BASTA K&J doskonali i rozwija procesy sprzedażowe
- Opublikowano
- 6 min czytania
Systemy aluminiowe to branża o bardzo dużym potencjale rozwoju. Jak podaje Interconnection Consulting, ten segment rynku w 2022 r. zanotował w Europie obroty wyższe o 10% w stosunku do roku ubiegłego. Z kolei w naszym kraju, według Centrum Analiz Branżowych, całkowita sprzedaż aktywnych dostawców systemów aluminiowych wzrosła w 2022 roku o ponad 27% w porównaniu z rokiem 2021.
Na polskim rynku jednym z największych dystrybutorów systemów aluminiowych i stalowych jest BASTA K&J. To przedsiębiorstwo rodzinne istniejące od 1994 roku, które zaczynało działalność jako hurtownia wyrobów gumowych Stomil Sanok, a obecnie zajmuje się kompleksową realizacją zamówień na potrzeby stolarki aluminiowej i stalowej, od doradztwa technicznego aż po dostawy.
Firma ma w ofercie profile aluminiowe, okucia, akcesoria i specjalistyczną chemię do wykonania lekkich konstrukcji okiennych z aluminium i szkła, drzwi i zewnętrznej zabudowy, a także profile stalowe do drzwi oraz ścianek o bardziej wymagających parametrach wytrzymałościowych. Klientami firmy są głównie producenci stolarki okiennej, fasad aluminiowych, rolet okiennych i drzwi panelowych.
Czas na zmianę ERP
Firma korzystała z systemu ERP, ale wraz z rozwojem firmy pojawiły się nowe wyzwania, którym dotychczasowe oprogramowanie nie było w stanie sprostać:
- zwiększała się oferta i rosła liczba klientów, zapewnienie im odpowiedniej jakości obsługi i dobrego CX (ang. customer experience, doświadczenie klienta) przy stale rosnącym wolumenie sprzedaży było istotne dla utrzymania konkurencyjności;
- plany związane z rozwojem kanału e-commerce wymagały wdrożenia narzędzi wspierających handel internetowy.
Ponieważ użytkowane dotąd rozwiązania nie nadążały za rozwojem przedsiębiorstwa, należało wymienić je na jeden nowoczesny i kompleksowy system ERP. BASTA K&J postanowiła postawić na rozwiązanie chmurowe. Dzięki niemu pracownicy w dwóch lokalizacjach: w Bielsku-Białej oraz w Dąbrowie Górniczej mogliby korzystać z jednego systemu. Za chmurą przemawiały też oszczędności. Infrastruktura IT była już w firmie zużyta i wymagałaby zakupu nowego sprzętu lub jego modernizacji. Model SaaS eliminował konieczność inwestowania w lokalne środowiska IT. W 2021 roku firma zmieniła formę prawną, co uznano za właściwy moment na przeprowadzenie zmian w zakresie użytkowanego oprogramowania.
Comarch ERP Optima spełnia wszystkie potrzeby
Po wnikliwym przeanalizowaniu oferty rynkowej wybrano system Comarch ERP Optima w chmurze. Jego wdrożeniem zajęła się firma Bilans, autoryzowany Partner Comarch.
O wyborze produktu Comarch zadecydowało kilka czynników:
- możliwość pracy z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu,
- stały koszt abonamentu,
- brak konieczności inwestowania środków finansowych w modernizację infrastruktury,
- budowa modułowa, która pozwala dostosować system i wdrażać moduły sukcesywnie, według potrzeb,
- regularne aktualizacje systemu i bezpieczeństwo danych zapewnione przez dostawcę,
- współpraca z platformami e-commerce (w przypadku BASTA K&J jest to Allegro),
- integracja z systemami bankowości elektronicznej,
- prosty i czytelny interfejs.
CRM na straży jakości usług i zadowolenia klienta
Relacje z klientami odgrywają bardzo dużą rolę w każdym przedsiębiorstwie, a w firmie handlowej mają szczególną wartość. W BASTA K&J moduł CRM Plus, zintegrowany z modułem Handel Plus, zapewnia właściwe zarządzanie kontaktami z klientami. Jego dużą zaletą jest możliwość zautomatyzowania procesów, co ułatwia codzienną pracę. W BASTA K&J automatycznie wysyłane są faktury oraz wiadomości e-mail informujące klientów o nieuregulowanych płatnościach lub ponagleniach do zapłaty. Przyspiesza to proces windykacji i zwiększa jego efektywność. W CRM można też tworzyć oferty dla klientów, przydzielać zadania pracownikom i handlowcom oraz generować zadania cykliczne.
W BASTA K&J CRM Plus pełni jeszcze jedną ważną funkcję. Ułatwia zachowanie zgodności ze standardami ISO 9001:2015. Wdrożona przez firmę norma określa wymagania, jakie powinien spełniać system zarządzania jakością oraz określa wytyczne, których celem jest zapewnienie zaufania do wyrobów i usług dostarczanych przez organizację.
Comarch e-Sale jako wsparcie nowego kanału sprzedaży
Internet jest kanałem sprzedażowym powszechnie wykorzystywanym przez klientów. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej liczba e-sprzedawców w Polsce to obecnie ponad 150 tys. podmiotów, a wartość internetowej sprzedaży skierowanej do konsumentów i firm (B2C i B2B) w 2022 roku wynosiła 850 mld zł. Dla firmy handlowej kanał e-commerce to po prostu must-have, dlatego także BASTA K&J postanowiła go uruchomić.
Firma decydując się na stworzenie kanału sprzedaży internetowej, potrzebowała narzędzia, które zautomatyzuje wiele działań oraz zapewni integrację z systemem ERP. Takim narzędziem jest Comarch e-Sale. Aplikacja umożliwiła bezpośrednie połączenie sklepu na Allegro z systemem Comarch ERP Optima. Za pośrednictwem e-Sale BASTA K&J może wystawiać aukcje na Allegro z asortymentu dostępnego w systemie ERP. Aplikacja zapewnia m.in. automatyczne pobieranie transakcji z serwisu aukcyjnego i przekształcanie ich w zamówienia, a także pobieranie statusów realizacji zamówień z systemu Comarch ERP Optima i przesyłanie ich do serwisu aukcyjnego.
Jak Basta K&J skorzystała na wdrożeniu
Comarch ERP Optima doskonale wspiera szybki rozwój firmy.
- Pozwala kompleksowo zarządzać procesami w przedsiębiorstwie z każdej lokalizacji. Dzięki gromadzeniu danych w jednym rozwiązaniu ERP firma o 25% szybciej uzyskuje informacje potrzebne do podjęcia kluczowych decyzji.
- Oprogramowanie w chmurze nie wymagało inwestycji sprzętowych oferując wszystkie funkcjonalności dostępne w wersjach desktopowych. Użytkowanie systemu ERP w wersji chmurowej było korzystniejsze finansowo, niż utrzymywanie własnych serwerów i zakup licencji na oprogramowanie.
- Abonament stanowi stałą i niezmienną pozycję w budżecie.
- Moduł Comarch e-Sale ułatwił prowadzenie sprzedaży w Internecie. Integracja Allegro z systemem ERP pozwala na automatyczne przekazywanie informacji o zamówieniach, co eliminuje potrzebę ręcznego wprowadzania danych. To skraca czas przetwarzania zamówień i zmniejsza ryzyko błędów.
- Wzrosła jakość obsługi klienta dzięki modułowi CRM Plus. Łatwiej jest też utrzymać zgodność z normami ISO 9001:2015.
Dla BASTA K&J wdrożenie Comarch ERP Optima w chmurze było optymalnym wyborem. Jego skalowalność pozwala dostosować go do aktualnych potrzeb, znika więc problem z niedoinwestowaniem czy też zakupem nadmiarowych funkcjonalności.
Zgromadzenie danych z różnych lokalizacji i kanału e-commerce w jednym, centralnym rozwiązaniu ERP w chmurze pozwala mieć wgląd w całą działalność firmy, przeprowadzać analizy i budować strategię rozwoju na podstawie aktualnych informacji zebranych ze wszystkich obszarów biznesu.
Skomentuj
Brak komentarzy