Znakomite wyniki Comarch ERP
W pierwszym kwartale 2014 roku sprzedaż Comarch ERP wyniosła 29,3 mln zł, co stanowi wzrost o 35 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na wynik wpłynęły m.in. wzrost sprzedaży oferty Comarch ERP 2.0, w tym systemu Comarch ERP Altum, rozwiązań w modelu cloud computing, mobilnych, a także wyniki Comarch Egeria w sektorze zdrowia.
– Kalendarzowa wiosna tym razem przekłada się na wiosnę w gospodarce, z której płynie coraz więcej sygnałów pokazujących, iż przedsiębiorcy znów zaczęli inwestować, także w systemy wspomagające zarządzanie firmami. W pierwszym kwartale tego roku ok. 1650 nowych klientów wybrało nasze rozwiązania w modelu on-premise (tzw. „pudełkowe”), a ok. 9450 – rozwiązania w chmurze – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP. – Zgodnie z zapowiedziami, nadal planujemy rosnąć szybciej niż rynek. W całym 2014 roku chcemy zwiększyć sprzedaż co najmniej o 10 procent. Nasza strategia, którą opieramy na intensywnej działalność badawczo-rozwojowej, stałym rozwoju produktów, rozbudowie oferty o nowe rozwiązania, poszerzaniu rynku, nastawieniu na innowacje i ekspansję na rynkach zagranicznych, przekłada się na coraz mocniejszą pozycję rynkową – dodaje Zbigniew Rymarczyk.
W pierwszym kwartale tego roku poza wzrostem liczby nowych klientów sztandarowych systemów z oferty Comarch ERP (Comarch ERP Optima wybrało 1504 nowych klientów, a Comarch ERP XL – 97), ważnymi obszarami wzrostu dla Comarch są innowacyjne rozwiązania, takie jak chmura (cloud computing) oraz mobilność. Sprzedaż Comarch Cloud w pierwszym kwartale tego roku zanotowała wzrost rok do roku o 56 proc., a sprzedaż rozwiązań mobilnych w analizowanym okresie wzrosła o 79 procent.
Kolejnym z motorów napędowych dynamicznego wzrostu sprzedaży Comarch ERP jest bardzo dobra sprzedaż Comarch ERP Altum w Polsce, jak i we Francji. System ten jako stosunkowo nowy produkt na francuskim rynku jest na nim bardzo dobrze odbierany, o czym świadczy uruchomienie go we francuskiej firmie Netasq, z grupy Airbus.
Kolejnym trendem są rosnące inwestycje w sektorze zdrowia, co pokazują wyniki sprzedaży Comarch Egeria, systemu rozwijanego i dedykowanego dla szkół wyższych, administracji publicznej i ochrony zdrowia.
– Śledząc trendy, równolegle rozwijamy pełną paletę współpracujących ze sobą rozwiązań, zgodnie z koncepcją ERP 2.0. Każdy przedsiębiorca może wybrać optymalny dla swojego profilu firmy zestaw rozwiązań, zaspokajający nie tylko potrzebę posiadania systemu klasy ERP, ale także pozwalający m.in. uruchomić kanał mobilny, nowy kanał dystrybucji – bezprowizyjną sprzedaż przez Internet (zarówno w segmencie B2C, jak i B2B) w serwisie wszystko.pl, korzystać z kilkuset gotowych raportów i analiz Business Intelligence, zadbać o elektroniczny przepływ dokumentów, zarówno wewnątrz firmy, jak i na linii dostawcy-klienci, a także zagwarantować bezpieczeństwo danych firmy poprzez ich automatyczny backup. Ścisła integracja przy jednoczesnej jednolitości poszczególnych rozwiązań Comarch ERP pozwala zdefiniować na nowo każdy biznes. Dodatkowo, firmy otrzymują zupełnie nowe możliwości interakcji z Comarch. Dzięki Społeczności Comarch ERP przedsiębiorcy otrzymali miejsce wymiany wiedzy i doświadczeń, w którym mogą zadawać pytania oraz zgłaszać swoje sugestie. Tym zagadnieniom poświęciliśmy także naszą najnowszą kampanię reklamową – tłumaczy Zbigniew Rymarczyk.
Wśród premier produktowych w ostatnich miesiącach tego roku, które również wpłynęły na wyniki Comarch ERP, warto wymienić Comarch ERP XL 2014, Comarch ERP Optima 2014, Comarch ERP e-Pracownik 2014, Comarch ERP Altum/Retail 6.2, Comarch ERP Mobile 2014 wraz z nową aplikacją Comarch ERP Mobile Kierownik Sprzedaży, Comarch ERP iFaktury24 oraz iBard24 z możliwością korzystania z programów na wszystkich urządzeniach mobilnych, Comarch ERP e-Sklep 7.4 czy Zapytania ofertowe – nową funkcjonalność B2B w serwisie wszystko.pl.