Przyszłość biznesu: centralizacja, automatyzacja i innowacje z Comarch ERP XL
- Opublikowano
- 4 min czytania
Milenium Inwestycje to wielospółkowa firma, która w celu optymalizacji procesów postanowiła wdrożyć nowoczesny system informatyczny. Nowe oprogramowanie miało za zadanie nie tylko usprawnić pracę w każdej ze spółek, ale także umożliwić centralne zarządzanie całym przedsiębiorstwem. Wybór padł na system Comarch ERP XL, który wspiera firmę głównie w zakresie działań handlowych.
Największą spółką Milenium Inwestycje jest RYWAL-RHC, firma z ponad 30-letnim doświadczeniem. Od początku istnienia specjalizuje się w oferowaniu technologii, towarów i urządzeń wykorzystywanych w procesach łączenia i cięcia materiałów przy wykorzystaniu ciepła (materiałów i urządzeń spawalniczych, szlifierskich, filtrowentylacji, osprzętu BHP, chemii przemysłowej oraz systemów zrobotyzowanych). W ofercie można znaleźć wszystko co potrzebne do zakładu pracy, warsztatu, czy garażu, zarówno dla hobbystów, jak i profesjonalistów.
Obecnie RYWAL także to największa w Polsce sieć salonów spawalniczych (20 lokalizacji), w których obsługiwanych jest ponad 10 000 odbiorców. Ponadto firma prowadzi sprzedaż ok. 6000 pozycji asortymentowych, obsługiwanych przez nowoczesne Centrum Dystrybucyjne w Toruniu o powierzchni magazynowej 8 000 m2.
Firma działa również na rynku zagranicznym w takich krajach jak Słowacja, Litwa, Białoruś, Zjednoczone Emiraty Arabskie, czy Rumunia. Obecność na trzech kontynentach i w ośmiu krajach, wykorzystanie ponad 40 serwerów i 600 stanowisk komputerowych to wyzwania, jakie postawiono działowi IT i oprogramowaniu klasy ERP.
Zarząd firmy zdecydował, że najlepszym rozwiązaniem będzie wdrożenie systemu Comarch ERP XL, który pozwoli na optymalizację i automatyzację procesów biznesowych w wielu obszarach działalności firmy.
Mobilność i dostępność
Początki pracy z nowym systemem to przede wszystkim rozwój ilościowy posiadanych licencji oraz dostosowanie systemu do wymagań firmy. Kolejnym krokiem było wdrożenie aplikacji Comarch Mobile, z której korzysta ponad 100 osób.
Rozwiązanie pomaga w takich obszarach jak: sprzedaż – wizyty handlowe, zarządzanie magazynem, czy pracami serwisowymi. Dzięki tej aplikacji, pracownicy terenowi oraz przedstawiciele handlowi zyskali dostęp do niezbędnych narzędzi i informacji w czasie rzeczywistym, bez względu na to, gdzie się znajdują. To z kolei przekłada się na szybszą reakcję na potrzeby klienta i wydajniejszą pracę.
Rozwój e-commerce
RYWAL-RHC, śledząc najnowsze trendy rynkowe, postawił również na rozwój w obszarze e-commerce. W tym celu firma zdecydowała się na wdrożenie rozwiązań Comarch e-Sklep i Comarch B2B, które umożliwiły sprawną sprzedaż online, zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych.
Comarch e-Sklep jest w pełni integrowany z systemem Comarch ERP XL. Dzięki temu komunikacja między systemami jest dwukierunkowa – z systemu ERP wysyłane są m.in. informacje o towarach, cennikach, stanach magazynowych, czy rabatach, z kolei ze sklepu do systemu ERP wysyłane są np. informacje o zamówieniach, klientach, czy dane do faktury. W ten sposób proces obsługi klienta i realizacji zamówień jest szybszy, a wśród innych korzyści takiej integracji można wymienić natychmiastowe przesyłanie zamówień, wystawienie dokumentów i spójne zarządzanie bazą towarową.
Dalszy rozwój z rozwiązaniami Comarch ERP
Firma planuje dalsze inwestycje w rozwiązania od Comarch DMS. Planowane jest wdrożenie modułu Comarch DMS, który usprawni zarządzanie dokumentacją oraz pozwoli na integrację z Krajowym Systemem e-Faktur. RYWAL testuje również Mobilny Serwis - narzędzie mające na celu dalszą optymalizację procesów serwisowych.
Dzięki przemyślanym decyzjom zarządu firmy RYWAL-RHC, system Comarch ERP XL stał się kluczowym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Zastosowane rozwiązania nie tylko znacząco usprawniły istniejące procesy, ale również otworzyły drzwi do nowych możliwości, pozwalając firmie skuteczniej konkurować na rynku.
Warte odnotowania:
- Comarch ERP XL - ponad 500 użytkowników
- Mobilna sprzedaż – 120 użytkowników
- Pulpit kontrahenta – ponad 40 firm / 600 użytkowników
- BI – dostęp dla ponad 50 menadżerów
Skomentuj
Brak komentarzy