzne wymagania polskiego rynku?
  13. Czy możliwe jest korzystanie z oprogramowania w modelu SaaS (tzw. wynajem oprogramowania)?

Jak wybrać system CRM i zwiększyć zyski w firmie?, Barbara Skrzypek, Edyta Kozek, Business Coaching Extra, 1/2010