Handel elektroniczny B2B w firmie IVT
- Opublikowano
- 6 min czytania
W gronie użtykowników Comarch ERP XL znajdują się przedsiębiorstwa nastawione na zwiększanie zasięgu swojego działania, zarówno na rynku lokalnym, ogólnopolskim, jak i zagranicznym. Jest wśród nich znany producent akcesoriów dachowych, firma IVT, która kładzie nacisk na rozwój w obszarze e-commerce w modelu B2B.
Comarch ERP XL: dobra baza dla biznesu
Kluczowym krokiem, który pozwolił na efektywne działania w obszarze rozwoju modelu biznesowego firmy było wdrożenie systemu Comarch ERP XL. Stanowi on kompleksowe wsparcie dla wszystkich obszarów działalności i można go swobodnie poszerzać o nowe funkcjonalności, zależne od indywidualnych potrzeb.
Naszemu klientowi zależało przede wszystkim na rozwoju handlu elektronicznego i dlatego postanowił poszerzyć system ERP o platformę B2B również od Comarch ERP.
Rozwój determinuje zmiany w procesach handlowych
Firma IVT działa na rynku polskim nieprzerwanie od 1996 roku firma. Obecnie specjalizuje się w produkcji i sprzedaży akcesoriów uzupełniających pokrycia dachowe, a także oferuje zaawansowane doradztwo techniczne. Rok 2018 przyniósł duże zmiany, ponieważ firma, dotychczas członek niemieckiej grupy budowlanej, rozpoczęła całkowicie niezależnie działania. Była to motywacja do wprowadzenia ulepszeń, przede wszystkim w procesach handlowych.
Comarch B2B – Sprzedaż bez względu na porę
Platforma Comarch B2B stanowi nowatorskie podejście do tematu e-handlu w modelu B2B: pozwala nie tylko na zakupy ale przyczynia się efektywnej biznesowo wymiany informacji pomiędzy parterami biznesowymi. Dane, którymi nasz klient może się wymieniać z firmami partnerskimi to na przykład: cenniki, faktury, reklamacje, oferty, zamówienia czy zapytania ofertowe.
Szybka i wygodna komunikacja między podmiotami to dla obu stron oszczędność czasu, a dla IVT także większa szansa na dodatkową sprzedaż. Dzięki platformie Comarch B2B zakup akcesoriów dachowych jest możliwy o dowolnej porze i bez względu na miejsce. Kupujący musi mieć tylko połączenie z Internetem. To zupełnie inna perspektywa niż tradycyjny sklep stacjonarny/hurtownia, otwarty w określonych godzinach i w wybrane dni tygodnia.
Platforma B2B, a koszty sprzedaży
Kolejna korzyść, którą zyskał nasz klient w wyniku wdrożenia platformy Comarch B2B to ograniczenie kosztów zsprzedaży.
W klasycznym modelu działalności gospodarczej, firma musi zatrudnić odpowiednią ilość pracowników odpowiedzialnych za obsługę klienta. Dzięki platformie Comarch B2B nie ma już takiej konieczności, ponieważ proces obsługi jest zautomatyzowany.
Kontrahenci IVT mają teraz, za pośrednictwem przeglądarki internetowej, wgląd do aktualnej i spersonalizowanej oferty handlowej. Producent akcesoriów dachowych jest w stanie, w tym samym czasie, obsłużyć więcej kontrahentów przy tym samym poziomie zatrudniania.
Spersonalizowana przestrzeń zakupowa
Po nadaniu odpowiednich uprawnień partner biznesowy samodzielnie loguje się do platformy. Dzięki pełnej integracji z systemem ERP XL oraz pracy w trybie online wszelkie działania podejmowane przez kontrahenta na platformie są od razu widoczne w systemie.
Proces działa też w drugą stronę: producent akcesoriów dachowych IVT może na bieżąco aktualizować ofertę, wprowadzać rabaty czy udostępniać swoim klientom komplet dokumentów potrzebnych do realizacji transakcji. Dla firmy jest to możliwość obniżenia kosztów administracyjnych związanych z tradycyjnym obiegiem dokumentów.
Cel: sprawna komunikacja B2B
Platforma Comarch B2B to także skuteczny kanał komunikacji z kontrahentami. Firma może błyskawicznie i bezkosztowo przekazać partnerowi ważne informacje, co eliminuje ryzyko zaniedbań i nieporozumień. Kontrahenci naszego klienta mają bieżący wgląd do statusu zamówienia, informacji o stanach magazynowych, a także swobodny dostęp do pełnej historii swoich zamówień, faktur i płatności. Jest to narzędzie sprzyjające zbudowaniu dobrej relacji biznesowej, opartej na jasnych zasadach i wzajemnym zaufaniu.
Handel międzynardowy w Comarch B2B
W związku z tym, że producent akcesoriów dachowych prowadzi także sprzedaż zagraniczną, istotną kwestią było dostosowanie działań do wymogów wynikających z powyższego. Comarch B2B posiada w standardzie 4 wersje językowe, a także obsługuje różne waluty.
Comarch B2B: potencjał i szanse
W związku z tym, że klientami IVT są wyłącznie firmy i hurtownie budowlane, nadrzędnym celem było wdrożenie rozwiązań IT usprawniających współpracę w modelu B2B.
Regularnie poszerzany asortyment czy ekspansja na kraje sąsiadujące z Polską, wszystkie te przedsięwzięcia znajdują wsparcie w platformie Comarch B2B.
Dzięki innowacyjnym narzędziom informatycznym, a także dzięki zaangażowaniu konsultantów wdrożeniowych z firmy Graphcom, producent akcesoriów dachowych zyskał miano eksperta w swoej branży. Jeśli wziąć pod uwagę wymienione korzyści, zarówno czasowe i finansowe, jak i logistyczne, samo uruchomienie platformy B2B stanowiło dla naszego klienta relatywnie niewielki koszt.
Skomentuj
Brak komentarzy