POS – nowoczesne podejście do klienta
- Opublikowano
- 6 min czytania
Bezawaryjny system POS zrewolucjonizuje każdy biznes z branży retail, jeśli tylko zawierał będzie niezbędne narzędzia – a wśród nich te z grupy zarządzania towarem, analizy sprzedaży i zarządzania klientem. W Comarch wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom rynkowym, tworząc system POS o szerokiej funkcjonalności i intuicyjny w obsłudze.
Dostęp zawsze i wszędzie
Chcesz przyspieszyć proces obsługi klienta i zwiększyć jego satysfakcję?
Prowadź sprzedaż w dowolnym miejscu Twojego sklepu. Pozwól też wrócić klientowi do koszyka zakupowego, który odłożył sobie na później, by nie musiał ponownie tworzyć zamówienia.
Zrobisz to za sprawą systemu POS skonfigurowanego nie tylko na stacjonarne stanowisko, ale również dostępnego poprzez smartfon czy tablet. System powinien działać online i offline. W razie awarii łącza internetowego nie musisz się o nic martwić - prowadzisz dalej sprzedaż, a po przywróceniu połączenia dane zsynchronizują się automatycznie. Dodatkowa i z pewnością przydatna funkcjonalność to możliwość zapamiętania zamówienia złożonego przez klienta, tak by mógł on w dowolnej chwili wrócić do Twojego sklepu i je zrealizować.
JAK TO DZIAŁA: Firma X prowadzi wyprzedaż spodni. Klientów jest o wiele więcej niż zwykle. Dzięki wprowadzeniu mobilnych stanowisk sprzedaży, każdy może sprawdzić gdzie i w jakich ilościach dany towar jest dostępny, a także zakupić wybrany artykuł dzięki podłączeniu np. smartfona poprzez bluetooth do terminala płatniczego/drukarki fiskalnej. Ponadto klient, który chce odłożyć produkty na później, przy następnej wizycie może od razu zapłacić za zapamiętane przez system zamówienie. Wszyscy są obsługiwani na czas a firma osiąga większy zysk i zbiera pozytywne opinie na temat jakości obsługi.
Wgląd w zasoby sklepu i inwentaryzacja
Podgląd stanów magazynowych jest niezbędny, by zachować kontrolę nad ilością artykułów, które posiadamy. Daje nam również możliwość poinformowania klienta, czy posiadamy produkt przez niego pożądany i ewentualnie gdzie może dany artykuł dostać. Możliwość identyfikacji i wyszukiwania artykułów na różnych poziomach zaawansowania – np. ze względu na rozmiar i kolor - daje możliwość śledzenia trendów sprzedażowych, a tym samym pomoże nam upewnić się, że najczęściej sprzedawane produkty są zmagazynowane w odpowiednich ilościach.
JAK TO DZIAŁA: Firma X sprzedaje spodnie marki A, B i C. Sprzedawca wie, że najlepiej sprzedają się niebieskie spodnie marki A w rozmiarze 40, więc dzięki możliwości wglądu w stany magazynowe jest w stanie zadbać, by odpowiednia ilość tego konkretnego artykułu zawsze znajdowała się na półkach sklepowych.
Obsługa klientów zagranicznych
Ilość turystów w Polsce rośnie systematycznie i zbliża się do 20 mln osób w ciągu roku. Warto odpowiednio zadbać o tak dużą grupę potencjalnych klientów. Możliwość płatności w innych walutach czy obsługi dokumentu tax free, a także wybór menu POS-a w języku obcym, powinny być w nowoczesnym sklepie oczywistością. System Comarch Retail POS obsługuje następujące języki: polski, angielski, francuski, niemiecki, hiszpański oraz włoski.
JAK TO DZIAŁA: Sklep X posiada swój oddział za granicą i znajduje się w galerii handlowej, w której 20% odwiedzających stanowią turyści z Niemiec i Rosji. Dodatkowo sklep posiada pracownika A z Francji oraz pracownika B z Wielkiej Brytanii. Dzięki nowoczesnemu systemowi POS każdy z pracowników sklepu ma możliwość pracy w wybranym przez siebie języku, a jeśli do sklepu przyjdzie ktoś zza granicy, do jego zamówienia będzie można jednym kliknięciem wygenerować dokument tax free.
Intuicyjny i przyjazny interfejs
Dobry interfejs to gwarancja zadowolenia zarówno pracowników, jak i klientów. Dzięki edytowalnemu wyglądowi i prostocie w obsłudze, system POS może zapewnić:
• możliwość ekspresowego przeszkolenia nowego pracownika,
• obsługę wielu dokumentów i klientów jednocześnie,
• zmianę widoku interfejsu tak by dostosować go do potrzeb danego sprzedawcy,
• wyświetlanie zdjęć towarów,
• podpowiedzi artykułów powiązanych (sugerowanych do sprzedaży),
• wyświetlanie dostępnych rabatów na dany artykuł,
• wystawianie i realizacja zamówień/zwrotów.
JAK TO DZIAŁA: Firma X zatrudniła nowego pracownika z Francji. Dzięki wielojęzycznemu menu pracownik ustawia swój język do prowadzenia sklepu i jest w stanie nauczyć się obsługi systemu w przeciągu zaledwie kilkudziesięciu minut. Przy prowadzeniu samej sprzedaży nie musi pamiętać o promocjach i rabatach oraz które artykuły może zaproponować jako sugerowane do sprzedaży - np. wraz ze spodniami (pasek, buty) - ponieważ system automatycznie wyświetli mu wszystkie potrzebne informacje.
Autor: Aleksander Sakwarelidze
System Comarch Retail POS jest jednym z narzędzi platformy Comarch Retail
Skomentuj
Brak komentarzy