Higiena w zasięgu ręki – wdrożenie Comarch e-Sklepu B2B w firmie Debiut Plus

25 lat – a od tylu obecna jest na rynku firma Debiut Plus Spółka z o.o. Sp.k. dystrybutor m.in. środków czystości – to mało w obliczu liczącej sobie cztery tysiąclecia historii mydła. Jednak w ciągu tych 25 lat, w kwestii higieny, doszło w Polsce do zmiany o charakterze niemal cywilizacyjnym. Gdy firma zaczynała działalność, w łazienkach publicznych królowało mydło w kostce, a na haczykach wisiały ręczniki z tkaniny. Czy dziś ktoś umyłby dłonie mydłem, z którego skorzystało kilkaset osób? Albo wytarł ręce w użyty przez kilkadziesiąt osób ręcznik?

O odmienionej świadomości higienicznej Polaków świadczy już sama oferta firmy Debiut Plus, począwszy od ekologicznych mydeł do mycia rąk, poprzez wszelkiego typu ręczniki papierowe, papiery toaletowe, żele do dezynfekcji skóry, profesjonalne środki chemiczne, na sprzęcie do sprzątania kończąc. Pomyśleć, że niegdyś uważano, że mycie szkodzi, bo przez otwarte pory ulatuje dusza…

Ubrania na miarę, a czemu nie sklep?

Kiedy wchodzimy do toalety w restauracji, to czy interesuje nas, gdzie kupiono znajdujący się w niej dozownik bądź mydło, którym go napełniono? Rzecz jasna, nie. Interesuje to natomiast menadżera lokalu. Dla niego intuicyjny w obsłudze sklep internetowy z artykułami higienicznymi jest przydatnym narzędziem poprawiającym efektywność jego pracy. Firmie Debiut Plus, której produkty są dostępne w wielu restauracjach, hotelach i instytucjach, zależało, by taki właśnie był jej sklep ( https://b2b.debiutplus.pl ) – w najwyższym stopniu wygodny w użytkowaniu. Tym bardziej, że oferta hurtowni jest zróżnicowana i bogata – gdyby nie przyjazny interfejs, poruszanie się po niej byłoby zbyt czasochłonne i stresujące. Comarch e-Sklep B2B wymóg ten spełnia, jednak dystrybutor życzył sobie, by oprogramowanie do sprzedaży internetowej uwzględniało także inne jego potrzeby. Wdrożeniem nowych funkcjonalności zajęli się specjaliści z firmy Standard Polish Enterprise SPE IMEX.

Komfort przeglądania

O tym, czy klient polubi zakupy w sklepie internetowym, w dużej mierze decyduje to, jak skonstruowana jest wyszukiwarka i sortowanie produktów. W sklepie firmy Debiut Plus użytkownik może wybierać wedle kategorii, producentów lub marek, zaznaczyć, czy interesuje go produkt na promocji, wyprzedaży czy może najlepiej oceniany. Rezultaty wyszukiwania wyświetlane są w postaci dużych i czytelnych kafelków ze zdjęciem oraz podstawowymi informacjami o produkcie. Aby zapełnianie koszyka przebiegało sprawniej, wprowadzona została możliwość wglądu w stany magazynowe obu oddziałów firmy. Zamiast komunikatów: „dużo w magazynie” czy „mało w magazynie”, zalogowany klient widzi, ile sztuk towaru, który chce kupić, jest w danej chwili dostępnych, przy czym wybrani kontrahenci mogą składać zamówienia ponad stan magazynowy. Na prośbę zleceniodawcy SPE IMEX dodał też opcję odfiltrowywania towarów o stanie zerowym.

"Halo, tu Twój doradca"

Bezpośredni kontakt z doradcą, jaki zapewniają zakupy w tradycyjnym sklepie, ceni sobie wielu klientów. Firma Debiut Plus chciała przenieść to doświadczenie do przestrzeni wirtualnej. W tym celu wdrożone zostało takie oto rozwiązanie: kontrahent, zaraz po zalogowaniu się na stronie sklepu, widzi, kto jest jego opiekunem handlowym. Dzięki temu może się z nim szybko skontaktować, bez konieczności wyszukiwania jego numeru telefonu czy adresu mailowego – informacje te widnieją na pulpicie głównym.

Limity kredytu kupieckiego pod kontrolą

Z uwagi na specyfikę współpracy firmy Debiut Plus z kontrahentami, przy wdrażaniu Comarch e-Sklepu B2B istotne było uwzględnienie także ich oczekiwań.

Jednym z nich był rozszerzony podgląd dokumentów – tak, by w strefie klienta, zarówno na liście faktur, jak i wydań zewnętrznych, widoczne były dokumenty w buforze, dokumenty zatwierdzone i anulowane. Dla zwiększenia przejrzystości różnią się one kolorem (odpowiednio – zielony, czarny, czerwony).

Kolejne dotyczyło limitu kupieckiego. Jak wiadomo, dla niektórych przedsiębiorców korzystanie z limitu jest po prostu wygodne, dla innych – borykających się z brakiem środków na bieżącą działalność, jest ono często jedynym sposobem na utrzymanie się na rynku. Na życzenie dystrybutora, firma SPE IMEX wdrożyła dla sklepu dwa rodzaje takich limitów. Oprócz standardowego, wprowadzono też limit miesięczny oraz miesięczny z datą rozpoczęcia inną niż od pierwszego dnia miesiąca. Z myślą o ważnym kontrahencie, oprogramowanie zostało tak zmodyfikowane, aby oprócz limitu całościowego dla wszystkich jego oddziałów, funkcjonował też odrębny limit dla każdego oddziału z osobna.

Zastosowane w sklepie rozwiązania umożliwiają ponadto ustawienie darmowej dostawy dla wybranych klientów czy wprowadzają opcję potwierdzania zamówień przez pracownika głównego.

Możliwości oprogramowania Comarch e-Sklep B2B w integracji z Comarch ERP Optima pozwalają na dowolną konfigurację oraz wdrożenie nowych dedykowanych funkcjonalności, dodatkowo Klient ma pewność, że aktualizacje oprogramowania ERP lub e-commerce nie wpłyną na proces integracji i nie zaburzą funkcjonowania sprzedaży w firmie. Rekomendujemy wdrożenia systemu Comarch e-Sklep B2B wraz z systemami Comarch ERP dla najbardziej wymagających Klientów.

Za to wdrożenie firma SPE IMEX zdobyła tytuł Partnera Roku w kategorii „Zaawansowane wdrożenie Comarch e-Sklep” na konferencji „Partnerstwo 2019”.



Testuj Comarch e-Sklep przez 30 dni za darmo

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza