Do zbudowania czegoś wielkiego potrzeba rusztowań. I systemu Comarch ERP Optima
- Opublikowano
- 6 min czytania
Czy widząc piękny wieżowiec myślicie o tym, w jaki sposób go wznoszono? A czy patrząc na zabytek przez pajęczynę rusztowań, umiecie dostrzec jego ukryte piękno? Rusztowania i szalunki przydają się częściej niż sądzimy. Na place budowy i do projektów renowacyjnych dostarcza je firma Telka.
Przedsiębiorstwo, które powstało 18 lat temu, dziś może poszczycić się mianem jednego z największych dostawców systemów rusztowań i szalunków różnego typu. Ich logo dumnie powiewa na najwyższych piętrach wieżowców i dzwonnicach kościelnych. To wynik ciężkiej i solidnej pracy zespołów sprzedażowych i montażowych. Teraz wydawać by się mogło, że ograniczeniem jest już tylko wyobraźnia
Gdzie leży granica?
Firma Telka znalazła swoją niszę na rynku. Zbudować dom czy położyć klinkier na ścianie potrafi wiele osób i firm. Ale ich umiejętności pozostaną nieodkryte, jeżeli nie pojawi się ktoś, kto dostarczy rusztowania. Dopiero wtedy mogą wkroczyć ekipy budowlane.
Świetni specjaliści zawsze zdołają udowodnić swoją wartość. Telka i jej zespoły dynamicznie się rozwijali. W tej branży liczą się przede wszystkim wysokie umiejętności handlowe i sprawne ekipy montażystów, ale też odpowiedni sprzęt w magazynie i logistyka. Rynek się rozrastał, możliwości również, a poszczególne zespoły oddalały się od siebie – powodem było korzystanie z różnych programów w różnych zakresach działalności. W tej sytuacji konieczne stało się wdrożenie jednego, zintegrowanego systemu ERP do zarządzania firmą.
Potrzeba jednego rozwiązania
Problemy komunikacyjne były być może jedną z ważniejszych organizacyjnych niedogodności w firmie. Istniało kilka systemów, każdy przyporządkowany innej grupy operacyjnej. Brakowało pomiędzy nimi spoiwa. Jeśli więc pracownik chciał pozyskać informacje z innego zespołu, musiał telefonicznie bądź osobiście kontaktować się z innym działem, co wydłużało procesy i obniżało wydajność.
Opłaty za dzierżawę były wyliczane na arkuszu kalkulacyjnym. To oczywiście świetne narzędzie, ale do pracy jednoosobowej. Udostępnianie podstawy do naliczania zysku firmy w postaci pliku na dysku lokalnym uniemożliwiało jednak dogodną pracę całego zespołu.
Niektóre kluczowe decyzje były podejmowane na podstawie niepełnych danych, gdyż wiele informacji znajdowało się wyłącznie w prywatnych notatkach handlowców. Inne warunki płatności, lepsza cena, dłuższy termin płatności, zmienione miejsce dostawy – brak obiegu takich danych wpływał niekorzystnie na organizację pracy.
Czas na zmiany
W końcu postanowiono: czas na innowacje. Powstał ramowy plan naprawczy, który zakładał między innymi: scalenie wszystkich systemów w jeden, łatwy dostęp do informacji służących tworzeniu ofert dla klientów Telki, optymalizacja i uproszczenie procesu ofertowania, szybkość i łatwość rozliczania usług dodatkowych, wyeliminowanie konieczności wpisywania danych na rzecz ich wybierania, wprowadzenie naturalnego przepływu informacji między działami, dostęp do kompletnych informacji o kliencie i wreszcie wiedza na temat stanu całej spółki.
System Comarch ERP Optima okazał się dokładnie tym, czego potrzebuje dobrze działająca firma. Nowy porządek miał powstać pod dokładne dyktando zarządu, a do tego celu potrzebne było elastyczne oprogramowanie.
Po zakończonym wdrożeniu firma Telka zyskała nową jakość. Można było ze spokojem przygotować kompletną i estetyczną ofertę dla klienta, która zawierała dokładne wyliczenia dla wszystkich usług. Komunikacja między kluczowymi działami firmy stała się łatwa i szybka. Kontrolowanie zasobów firmy w terenie, a także rozliczanie zwracanego towaru, okazało się możliwe. Stworzono też mobilny system dla montażystów w terenie oraz dla klientów firmy, aby ci drudzy mieli pełną informację o ewentualnych opóźnieniach w płatnościach.
To jeszcze nie koniec
Proces zmian trwa. Dać ludziom właściwe narzędzia – to jedno. Ale nauczyć ich posługiwania się nimi – to co innego. Spółka ma już świetne narzędzie do zarządzania, a poszczególne działy pracują z większą niż do tej pory wydajnością.
Firma żyje swoimi zleceniami, które od teraz są wspólnym dobrem, a nie zlepkiem szczątkowych informacji. To również koniec marnowania czasu -nowy system pozwala wreszcie uniknąć błędów spowodowanych koniecznością ręcznego, wielokrotnego wprowadzania danych. Wdrożenie, które przeprowadziła firma CDN Partner we Wrocławiu, zakończyło się sukcesem.
Skomentuj
Brak komentarzy