Teletorium po wdrożeniu Comarch e-Sklep wchodzi w nową erę e-commerce
- Opublikowano
- 6 min czytania
Jedna z największych sieci sklepów z akcesoriami do smartfonów – Teletorium – zbudowała nowoczesny i intuicyjny sklep internetowy, opierając się o rozwiązanie Comarch e-Sklep.
Smartfony stały się powszechne, a każdy z nich warto zabezpieczyć na wypadek upadku, doposażyć w dodatkowe akcesoria, a czasem naprawić. Dla osób poszukujących akcesoriów do komórek najważniejsza jest łatwe wyszukiwanie dodatków pasujących do posiadanego modelu telefonu. W sklepie stacjonarnym cała odpowiedzialność spada na handlowca, jednak w e-sklepie odwiedzający oczekuje intuicyjnego odnalezienia akcesoriów do swojego sprzętu.
Taki przyjazny użytkownikom sklep internetowy prowadzi Teletorium sp. z o.o., największa ogólnopolska sieć specjalistycznych punktów sprzedaży związanych z branżą GSM. Sercem rozwiązania jest Comarch e-Sklep zintegrowany z systemem Comarch ERP XL. Narzędzia Comarch w Teletorium zostały wdrożone przez firmę CDN Partner Wrocław.
Sklep internetowy został dogłębnie przemyślany. Główne menu pozwala na szybkie odnalezienie kategorii, która interesuje odwiedzającego użytkownika. Ponadto, aby ułatwić mu wyszukiwanie, na stronie głównej został dodany panel, w którym określa markę i model sprzętu. Po zaakceptowaniu kliknięciem wyszukiwania zostają wyświetlone akcesoria pasujące do jego wyboru.
Firma Teletorium posiada około 250 punktów stacjonarnych rozsianych po całej Polsce, dlatego też w sklepie internetowym została wdrożona strona prezentująca rozmieszenie lokalizacji sklepów na mapie. Pomaga to użytkownikom prosto i szybko odnaleźć punkt w swojej okolicy. Dodatkowo w sklepie internetowym została udostępniona opcja odbioru zamówienia w wybranym sklepie Teletorium. Po złożeniu zamówienia z opcją odbioru w punkcie dany lokal jest informowany drogą elektroniczną o złożonym zamówieniu, a następnie użytkownik otrzymuje informację o terminie odbioru.
Ważną rzeczą w e-handlu jest czytelny i intuicyjny formularz składania zamówienia. W Teletorium wybór sposobów dostawy został zaprezentowany na dużych i czytelnych kafelkach prezentujących od razu koszt każdego rodzaju dostawy. Dodatkowo po wyborze sposobu dostawy, widoczne są jedynie formy płatności dostępne dla wybranego produktu.
Nowe otwarcie - automatyczna integracja z systemem ERP
Działalność firmy Teletorium obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych oraz sprzedaż akcesoriów do nich. W ostatnich latach sieć placówek Teletorium bardzo się rozwinęła. Powstało wiele punktów w największych centrach handlowych. Spółka od kilku lat jest obecna także w internecie. Oferta to kilkanaście tysięcy produktów pogrupowanych w kategorie lifestyle’owe: akcesoria GSM, automoto, hobby, sport, social media. Niestety rozwiązanie wykorzystywane w obszarze e-commerce okazało się niewystarczające dla rosnącego Teletorium. Firma posiadała autorski sklep internetowy, który nie był zintegrowany z używanym systemem sprzedażowym. Jedynym połączeniem sklepu internetowego z systemem sprzedażowym było ręczne zaciąganie stanów magazynowych i cen z pliku, który generowany był z systemu ERP. Zamówienia złożone w sklepie internetowym były ręcznie przepisywane do systemu sprzedażowego, także zmiany statusów zamówień były manualnie wprowadzane w panelu administracyjnym e-sklepu.
Jednym z głównych elementów wdrożenia Comarch e-Sklep było zintegrowanie danych asortymentu z systemu Comarch ERP XL jednego z głównych dostawców z systemem Comarch ERP XL firmy Teletorium. Obecnie synchronizacja danych między systemami ERP XL odbywa się automatycznie, klienci uzyskują informacje o dostępności towaru w czasie rzeczywistym. Synchronizowane są: kartoteki towarowe czyli produkty wraz z opisami, atrybuty towarów, zdjęcia towarów, stany magazynowe oraz podstawowy cennik.
Ważne dla zwiększania zadowolenia klientów jest też automatyczne informowanie punktów franczyzowych o zamówieniach, które mają zostać w nich odebrane przez klientów. Przemyślane rozwiązania e-commerce pozwalają na szybkie reagowanie na zmiany na rynku retail. Dzięki wdrożeniu Comarch e-Sklep w Teletorium powstało narzędzie będące odpowiedzią na główne potrzeby współczesnych konsumentów, którzy zakupy chcą robić szybko i wygodnie.
Klient o nowym rozwiązaniu:
Marek Kaczmarek, wiceprezes zarządu Teletorium. „Świat pędzi naprzód, a my dzięki naszym pomysłom skutecznie dotrzymujemy mu kroku. Rozwiązania e-commerce pozwalają nam na szybkie reagowanie na zmiany na rynku retail, ale tym samym wymagają nieustannego monitorowania trendów, takich jak convenience. Miesiące pracy nad Wirtualnym Sprzedawcą czy naszym e-sklepem zaowocowały powstaniem narzędzi technologicznych, będących odpowiedzią na główne potrzeby współczesnych konsumentów, którzy zakupy chcą robić szybko i wygodnie.” |
Skomentuj
Brak komentarzy