Rozwijanie relacji wydawnictwa Ilustris z klientami dzięki Comarch e-Sklep
- Opublikowano
- 3 min czytania
On coś narysował. Nie wiadomo czy bardziej dla siebie, czy może dla Niej. On zdołał coś ważnego uchwycić, a ona potrafiła dostrzec w tym ogromny potencjał - taki był początek firmy Ilustris, która chce inspirować, żeby piękniej żyć. Katarzyna Majewska i Andrzej Tylkowski odkryli, że ich osobiste doświadczenia w budowaniu relacji mogą stać się bazą do założenia firmy. Tworzą, inspirują i działają na polskim rynku wydawniczo-prezentowym nieprzerwanie od 1994 roku. A wytwarzane przez nich autorskie grafiki i piękne przedmioty, które pomagają dbać o relacje i celebrować wyjątkowe okazje, są od lat bardzo rozpoznawalnym elementem tego rynku.
Wieloletnia obecność w branży miała tylko jeden mankament – brak bezpośredniego kontaktu ze związanymi z marką Ilustris fanami. W związku z tym firma postanowiła wypracować i dostosować najwyższe standardy obsługi klienta również w Internecie. W takim modelu budowania relacji z klientem sklep internetowy jest szczególnie ważnym miejscem. To właśnie tutaj przychodzą konkretne osoby z konkretnymi potrzebami. Wydawnictwo potrzebowało systemu informatycznego, który sprosta ich oczekiwaniom.
Firma zdecydowała się na Comarch e-Sklep. Wdrożeniem zajął się partner Comarch – firma GTECH. Przed zespołem postawiono kilka wyzwań:
- należało tak przygotować e-sklep, by zapewnić pełną funkcjonalność na wszystkich urządzeniach: komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach,
- potrzebna była nowa szata graficzna, która miała ułatwić poruszanie się po sklepie i usprawnić proces zakupowy, ale także oddać klimat i estetykę Ilustris,
- ważne były także funkcjonalności wersji B2C, które miały zachęcić dotychczasowych partnerów biznesowych do unowocześnienia modelu współpracy,
- sklep musiał posiadać takie elementy, jak: filtrowanie po atrybutach, przyjazną stronę produktu i koszyka, oraz przejrzystą strukturę przeglądania i wyszukiwania ponad 2 tys. produktów,
- zwrócono też uwagę na zoptymalizowanie pod kątem prędkości i mobilności.
Ilustris wie „jak to przekazać”, Comarch e-Sklep wie „jak to sprzedać”
Dla kogoś, kto szuka pięknych i niebanalnych przedmiotów na prezent lub by po prostu sobie umilić codzienność, duże znaczenie ma sposób prezentacji produktów dostępnych w danym sklepie, estetyka, ale także użyteczność. Dlatego dla Ilustris opracowano nowy, przejrzysty layout zgodny z najnowszymi trendami spełniający normy związane z użytecznością. Dzięki zastosowaniu technologii RWD sklep jest dostępny dla wszystkich urządzeń.
Znacząco poprawiono doświadczenie zakupowe użytkowników wprowadzając m.in.: zaawansowaną obsługę filtrów ułatwiających znalezienie odpowiedniego produktu, nowoczesny projekt karty produktu oraz wyszukiwarkę umożliwiającą intuicyjne znalezienie produktu lub kategorii.
Ponadto zastosowano mikrodane (dzięki którym w wyszukiwarce można wyświetlać, np. rating, czyli ocenę danego sklepu) oraz tagi Open Graph, które poprawiają czytelność udostępnianych linków w social mediach i pomagają zwiększać liczbę odwiedzin.
Dodatkowym usprawnieniem jest zastosowanie elementu dosprzedaży przy dodawaniu produktów do koszyka, co sugeruje kupującemu inne pasujące do jego zamówienia towary.
Na bieżąco szkolono także personel odpowiedzialny za wprowadzenie oferty do sklepu, tak by po zakończeniu wdrożenia można było natychmiast rozpocząć pracę.
Celebracja wyjątkowych okazji dzięki nowemu e-sklepowi
Korzystne efekty wdrożenia są niezaprzeczalne:
- 68% wzrost sprzedaży produktów,
- 57% wzrost współczynnika konwersji e-commerce,
- 28% spadek współczynnika porzuceń koszyka,
- 18% wzrost udziałów użytkowników korzystających z smartfonów.
- Po wdrożeniu ilość klientów zamawiających w naszym sklepie internetowym systematycznie wzrasta, a my cieszymy się, że mogą nas rozpoznać już od pierwszego spojrzenia na stronę główną. W naszym wypadku wybór systemu Comarch e-Sklep bardzo się sprawdził, zwłaszcza ze wsparciem firmy GTECH jako realizatora wdrożenia i serwisowania e-sklepu – mówią właściciele Wydawnictwa Ilustris: Katarzyna Majewska i Andrzej Tylkowski.
- Pomimo braku doświadczenia w tematach informatycznych uruchomiliśmy sprzedaż w e-Sklepie. Program jest intuicyjny i prosty w obsłudze w naszej codziennej pracy, a przede wszystkim przyjazny i funkcjonalny dla naszych odbiorców – podkreślają właściciele wydawnictwa.
Skomentuj
Brak komentarzy