Comarch e-Sklep trzyma fason w hurtowni bielizny Kentex
- Opublikowano
- 5 min czytania
Wrocławska hurtownia bielizny i rajstop Kentex od niemal 30 lat oferuje szeroki asortyment i bogate wzornictwo produktów najlepszych polskich producentów. W związku z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce i chęcią bycia istotnym graczem na tym polu, firma zdecydowała się wdrożyć system Comarch ERP Optima oraz zintegrowany z nim Comarch e-Sklep.
Ze względu na rozwój przedsiębiorstwa wkrótce konieczne okazało się ponowne dostosowanie Comarch e-Sklepu do potrzeb firmy. Dopasowania systemu do potrzeb Kentexu podjął się partner Comarchu – firma CDN Partner we Wrocławiu.
Wyzwania, przed jakimi stanęli członkowie zespołu wdrożeniowego to usprawnienie obsługi rzeszy klientów rozsianych po całej Polsce, dostosowanie szablonu aplikacji do przeglądania na urządzeniach mobilnych, usprawnienie procesu zamawiania towarów, połączenie dwóch kanałów sprzedaży: hurtowej i detalicznej, dostosowanie Comarch e-Sklep dla handlowców do prezentacji asortymentu i składania zamówień w imieniu klientów oraz obsłużenie procesu rezerwacji towarów na zamówienie (kontraktacja).
Hurtownia online z Comarch e-Sklep
Dbałość o szczegóły i troska o jakość oraz poszukiwanie nowych rozwiązań, to nie tylko domena firmy handlującej bielizną, ale także firm informatycznych. Dlatego szybko zaproponowano wprowadzenie kilku zmian w celu rozwiązania nurtujących problemów:
- wprowadzono sprawną wyszukiwarkę towarów z opcją podpowiedzi wyników wraz ze zdjęciami towarów i nazwą producenta,
- zmieniono sposób przedstawiania oferty na skategoryzowany, pozwalający klientom na szybkie dotarcie do interesującego ich produktu, szablon sklepu jest jasny i przejrzysty z dużymi banerami prezentującymi najważniejsze nowości i promocje,
- dodano filary kategorii, umożliwiające klientowi zawężanie asortymentu według interesujących go cech produktu, główne menu zostało przedstawione w spójny i czytelny sposób z wyróżnieniem ważniejszych sekcji,
- zgrupowano produkty w jeden nadrzędny, co wprowadziło porządek w bardzo dużej liście oferowanych towarów,
- wprowadzono dwa sposoby prezentowania listy towarów:
- standardową listę z czterema produktami w jednym wierszu
- widok na towar z tabelą rozmiarów, kolorów i ilością dostępną na magazynie, taka prezentacja pozwala klientowi na sprawdzenie dostępności i szybkie dodanie produktu do koszyka, ponadto zdjęcia towarów można powiększać, co w przypadku bielizny i konieczności ocenienia detali jest niezwykle istotne,
- wprowadzono możliwości zamawiania wszystkich wariantów towaru za pośrednictwem czytelnej tabeli zarówno z karty towaru jak i listy towarów,
- wdrożono sekcję prezentującą towary, które kupili również inni klienci wraz z zakupem przeglądanego towaru,
- umożliwiono szybkie składanie zamówień z wykorzystaniem kodów EAN,
- udostępniono klientom oferty w postaci plików xml – integracja klientów z hurtownią.
Integracja z Allegro i Ceneo
Kentex postanowił także, że chce wdrożenia kolejnego Comarch e-Sklepu, tym razem dla klientów detalicznych ze sprzedażą na Allegro i Ceneo „Kup teraz”. Dzięki rozwiązaniom możliwym w Comarch ERP problemem przestała być prezentacja stanów magazynowych w wielu kanałach sprzedaży. Ponadto zamówienia ze wszystkich źródeł automatycznie są importowane do systemu Comarch ERP Optima.
Należy też podkreślić, że z Comarch e-Sklep korzystają także handlowcy podczas prezentacji towarów u klientów. Za pomocą narzędzia składają zamówienia, dlatego szablon dostosowano do sprawnego i szybkiego przeglądania oferty na tablecie, czy telefonie, oczywiście wraz z podglądem tabeli rozmiarów i kolorów.
Zamówienie kontraktacyjne online
Aby przyśpieszyć proces składania zamówień dodany został formularz z polem tekstowym, w którym w każdej linii wprowadza się kod EAN towaru oraz ilość i następnie wszystkie podane pozycje są za jednym kliknięciem dodawane do koszyka. Dzięki tej opcji możliwe jest szybkie dodawanie towarów np. za pomocą skanera połączonego do tableta.
Umożliwiono także proces składania zamówień kontraktacyjnych:
Szybkie składanie zamówień i nie tylko
Korzyści, jakie odniosła firma Kentex z wdrożenia nowego oprogramowania, to przede wszystkim usprawnienie i przyśpieszenie procesu składania zamówień przez klientów z poziomu Comarch e-Sklep, ulepszenie sposobu prezentacji asortymentu, umożliwienie korzystania z aplikacji przez handlowców, zintegrowanie kilku kanałów sprzedaży, czy zautomatyzowanie obsługi zamówień na towary przyszłe. Ponadto w zakresie obsługi klienta udało się uzyskać więcej czasu na pozyskiwanie nowych nabywców bez potrzeby zwiększenia kosztów zatrudnienia, co jest odciążeniem przedstawicieli handlowych. Liczbę klientów udało się też zwiększyć dzięki integracji przez pliki XML.
Śmiało można więc powiedzieć, że szycie na miarę to nie tylko domena firm działających w branży odzieżowej, ale także producentów oprogramowania, które wspiera przedsiębiorców w prowadzeniu biznesu.
Skomentuj
Brak komentarzy