Mobilne wsparcie dla Donegal
Donegal, jeden z największych producentów i dystrybutorów akcesoriów kosmetycznych w Europie Południowo-Wschodniej, zarządzający firmą z pomocą Comarch CDN XL, wybrał również rozwiązanie Comarch Mobile. Implementację nowoczesnej platformy, która umożliwia wykonywanie codziennej pracy za pomocą urządzeń mobilnych, przeprowadził Partner Comarch – PROFERIS z Rzeszowa.
Na świecie liczba osób posiadających telefon komórkowy jest blisko trzykrotnie wyższa niż liczba komputerów podłączonych do sieci (Mobilemania, Y&R, 2010). Urządzenia mobilne stają się podstawowym narzędziem komunikacyjnym używanym w nowoczesnych firmach, niejednokrotnie ważniejszym od stacjonarnego telefonu czy komputera. W sytuacji, gdy telefon komórkowy, a raczej terminal mobilny, staje się urządzeniem, z którym użytkownicy się niemal nie rozstają, oczekują oni od niego dostępu do tych samych aplikacji, których używają na laptopie czy komputerze osobistym.
Od 2010 roku Donegal jest użytkownikiem systemu Comarch CDN XL w zakresie modułów: Sprzedaż, Zamówienia, Import, CRM, Pulpit Kontrahenta, Produkcja, Księgowość, Środki Trwałe, Kadry i Płace, Business Intelligence. Istotnym elementem na etapie wyboru rozwiązania informatycznego dla firmy była możliwość pracy na aplikacjach mobilnych. Po analizie potrzeb Donegal, firma PROFERIS zaproponowała w pełni zintegrowane aplikacje mobilne Comarch Mobile: Mobilny Sprzedawca oraz Mobilny Magazynier.
– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Comarch Mobile ze względu na jego możliwości oraz naturalną integrację z systemem Comarch CDN XL. Dostęp do funkcjonalności znanych nam z systemu do zarządzania przedsiębiorstwem mamy obecnie zapewniony na telefonie komórkowym, smartphonie czy kolektorze danych – mówi Jerzy Chrzanowski, prezes Zarządu Donegal Sp. z o.o.
Wdrożenie Mobilnego Sprzedawcy usprawniło pracę przedstawicieli handlowych firmy Donegal, którzy za pomocą intuicyjnego interfejsu i dzięki dostępowi do aktualnych danych na urządzeniach mobilnych, mogą w prosty sposób wystawić zamówienie czy uregulować należności w trakcie wizyty u klienta.
Z kolei dzięki Mobilnemu Magazynierowi usprawniono pracę działu logistyki, który korzystając z kolektorów danych sprawnie i szybko realizuje wydania i przyjęcia towaru oraz przeprowadza proces inwentaryzacji. Co więcej do potrzeb działania Mobilnego Magazyniera PROFERIS wdrożyła rozwiązanie sieci bezprzewodowej i dodatkowo wykonała szereg przydatnych implementacji zaspokajając indywidualne potrzeby firmy Donegal.
– Wdrożenie Comarch Mobile wraz z dedykowanymi rozwiązaniami przygotowanymi przez PROFERIS przyniosło naszej firmie wiele korzyści. Najważniejsze z nich to optymalizacja procesów zamówień i sprzedaży w obrocie krajowym, jak i zagranicznym, automatyzacja procesów magazynowych oraz znaczne usprawnienie pracy sieci przedstawicieli handlowych – podkreśla Jerzy Chrzanowski.
Firma Donegal Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność w 1992 roku jako importer i dystrybutor akcesoriów kosmetycznych. Obecnie w jej stałej ofercie znajduje się ponad 1000 produktów. Na polskim rynku klientami przedsiębiorstwa opiekuje się 27 przedstawicieli handlowych, a dzięki ścisłej współpracy z 20 dystrybutorami z całego kraju zamówienia realizowane są nawet w przeciągu 24 godzin. Aby zapewnić ciągłość dostaw, zarówno w sezonie, jak i poza nim, Donegal dysponuje magazynem o powierzchni 3,1 tys. m2 oraz kubaturze 22 tys. m3.
PROFERIS posiada długoletnie doświadczenie w branży IT, szczególnie we wdrożeniach zintegrowanych systemów klasy ERP. Firma dostarcza rozwiązania informatyczne oraz zapewnia kompleksową obsługę systemów do zarządzania przedsiębiorstwami.