ElektRa rozwija sprzedaż w sieci dzięki Comarch e-Sklep
- Opublikowano
- 3 min czytania
Początki i rozwój ElektRy
Początki firmy ElektRa sięgają 1945 roku. Wtedy w Poznaniu przy ulicy Dąbrowskiego powstał pierwszy sklep, w którym można było kupić „esy”, transformatory dzwonkowe, gniazda porcelanowe i inne podstawowe produkty elektroinstalacyjne. Na początku lat 90. firma rozpoczęła budowę tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych. W 2012 roku powstało centrum logistyczne, które pozwoliło na ekspansję i rozwój wielu kanałów sprzedaży, co trwa do dziś. Aktualnie firma posiada 13 oddziałów w całym kraju i aż 50 000 komponentów w swojej ofercie.
Dla ElektRy najważniejszy jest zrównoważony wzrost połączony z wdrażaniem innowacyjnych modeli biznesowych oraz szeroko zakrojony rozwój modelu e-commerce i sprzedaży w Internecie. Decyzja o rozszerzeniu działalności na sprzedaż w sieci wynikała z chęci dopasowania się do potrzeb rynkowych i nowych trendów sprzedaży. Dzięki narzędziom e-commerce możliwe jest zaspokojenie potrzeb Klientów i rozszerzenie sprzedaży na całą Polskę. ElektRa liczy na to, że sklep internetowy pozwoli im rozwinąć kluczowe dotychczas kanały sprzedaży hurtowej i tradycyjnej w terenie o sprzedaż internetową.
Ponad 76 lat doświadczenia w tradycyjnym handlu, czas na e-commerce
Aby spełnić te założenia firma zdecydowała się skorzystać z oferty Comarch, z którego systemu Comarch ERP XL już korzystała i wdrożyć intuicyjne narzędzie do prowadzenia skutecznej sprzedaży online, jakim jest Comarch e-Sklep. Nad mechaniką i konceptem wdrożenia pracował multidyscyplinarny zespół w firmie, dzięki któremu klient sklepu https://www.twojaelektra.pl/ ma m.in. wygodny dostęp do najważniejszych kategorii na stronie głównej e-Sklepu, a także do listy nowości, aktualności oraz producentów.
Wybór nie był przypadkowy – głównym aspektem była integracja z systemem ERP oraz systemem WMS służącym do obsługi magazynu. Dla firmy działającej z bardzo dużym zasobem magazynowym jest to podstawa działania i daje możliwość wprowadzenia w krótkim czasie istniejącej oferty produktowej do e-Sklepu. Ważną funkcjonalnością, na którą zwracała uwagę firma było wsparcie i rozwój wraz z aktualizacjami od sprawdzonego dostawcy oprogramowania, które dają poczucie stabilności i bezpieczeństwa.
Najbliższe plany rozwoju sklepu internetowego zakładają rozwój poszczególnych funkcjonalności w e-Sklepie, które mają ułatwić i usprawnić Klientom korzystanie z niego w atrakcyjny i przyjazny sposób. Dzięki temu ElektRa liczy na naturalny wzrost i rozwój w przyszłości. Plany te odzwierciedlają się w głównym motto firmy, ukutym przez Tomasza Ratajczaka, Prezesa Zarządu ElektRy „Zrobimy wszystko, aby klient dostał szybko to czego potrzebuje. Tylko niebo stanowić może granicę”.
Skomentuj
Brak komentarzy