Tuning systemu Comarch ERP Optima – czyli blisko 130 nowych funkcjonalności
Większa wydajności programu, nowe moduły sztucznej inteligencji oraz robotyzacji a także automat do wysyłki faktur pocztą e-mail to tylko niektóre zmiany, jakie zostały wprowadzone do najnowszej wersji oprogramowania Comarch ERP Optima.
System został wyposażony również w funkcjonalności związane ze zmianami przepisów podatkowych. Możliwe jest naliczanie deklaracji: VAT-8(11), VAT-9M(10) na nowych formularzach obowiązujących za okres rozliczeniowy od października tego roku. Wprowadzona została też opcja uzupełnienia kodu JPK_V7 na formularzu kategorii.
Z rozwiązania Comarch ERP Optima korzysta obecnie ponad 70 tysięcy firm i biur rachunkowych w Polsce. System jest dostępny zarówno w wersji stacjonarnej, jak i chmurowej. Tylko w tym roku ponad 5 300 użytkowników zdecydowało się na zakup i wdrożenie tego oprogramowania, a jego sprzedaż po 10 miesiącach zwiększyła się o prawie 11 proc. Natomiast o 26 proc. urosła sprzedaż systemu w modelu Cloud Computing. Tym samym, po raz pierwszy w historii firmy, więcej klientów zdecydowało się na zakup nowych licencji Comarch ERP Optima w chmurze niż wersji on-premise tzw. „pudełkowych".
Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim szereg zmian podnoszących wydajność programu w zakresie m.in. naliczania wypłat oraz księgowania dokumentów. Dodatkowo uruchomiony został automat do wysyłki faktur pocztą e-mail. Funkcja ta umożliwia automatyczne wysyłanie pocztą mailową faktur sprzedaży, które zostały dodane w programie oraz nie zostały wcześniej wysłane za pomocą skrzynki pocztowej skonfigurowanej w module CRM.
Dla większej wygody użytkowników zostały wprowadzone również dwa nowe moduły „Sztuczna inteligencja” oraz „Robotyzacja”, które zawierają dostępne w programie funkcje automatyzujące pracę oraz funkcje zawierające elementy sztucznej inteligencji. Ich wykorzystanie znacznie przyśpiesza pracę programu i mogą być używane do obsługi takich procesów jak np. weryfikacja statusu VAT kontrahenta, automatyczna windykacja należności, automatyczna wymiana danych z bankami, automatyczne wprowadzanie faktur z wykorzystaniem technologii OCR.
Kolejne nowości jakie są dostępne w Comarch ERP Optima to funkcjonalność pobierania rachunków bankowych kontrahentów z wykazu podatników VAT, możliwość kopiowania ustawień z innej firmy podczas tworzenia nowej bazy firmowej oraz opcja dodawania wzorcowych schematów księgowych. Z poziomu rejestru VAT istnieje już możliwość seryjnego dodawania pojedynczych dokumentów wewnętrznych, zmian formy i terminu płatności, zmiany podmiotu/ płatnika a także seryjnej aktualizacji danych podmiotu oraz zmian stawki VAT przy zmianie kategorii. Natomiast w obszarze kadrowo-płacowym pojawiła się opcja kontroli limitu urlopu ojcowskiego
Pełny wykaz zmian i nowości w systemie Comarch ERP Optima znajduje się na stronie: https://pomoc.comarch.pl/optima/pl/2020.
Dla wielu nowych funkcjonalności powstały filmy instruktażowe, które znajdują się na kanale YouTube Comarch ERP.
System Comarch ERP Optima jest dedykowany dla małych i średnich firm z różnych sektorów gospodarki. Jest też najchętniej wybieranym oprogramowaniem wśród biur rachunkowych i doradców podatkowych, dzięki wbudowanym rozwiązaniom. Z oprogramowania Comarch Optima korzysta już ponad 200 tys. użytkowników.