Cyfrowa transformacja w turystyce – sukces Comarch DMS w NAT Sp. z o.o.
- Opublikowano
- 5 min czytania
Najpiękniejsze polskie plaże, czyste jeziora i zapierające dech w piersiach górskie widoki – trudno byłoby się nimi cieszyć, gdyby nie sprawne funkcjonowanie hoteli i ośrodków wypoczynkowych Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o. o. Płynna wymiana dokumentów między centralą a wszystkimi obiektami spółki uzyskana za sprawą Comarch DMS zoptymalizowała pracę firmy.
Tworzymy hotele, do których chętnie się wraca
Nadwiślańska Agencja Turystyczna zapewnia noclegi w najpiękniejszych zakątkach Polski już od 1996 roku. Dzisiaj sieć liczy:
- 18 oddziałów,
- 4023 miejsc noclegowych,
- 426 pracowników.
W Kołobrzegu, Świnoujściu, Ustroniu, Wiśle, Bukowinie Tatrzańskiej i innych lokalizacjach nie tylko dobrze wypoczniemy, ale również zdrowo zjemy czy skorzystamy z profesjonalnych usług profilaktycznych, leczniczych oraz sanatoryjnych. NAT Sp. z o.o. od lat dba o ciągłe ulepszanie standardów obsługi i oferuje ceny na każdą kieszeń.
Najlepsze podróże rozpoczynają się od pojedynczego kroku
Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. już od kilku lat wykorzystuje system Comarch ERP XL obsługiwany przez Partnera Comarch – firmę Computer Center. Praca Spółki odbywa się m.in. na modułach HR, Księgowość, Sprzedaż, Zamówienia i BI.
NAT Sp. z o.o. dba o ciągły rozwój i digitalizację, zatem aby usprawnić obieg dokumentów, podjęto decyzję o wdrożeniu kolejnego sprawdzonego rozwiązania – Comarch ERP XL został rozbudowany o moduł Comarch DMS.
Comarch DMS – redefiniujemy NAT Sp. z o.o.
Comarch DMS (Document Management System) to platforma low-code do tworzenia procesów umożliwiających digitalizację wielu obszarów w firmie. W praktyce przekłada się to m.in. na optymalizację aktywności związane z rejestracją, opisem, akceptacją i archiwizacją dokumentów takich jak faktury, korekty i zgłoszenia.
Podczas wdrożenia każdy obieg uruchamiany był po kolei (nie wszystkie jednocześnie). Dzięki temu pracownicy NAT Sp. z o.o. szybciej zauważyli korzyści z wdrożenia, a zespół IT mógł na bieżąco wprowadzać usprawnienia przy uruchamianiu kolejnych obiegów na podstawie doświadczeń i sugestii pracowników.
Zastosowanie platformy w firmie nie wymaga znajomości programowania – graficzny konfigurator sprawia, że zarządzanie procesami staje się intuicyjne. System Comarch DMS pozwala rozwijać przedsiębiorstwo w oparciu o jego najcenniejsze zasoby, czyli pracowników. To właśnie ich wskazówki podczas analiz, testów i szkoleń sprawiają, że wdrożenie jak najlepiej odpowiada na potrzeby firmy.
Optymalizacja procesów i wzrost wydajności – efekty mówią same za siebie
Dzięki Comarch DMS Nadwiślańska Agencja Turystyczna Sp. z o.o. poprawiła komunikację i bezpieczeństwo danych, zautomatyzowała wiele procesów oraz zminimalizowała ryzyko błędów. Wnikliwa analiza oraz możliwości systemu umożliwiły odtworzenie struktury NAT Sp. z o.o. wraz ze ścieżkami kompetencji, aby zoptymalizować pracę w poszczególnych obiegach. Każdy z nich, zróżnicowany pod względem formy, wielkości i stopnia skomplikowania, został finalnie zaimplementowany zgodnie z oczekiwaniami NAT.
Wdrożenie systemu Comarch w liczbach
- Najkrótszy obieg: 2 etapy.
- Najdłuższy obieg: 9 etapów.
- Liczba obiegów: 18.
- Liczba dokumentów w miesiącu: 8500.
- Zaoszczędzony czas: bezcenny.
A co to oznacza w praktyce?
- +80% szybsza praca – automatyczny import przyspieszył dodawanie skanów dokumentów do systemu;
- +75% czas realizacji procedowania dokumentów;
- +30% wydajności działu księgowości.
Opóźnienia w dostarczaniu faktur zostały wyeliminowane, komunikacja w NAT Sp. z o.o. – poprawiona, a użytkownicy systemu mają do niego dostęp również przez urządzenia mobilne.
Płynna komunikacja bez granic
- Wdrożenie Comarch DMS dało nam wiele korzyści. To np. pełna i, co najważniejsze, bieżąca możliwość nadzoru nad kosztami w naszym przedsiębiorstwie, co przekłada się na wymierne oszczędności - mówi Lucjan Karasiewicz, prezes NAT Sp. z o.o.
Sukces Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej Sp. z o.o. to dowód na to, że odpowiednie wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak między innymi Comarch DMS, może znacząco odmienić oblicze funkcjonowania każdej branży. Wdrożenie naszego rozwiązania w NAT Sp. z o.o. może stać się inspiracją dla innych firm, które dążą do doskonalenia swoich procesów i podnoszenia standardów obsługi, aby w efekcie coraz lepiej spełniać oczekiwania konsumentów.
Skomentuj
Brak komentarzy