Jak dogonić konkurencję, czyli Przystań Gracza po wdrożeniu Comarch e-Sklepu
- Opublikowano
- 5 min czytania
Powszechne wyobrażenie gracza komputerowego znacząco ewoluowało w ostatnich latach. Obecnie gamer postrzegany jest jako człowiek otwarty i kontaktowy, pasjonat, dla którego granie jest okazją do poznawania ludzi i budowania relacji, a nawet nauki języka.
Aby czerpać radość ze swojego hobby, gracze potrzebują odpowiednich akcesoriów: począwszy od specjalnie zaprojektowanej klawiatury i pada, poprzez kierownicę, joysticka, a na etui i słuchawkach kończąc. Najlepszym kanałem sprzedaży takich akcesoriów, jak i samych gier, jest sklep internetowy.
E-commerce - kanał dystrybucji nr 1
Zakupy w Internecie robi już 28 milionów Polaków, a z każdym rokiem rynek e-commerce rośnie o kilkanaście procent. O atrakcyjności tej formy sprzedaży najbardziej decyduje wygoda. Słowo to jest odmieniane przez wszystkie przypadki w większości branżowych artykułów poświęconych e-handlowi. Klient może przeglądać ofertę wybranego sklepu jadąc autobusem do pracy, a transakcji dokonywać czekając w poczekalni u lekarza. Nie ogranicza go też pora dnia czy lokalizacja punktu sprzedaży. I choć – jak pokazują przeprowadzone wśród konsumentów badania – głównym czynnikiem przemawiającym za zakupami w tradycyjnym sklepie jest możliwość wzięcia towaru do ręki, dokładnego obejrzenia go – to w przypadku wielu produktów, a do takich zaliczyć można gry i akcesoria, staje się on coraz bardziej drugorzędny. Wygrywa wygoda.
Z kolei z perspektywy przedsiębiorcy sklep online jest efektywniejszy pod względem kosztów i prostszy w prowadzeniu, może oferować większą gamę produktów, których fizyczny sklep zwyczajnie by nie pomieścił.
Zmysł na zakupach
Zwracając się do firmy Supremo o opracowanie platformy sprzedażowej, firma RET-ALL Sp. z o.o., dystrybutor akcesoriów do konsol oraz gier, miała sprecyzowane oczekiwania – zależało jej na przyspieszeniu codziennej pracy działu zamówień i magazynu, skutecznym pozycjonowaniu artykułów, zapewnieniu klientom najwyższej jakości obsługi oraz na tym, by jej produkty były prezentowane możliwie jak najestetyczniej, gdyż – jak wiadomo – kupując w Internecie, posługujemy się wyłącznie jednym zmysłem – wzrokiem (przynajmniej na dzień dzisiejszy).
Jeśli chodzi o wygląd internetowych witryn, to gracze uchodzą za bardzo wymagającą grupę klientów. Mając to na uwadze, Supremo (od 1 stycznia 2020 spółka Teneso sp. z o.o.), w oparciu o oprogramowanie Comarch e-Sklep, zaprojektowało dla firmy RET-ALL funkcjonalny i atrakcyjny layout. Oferta Przystani Gracza – taką nazwę nosi sklep – prezentowana jest na stronie w postaci dużych kafelków ze zdjęciem, nazwą towaru i ceną. Wszystkie produkty można obejrzeć z wielu ujęć, a także – po najechaniu kursorem – mocno przybliżyć. Ale to nie wszystko. Powiada się, że jedno zdjęcie jest warte więcej niż tysiąc słów (zwłaszcza że nasz mózg przetwarza obrazy 60 tys. razy szybciej niż tekst). Ta zasada niekoniecznie jednak dotyczy handlu w sieci. Owszem, dobrej jakości zdjęcie przyciągnie uwagę klienta, lecz równie istotny jest towarzyszący mu tekst. W Przystani Gracza pod fotografiami produktów znajdują się nie tylko checklisty z wszelkimi niezbędnymi specyfikacjami technicznymi, ale często też rozbudowane opisy walorów użytkowych. Obok jest też miejsce na opinie, które mogą wyrażać klienci.
Nowy layout sklepu umożliwia w atrakcyjnej formie promowanie wybranych produktów, podzielonych na kategorie „Top of the Top” i „Hit tygodnia”. Ta druga posiada timer, odliczający czas do zakończenia promocji – co wprowadza na stronie swego rodzaju dynamikę.
Niecierpliwość gracza
Kazać graczowi czekać tydzień na nowego pada, gdy stary niespodziewanie odmówił mu posłuszeństwa? Sklep internetowy musi działać szybko, w przeciwnym razie zniechęci do siebie klientów. Przed wdrożeniem Comarch e-Sklepu ścieżka zamówienia w Przystani Gracza zajmowała około 30 minut i wyglądała tak: po złożeniu zamówienia przez klienta było ono przepisywane do systemu przez pracownika, który następnie wysyłał do magazynu maila ze wszystkimi danymi; potem drukowane były dokumenty magazynowe i handlowe, a faktura dołączana była do paczki. Po wdrożeniu procedura ta skróciła się do 5 minut – pracownicy jedynie zatwierdzają zamówienie, a faktury są automatycznie generowane przez integrator. Firma uzyskała też możliwość łatwego i szybkiego dodawania cenników, zmieniania grafik i opisów, co również przyspieszyło codzienną pracę i obsługę zamówień oraz magazynu.
Zintegrowanie Comarch E-Sklepu z Comarch ERP Optimą i wynikająca z niego synchronizacja danych usprawniła także obsługę sprzedaży na Allegro. Firmie RET-ALL tak bardzo spodobał się wdrożony system, iż postanowiła zakupić kolejny dla drugiego działu.
Zmniejszenie o 75 proc. czasu obsługi administracyjnej sklepu internetowego, szybsza o 65 proc. realizacja zamówień, skrócenie czasu obsługi na Allegro o 11 minut, 23-procentowe oszczędności w prowadzeniu sprzedaży – to efekt wdrożenia Comarch e-Sklepu w Przystani Gracza. |
Skomentuj
Brak komentarzy