Sektor ERP w 2011 roku
Comarch to największy polski producent oprogramowania dla firm. Programy finansowo-księgowe oraz systemy klasy ERP i Business Intelligence tworzone przez Sektor ERP firmy Comarch stosowane są w 85 000 małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach, nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, Francji i Austrii. Nowoczesne, bezpieczne i łatwe w obsłudze rozwiązania Comarch wspierają działalność firm w sektorach handlowym, usługowym i produkcyjnym.
Zbigniew Rymarczyk |
Rozwój Sektora ERP
Comarch systematycznie umacnia swoją pozycję wśród dostawców oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem. Według raportu International Data Corporation (IDC) 2011, dotyczącego polskiego rynku systemów klasy ERP, Comarch (podobnie jak przed rokiem) zajmuje pozycję lidera wśród polskich dostawców systemów informatycznych w tej kategorii. W rankingu uwzględniającym polskich i zagranicznych dostawców ERP, Comarch zajmuje drugie miejsce.
W 2011 roku sprzedaż systemów ERP oraz Business Intelligence po raz pierwszy w historii przekroczyła 100 mln zł, osiągając wynik 100,5 mln zł. Dzięki dynamicznemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej stale rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Sektor ERP to niekwestionowany lider jeśli chodzi o zdobywanie nowych klientów. W 2011 roku pozyskano 7000 nowych klientów, co daje liczbę 85 tysięcy firm w Polsce, Niemczech, Austrii i Francji, które korzystają z oprogramowania Comarch ERP.
Rok 2011 przyniósł nowe wersje wszystkich rozwiązań z oferty Sektora ERP firmy Comarch. Rozwój funkcjonalny systemów był odpowiedzią m.in. na potrzeby zgłaszane przez klientów, trendy rynkowe oraz wyniki prac zespołów badawczo-rozwojowych.
Rosnący poziom wiedzy i zaufania do rozwiązań w modelu Software as a Service (cloud computing), przekłada się na wzrost liczby firm korzystających z tego sposobu zakupu aplikacji. Sprzedaż produktów Comarch w modelu usługowym, dostępna w ofercie Sektora ERP już od 10 lat, rośnie o wiele szybciej niż w modelu tradycyjnym. W 2011 roku zwiększyła się o ponad 30 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W modelu usługowym Sektor ERP oferuje zarówno dojrzałe rozwiązania: Comarch CDN iXL24, Comarch iOPT!MA24 oraz Comarch iALTUM24, jak i całą gamę zupełnie nowych narzędzi dla firm.
Rok 2012 na rynku ERP upłynie pod znakiem postępującego wykorzystania potencjału Internetu i społeczności internetowych, umocnienia znaczenia e-commerce, rozwoju rozwiązań mobilnych, większej dbałości o bezpieczeństwo firmowych danych, dalszego upowszechniania się rozwiązań w modelu cloud computing, a także rozwoju narzędzi informatycznych dla branży medycznej.
W 2012 roku zaplanowano premierę najnowszego rozwiązania z oferty Comarch ERP – programu iFaktury24 – pierwszego od 12 lat, zupełnie nowego produktu Comarch dla małych firm.
Celem Sektora ERP w 2012 roku jest dziesięcioprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży i zwiększenie udziału procentowego w rynku oprogramowania dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce oraz za granicą.
Produkty Sektora
Sektor ERP firmy Comarch dostarcza pełną gamę oprogramowania biznesowego dla jednoosobowych, mikro, małych i średnich oraz dużych przedsiębiorstw:
Comarch ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw:
Comarch ALTUM (www.comarch.pl/altum) – pierwsza inteligentna platforma ERP, kompleksowo wspierająca wszystkie kluczowe procesy biznesowe w średnich i dużych firmach handlowych, usługowych oraz sieciach handlowych. Rozwiązanie dostosowane do potrzeb rynku polskiego oraz rynków zagranicznych. System dostępny także w modelu usługowym (SaaS) – Comarch iALTUM24.
Comarch CDN XL (www.comarch.pl/cdnxl) – od lat najchętniej wybierany system klasy ERP w Polsce, z którego korzysta prawie 3700 firm z różnych branż. Rozwiązanie spełnia specyficzne wymogi przedsiębiorstw produkcyjnych, a także firm handlowych oraz zajmujących się działalnością usługowo-serwisową. System dostępny także w modelu usługowym (SaaS) – Comarch CDN iXL24.
Comarch ERP dla jednoosobowych, małych i średnich firm:
Comarch OPT!MA (www.comarch.pl/optima) – program obsługujący sprzedaż, zarządzanie, prowadzenie księgowości oraz kadr i płac. Przeznaczony dla mikro, małych i średnich firm o różnym profilu działalności. Wraz z dodatkowym modułem Biuro Rachunkowe oraz portalem Społeczności Biur Rachunkowych iKsięgowość24, Comarch OPT!MA stanowi narzędzie do prowadzenia i promocji biur rachunkowych oraz kancelarii doradztwa podatkowego. Program dostępny także w modelu usługowym (SaaS) – Comarch iOPT!MA24.
iFaktury24 (www.ifaktury24.pl) – nowoczesna aplikacja do fakturowania online, prowadzenia magazynu oraz uproszczonej księgowości, udostępniana poprzez przeglądarkę internetową. Rozwiązanie dedykowane mikro i małym firmom. Program dostępny wyłącznie w modelu usługowym (SaaS).
Business Intelligence:
Comarch Business Intelligence (www.comarch.pl/bi) – system oparty na technologii hurtowni danych, przeznaczony dla dużych i średnich firm oraz korporacji międzynarodowych. Rozwiązanie wspiera procesy decyzyjne oraz obsługę zadań związanych z raportowaniem. Wspomaga następujące branże: instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, FMCG, usługi oraz produkcja.
Backup online:
iBard24 Backup Online (www.ibard24.pl) – narzędzie do backupu i archiwizacji danych online, umożliwiające dostęp do plików z dowolnego miejsca na świecie, 24 godziny na dobę. Dane przechowywane są w Comarch Data Center lub w opcji iBard24 BOX na serwerach klienta. Służy również do archiwizacji baz danych Comarch ERP.
Rozszerzenia Comarch ERP:
Comarch Retail (www.comarch.pl/retail) – samodzielny system do prowadzenia sprzedaży detalicznej, pozwalający na sprawne i kompleksowe zarządzanie siecią handlu detalicznego, począwszy od jej centrali, poprzez zaplecze sklepu, aż po punkt sprzedaży (POS).
Comarch ERP Rozwiązania mobilne (www.erp.comarch.pl/mobile) – aplikacja umożliwiająca pracę na urządzeniach mobilnych (smartfon, telefon komórkowy, kolektor danych). Rozwiązanie wspiera pracę menadżerów, sprzedawców oraz magazynierów.
iKsięgowość24 (www.iksiegowosc24.pl) – obsługa rachunkowo-księgowa dla przedsiębiorstw, realizowana przez biura rachunkowe korzystające z Comarch OPT!MA oraz Comarch iOPT!MA24.
Comarch iSklep24 (www.isklep24.pl) – aplikacja sklepu internetowego w pełni zintegrowana z systemami do zarządzania Comarch ERP, współpracująca z porównywarkami cen, zintegrowana z Allegro oraz iMall24, z serwisami płatności internetowych, z systemami ratalnymi, umożliwiająca sprzedaż na Facebooku.
iMall24.pl – pierwsza w Polsce internetowa galeria handlowa, umożliwiająca sprzedaż w Internecie wprost z systemu fakturująco-magazynowego wykorzystywanego przez przedsiębiorstwa. Swoje produkty oferować może w niej każda firma posiadająca oprogramowanie do zarządzania Comarch.
Wdrożenia 2011
Klient/Rozwiązanie Comarch | Zakres wdrożenia |
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A. Rozwiązanie: Comarch CDN XL 10.5. Moduły: Sprzedaż, Zamówienia, Księgowość, Środki Trwałe, Kadry i Płace, Business Intelligence, Projekty, Obieg Dokumentów | Oprogramowanie Comarch CDN XL było dotychczas wykorzystywane w centrali firmy, przede wszystkim w zakresie księgowości oraz w obszarze kadrowo-płacowym. Dalsze wdrożenie obejmuje: ewidencję projektów, rozliczanie i budżetowanie na budowach, raportowanie korporacyjne oraz pod kątem Giełdy Papierów Wartościowych. |
PPG Deco Polska Sp. z o.o. Rozwiązanie: Comarch CDN XL 10.5. Moduły: Sprzedaż, Zamówienia, Księgowość, Business Intelligence | Wdrożenie obejmuje 34 punkty sprzedaży detalicznej w całej Polsce – Centra Dekoracyjne Dekoral Professional. Celami implementacji rozwiązania są: stworzenie stabilnej i jednolitej bazy informacji o towarach, ujednolicenie procesów sprzedaży i zakupu w Centrach Dekoracyjnych Dekoral Professional oraz podniesienie jakości raportowania i analiz z obszaru sprzedaży. |
Cyklotur.com Rozwiązania: Comarch ALTUM, Pulpit Kontrahenta, Comarch ERP Mobilny Magazyn, Comarch Retail | Zakres prac objął: integracje wszystkich procesów firmy (w szczególności logistyki, sprzedaży, zamówień,) integracje z platformą e-commerce, wdrożenie rozbudowanych procesów Workflow – automatyzacja pracy oraz zaawansowanych analiz Business Intelligence, stworzenie indywidualnych funkcjonalności dla branży rowerowej i zaawansowane funkcjonalności e-commerce oraz indywidualnych interfejsów dla użytkowników. |
Grupa Cersanit S.A. Rozwiązanie: Platforma Comarch Business Intelligence | Zakres prac objął: audyt istniejącego rozwiązania, przedstawienie kilku wersji propozycji zmian, znacząca poprawę wydajności platformy Business Intelligence, stworzenie jednorodnych procesów zasilania, skrócenie czasu tworzenia analiz i raportów, zwiększenie poziomu wiedzy użytkowników na temat hurtowni danych i narzędzi analitycznych, dzięki przeprowadzonym specjalistycznym szkoleniom, stworzenie modeli analitycznych w 10 kluczowych obszarach. |
Skagen Fondene Rozwiązanie: Platforma Comarch Business Intelligence | Zakres prac objął: budowę narzędzia raportująco-analitycznego, cyklicznie generującego 200 tys. raportów, stworzenie wielojęzykowej i wielowalutowej platformy oraz profesjonalnego portalu internetowego do komunikacji z klientami. |
BGK Rozwiązanie: Platforma Comarch Business Intelligence | Zakres prac objął: porównywanie informacji z księgowania i transakcyjnych, automatyzację wielu rodzajów wyliczeń przeprowadzanych przez klienta, stworzenie centralnego systemu wspomagania decyzji dla kierownictwa, obsługę działalności banku związanej z dotacjami unijnymi. |
Arrow Harley-Davidson Rozwiązanie: Comarch OPT!MA. Moduły: Handel, Księga Handlowa, Serwis, Analizy, Ewidencja Środków Trwałych | Realizowane procesy: obsługa procesu sprzedaży i zgłoszeń serwisowych. |