Nowe funkcjonalności w Comarch ERP Optima
Jest już dostępna najnowsza wersja oprogramowania Comarch ERP Optima. Ponad 100 nowych funkcjonalności uwzględnia przede wszystkim obsługę zmian w przepisach, jakie weszły w życie a także automatyzację kolejnych procesów w przedsiębiorstwie.
System został wyposażony m.in. w funkcję elektronicznych teczek pracowników, integrację z Pocztą Polską oraz obsługę deklaracji VAT-8.
Przepisy związane z digitalizacją dokumentów pracowników zaczną obowiązywać od stycznia 2019 roku. Dla przedsiębiorców, których systemy nie posiadają funkcjonalności w zakresie e-teczek, już teraz powinny pomyśleć nad zmianą dostawcy.
Z systemu Comarch ERP Optima korzysta kilkadziesiąt tysięcy firm i biur rachunkowych w Polsce. Tylko w tym roku blisko osiem tysięcy użytkowników zdecydowało się na zakup i wdrożenie tego oprogramowania. W 2017 r. wartość sprzedaży Comarch ERP Optima wrosła o 18 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
¬Wśród nowych funkcjonalności wprowadzonych w Comarch ERP Optima związanych ze zmianami w przepisach znalazły się m.in. wzór dokumentu elektronicznego do wysyłki deklaracji oraz do korekty VAT-7 do systemu e-Deklaracje, formularz deklaracji VAT-8 oraz możliwość dodania wielu kodów CN i przypisanie im stawek VAT w jednym zgłoszeniu. Zaktualizowany został również druk ERP-7 a także pojawiła się kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego w okresie zasiłkowym oraz wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracowników tymczasowych oraz podejmujących pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.
– Jednak prawdziwą rewolucją jest wprowadzenie elektronicznych teczek pracowników. To długo oczekiwana przez przedsiębiorców zmiana. Od stycznia nowego roku akta osobowe pracownika: świadectwa pracy, dyplomy ukończonych uczelni czy zaświadczenia o ukończonych szkoleniach BHP będą mogły być przechowywane tylko w wersji elektronicznej. Mimo, że na razie ustawodawca pozostawia firmom dowolność co do sposobu prowadzenia teczek pracowników i mogą one zostać „po staremu”, to nie sensu odkładać tych zmian. Digitalizacja dokumentów to wiele korzyści zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Funkcjonalność e-teczki będzie dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji systemów – mówi Tomasz Homel, dyrektor departamentu systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Comarch.
Kolejne nowości jakie są dostępne w Comarch ERP Optima to kreator własnych oraz wzorcowych zestawień księgowych, integracja z e-nadawcą Poczty Polskiej, umożliwienie pożyczek uzupełniających w PKZP oraz szereg działań dla ryczałtu. Dodatkowo do obsługi obszaru kadrowo-płacowego zostały dodane alerty o upływającym terminie ważności badań okresowych, uprawnień i kwalifikacji oraz oceny okresowej pracownika. Użytkownicy są również informowani o dokumentach udostępnionych w intranecie pracowniczym oraz o ofertach pracy w ramach rekrutacji wewnętrznej, a także mają możliwość planowania urlopu opiekuńczego z poziomu aplikacji oraz dodawania załączników do delegacji.
Pełny wykaz zmian i nowości w systemie Comarch ERP Optima znajduje się na stronie: https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2019 oraz w prezentacji (LINK). Dla wielu nowych funkcjonalności powstały filmy instruktażowe, które znajdują się na kanale YouTube Comarch ERP.
System Comarch ERP Optima jest dedykowany dla małych i średnich firm z różnych sektorów gospodarki. Jest też najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród biur rachunkowych i doradców podatkowych, dzięki wbudowanym rozwiązaniom. Z oprogramowania Comarch Optima korzysta już ponad 60 tys. użytkowników.