Czas na zmiany! Comarch e-Sklep w firmie Alkor

Coraz trudniej wyobrazić nam sobie codzienne funkcjonowanie bez smartfona – używamy ich zarówno do rozrywki, jak i do pracy. Małe, mobilne, a jednocześnie szybkie i sprawne urządzenia to często nasz panel dowodzenia i centrum informacji zarazem – ale wykorzystujemy je również do zupełnie banalnych czynności, jak staroświeckie dzwonienie czy sprawdzanie godziny. Telefony stacjonarne to już praktycznie przeżytek – ale czy zastanawiałeś się kiedyś, jakim ciosem upowszechnienie smartfonów jest dla… sprzedawców zegarków?

Zegarek na rękę to dzisiaj przede wszystkim modne akcesorium, które pozwala wzbogacić stylizację albo podkreślić prestiż. Dzisiaj, kiedy praktycznie każdy z nas nieustannie ma przy sobie telefon, jego podstawowa użyteczność stała się co najmniej drugorzędna. Do tego dochodzi wciąż obfita konkurencja innych sprzedawców, a także rywalizacja z nowymi gadżetami w rodzaju smartwatchów czy opasek sportowych. Aby więc skutecznie sprzedawać dzisiaj zegarki, nie wystarczy robić to, co robiło się dotychczas – trzeba iść z duchem czasu.

Z duchem czasu

Doskonale rozumie to firma Alkor, która zegarki sprzedaje już od 1990 r. W jej obecnym portfolio znajdują się produkty dwóch marek – szwajcarskiej Adriatiki i niemieckiej Pierre Ricaud. Są to zarówno klasyczne, eleganckie egzemplarze, jak i te sportowe – cenne np. dla biegaczy czy rowerzystów.

Alkor działa zarówno na rynku B2C, jak i B2B, szukając klientów także wśród firm, dla których zegarki mogą być albo prestiżowymi nagrodami dla pracowników, albo upominkami dla biznesowych partnerów, albo eleganckimi gadżetami promocyjnymi. Jest to oferta tym atrakcyjniejsza, że klienci mają możliwość wykonania na zegarkach dowolnego nadruku albo graweru.

Sprzedaż internetową firma Alkor prowadzi pod adresem kupzegarek.com już od kilku lat. Jednak dotychczasowe oprogramowanie sklepu zdążyło się już zdezaktualizować i nie odpowiadało obecnym rynkowym trendom. Dlatego priorytetem dla zarządu firmy stała się migracja na nowy silnik, który pozwoliłby firmie Alkor zaprezentować pełnię swojego potencjału.

Zgodnie z ruchem (wskazówek)

Alkorowi szczególnie zależało na stworzeniu atrakcyjnego, nowoczesnego i spójnego wewnętrznie layoutu swojego e-sklepu, który dzięki zastosowaniu technologii responsive web design pozostanie atrakcyjny także wtedy, kiedy wyświetlany będzie na urządzeniach mobilnych. Brakowało także kilku istotnych z perspektywy klienta funkcjonalności – np. filtrowania asortymentu po atrybutach, właściwie skonfigurowanej obsługi koszyka czy strony produktu. Oczekiwano także, by kod, na którym zbudowany jest e-sklep, został zoptymalizowany pod wymogi SEO i aby sama strona działała szybko i bezawaryjnie niezależnie od urządzenia, na którym jest przeglądana.

Ostatecznie zarząd firmy zdecydował, że najlepszym wyborem będzie wdrożenie oprogramowania do sprzedaży internenetowej Comarch e-Sklep. Nad przebiegiem wdrożenia czuwała zaś firma partnerska GTECH, która desygnowała do tego wdrożenia zespół złożony z grafika i programistów, nad pracą których czuwał bezpośrednio właściciel firmy.

Właściwe prace wdrożeniowe poprzedziła analiza sytuacji wyjściowej – również w zakresie usability. Pierwszy, najważniejszy cel – odświeżenie layoutu e-sklepu – udało się zrealizować dzięki zastosowaniu technologii Liquid. Jest to silnik szablonów graficznych wykorzystywany przez aplikację Comarch e-Sklep, dzięki któremu można dowolnie zmieniać szatę graficzną witryny. Użytkownik może to robić samodzielnie, dokonując zmian w ustawieniach szablonu – pozwala to m.in. rotować banerami czy dostosowywać do swoich potrzeb kolory. Ingerując głębiej w strukturę szablonu przy pomocy HTML, JS czy CSS, można dokonać jeszcze większych zmian, osiągając w pełni autorski, unikatowy projekt.

Wdrożono także kilka dodatkowych, ciekawych funkcjonalności. Dzięki temu w sklepie dostępnych jest kilka wersji językowych interfejsu (polska, angielska, niemiecka, czeska) – co jest cenne zważywszy zwłaszcza na to, że firma Alkor ma swoją siedzibę w Nysie w województwie opolskim (blisko granicy z Czechami i Niemcami). Ponadto, wzbogacono także wyszukiwanie – po wpisaniu w wyszukiwarkę kilku pierwszych liter, system samodzielnie prezentuje podpowiedzi w postaci nazw produktów wraz z ich zdjęciami. Comarch e-Sklep pomaga też w dosprzedaży dodatkowych produktów – po dodaniu do koszyka pierwszego, automatycznie podpowiadane są kolejne.

Lepsze czasy!

System Comarch e-Sklep do tego stopnia przypadł firmie Alkor do gustu, że już teraz planuje kolejne etapy rozbudowy – choćby o kolejne wersje językowe. E-sklep kupzegarek.com stał się bowiem bardziej intuicyjny, przyjazny użytkownikowi, co nie pozostało bez wpływu na skuteczność sprzedażową. Schemat realizacji pojedynczego zakupu stał się dużo prostszy, co wspomogło walkę z największą zmorą każdego e-sklepu – porzuconym koszykiem. Warto wspomnieć także o korzyściach, jakie płyną z integracji Comarch e-Sklep z Comarch ERP Optima – zwłaszcza w zakresie sprawnej aktualizacji bazy towarowej.

Dalszy rozwój będzie możliwy także dzięki aktywności firmy partnerskiej Comarch, GTECH, która nieustannie wspomaga Alkor w opiece nad sklepami i w pracach serwisowych.

Pozostaje nam kibicować firmie Alkor. Kto wie – może lepsze czasy przyjdą także dla… tradycyjnych czasomierzy?

Wypróbuj Comarch e-Sklep za darmo!

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza