Mercedes-Benz Polska napędzany przez zintegrowaną platformę Automaster z Comarch CDN XL
Comarch i Mercedes-Benz Polska rozpoczynają kolejny etap współpracy. Wdrażają aplikację AmSynch. To efekt udanego opracowania oraz wdrożenia mechanizmu wymiany danych pomiędzy systemami Automaster oraz Comarch CDN XL.
Rozwiązanie AMSynch zapewnia dwustronną wymianę danych pomiędzy znanym w Europie branżowym systemem Automaster (Automaster jest systemem klasy DMS – Dealer Management System, czyli zintegrowanym specjalizowanym systemem klasy ERM do zarządzania stacją dealerską) – obsługującym salony sprzedaży i serwis, a systemem Comarch CDN XL, funkcjonującym w działach księgowości. Rezultatem wdrożenia jest dwukierunkowa komunikacja pomiędzy systemami, a także gromadzenie danych na wystandaryzowanym planie kont służących do generowania raportów finansowych z salonów dealerskich do polskiej centrali firmy Mercedes-Benz, które gromadzone są w specjalnej hurtowni danych i służą do zarządzania siecią dealerską.
Komunikacja między systemami odbywa się dwutorowo. Z systemu Automaster do Comarch CDN XL przesyłane są dokumenty handlowe oraz zapisy kasowe, następnie po ich przetworzeniu przez moduł księgowy Comarch CDN XL informacje na temat rozliczeń i płatności wysyłane są z powrotem do Automaster.
– Projekt był nietypowy. Wymagał połączenia dużej wiedzy księgowo-controllingowej oraz technicznej. Końcowy sukces to zasługa działu wdrożeń Comarch CDN XL. Współpraca przebiegała sprawnie, a stworzone kompletnej analizy i dokumentacji przyspieszyło proces. Powodzenie prac zależało w dużej mierze od wzorowej pracy działu programistycznego Comarch SA, który w rekordowo krótkim czasie przełożył informacje zawarte w analizie na finalny kod programu, bieżąco rozwiązywał pojawiające się problemy, a także doradzał możliwe ścieżki rozwiązań. Ważnym czynnikiem sukcesu była sprawna współpraca z firmą Proferis, która z ramienia Mercedes-Benz Polska uczestniczyła w modelowaniu i weryfikacji rozwiązań zaproponowanych przez Comarch SA – wyjaśnia Jarosław Rozesłaniec z Mercedes-Benz Polska.
W 2010 planowane jest wdrażanie architektury Automaster-AMSynch-Comarch CDN XL w największych salonach dealerskich Mercedes-Benz w całej Polsce.
Rezultatem udanej kooperacji między firmami Comarch SA, Mercedes-Benz Polska i Proferis jest propozycja dalszej współpracy z Comarch i rozwijania aplikacji AmSynch w roku 2010.
Spółki koncernu Daimler AG są obecne na polskim rynku od połowy lat 90-tych. Najważniejsze obszary ich działalności to sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz, Smart i Maybach, samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Mitsubishi Fuso, autobusów Mercedes-Benz i Setra (EvoBus), jak również usługi finansowe oraz długoterminowy wynajem samochodów.