Interplastic zdobywa bramki przy asyście Comarch
Interplastic, producent oraz dystrybutor sprzętu sportowego i oficjalny dostawca bramek na Mundial 2018 w Rosji, korzysta z systemu Comarch do zarządzania procesami oraz danymi w przedsiębiorstwie. Firma wdrożyła trzy rozwiązania polskiego producenta: Comarch ERP Optima, Business Intelligence oraz Comarch e-Sklep.
Systemy Comarch są odpowiedzialne w przedsiębiorstwie za obsługę działu księgowości oraz kadr i płac, wsparcie procesów sprzedażowych a także handel w Internecie.
Największym wyzwaniem przed, którym stanęła firma Interplastic był wybór nowoczesnego systemu informatycznego, dzięki któremu będzie mogła w pełni prowadzić handel w sieci. System miał być zintegrowany z systemami do zarządzania przedsiębiorstwem.
– Od kilku lat zauważamy, że nasz biznes w sieci rośnie. Coraz więcej klientów indywidualnych a także instytucjonalnych, takich jak szkoły czy kluby sportowe, wybiera tę formę zakupów. Dlatego potrzebowaliśmy nowoczesnego, profesjonalnego systemu informatycznego, który dzięki oferowanym funkcjonalnościom, sprawi, że zakupy w sieci będą proste i wygodne – mówi Jan Żółtowski, dyrektor zarządzający Interplastic.
Klienci za pośrednictwem platformy Comarch e-Sklep mogą składać zamówienia, dokonywać płatności, a w przypadku gdyby towar nie spełniał ich oczekiwań, mogą go w łatwy sposób zwrócić lub wymienić. Produkty są pogrupowane w kilka kategorii, z podziałem na dyscyplinę sportową: siatkówka, koszykówka, piłka nożna, unihokej itd. oraz rodzaj akcesoriów: piłki, bramki, sprzęt fitness, oferta dla szkół. Po wyborze produktu trafia on do koszyka. Do dyspozycji kupujących dostępna jest również wyszukiwarka. Zakupione produktu są wysyłane przesyłką kurierską zaraz po zaksięgowaniu wpłaty. Mechanizm Comarch e-Sklep umożliwia realizację płatności za pośrednictwem serwisu PayU lub wykonując tradycyjny przelew bankowy.
Rozwiązanie Comarch e-Sklep idealnie spełnia nasze oczekiwania, jest intuicyjne i proste w obsłudze. W szczególności widzimy, to w tak gorącym okresie jakim są tegoroczne mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Nasza współpraca z organizatorami mundialu przełożyła się na wzrost transakcji, realizowanych w sklepie internetowym. System Comarch bez problemu wszystkie je obsługuje, a zamówione towary trafiają do klientów – dodaje Jan Żółtowski.
Comarch e-Sklep jest również optymalnie przygotowany pod wymogi ustawy o prawach konsumenta oraz RODO, a także spełnia wszelkie wymagane normy jakości. W firmie Interplastic został zintegrowany z systemem Comarch ERP Optima, co pozwala na szybką synchronizację zamówień i danych o klientach.
Rozwiązanie Comarch ERP Optima zostało wdrożone w dziale księgowym oraz dziale ds. kadr i płac. Uruchomienie systemu usprawniło obieg dokumentów w firmie oraz ułatwiło księgowanie przychodów i kosztów wg numerów, zamówień i projektów. Dodatkowo system zminimalizował ryzyko potencjalnych błędów, które mogą pojawić się podczas ręcznego wprowadzania danych.
Pracownicy Interplastic używają również rozwiązania do analizy danych - Business Intelligence. Rozwiązanie oparte jest o spersonalizowane raporty biznesowe, wspierające procesy podejmowania decyzji oraz efektywne planowanie. Na podstawie zebranych danych umożliwia bieżące monitorowanie kondycji przedsiębiorstwa i analizowanie preferencji klientów oraz dostosowywanie ofertę handlową do bieżących potrzeb. Daje również możliwość bieżącego raportowania wyników sprzedaży zarówno w kanale tradycyjnym, czyli stacjonarnych punktach handlowych, jak i w sklepach internetowych.
Systemy Comarch zostały również uruchomione w siostrzanej firmie - Sportpoland, która zajmuje się sprzedażą detaliczną akcesoriów sportowych. Dystrybutor korzysta z systemu do analizy danych – Business Intelligence oraz prowadzi sprzedaż internetową przy użyciu Comarch e-Sklep.
Comarch ERP Optima cieszy się bardzo dużym powodzeniem wśród małych i średnich firm w Polsce, czego najlepszym dowodem jest sprzedaż w pierwszej połowie 2018 r., która zwiększyła się o 33%. Na zakup Comarch e-Sklep również decyduje się coraz więcej firm. Sprzedaż tego systemu wzrosła o 29%.