Rozmrażanie potencjału Willisch z Comarch ERP XL: przepis na sukces w branży lodowej
- Opublikowano
- 5 min czytania
W sercu Wielkopolski, na werandzie domu rodziny Willischów, w 1983 roku zaczął kształtować się smak niezwykłej przygody z lodami. To właśnie w Wągrowcu, z pasji do słodkich smaków i tradycyjnego rzemiosła, narodziła się firma KrysMar, a obecnie Willisch, która dziś oferuje ponad 200 smaków ręcznie robionych lodów. Aktualnie te wyjątkowe desery znaleźć można w największych sieciach handlowych, licznych lokalnych sklepach, a także w ponad 40 punktach lodziarni własnych i franczyzowych oraz różnorodnych restauracjach i kawiarniach.
Tradycja spotyka innowację
Historia firmy Willisch to opowieść o ewolucji – od sprzedaży domowych lodów przez rozwój nowoczesnej sieci lodziarni, aż po skok na skalę krajową dzięki autorskiemu sklepowi internetowemu. Ta 40-letnia podróż, pełna wyzwań i rywalizacji z zagranicznymi konkurentami wymagała jednak znacznie więcej niż tylko pasji i wysokiej jakości produktu. Wymagała zaawansowanych rozwiązań IT, które pozwoliłyby sprostać nowym wyzwaniom.
Chłodna analiza
Trudności, przed którymi stanęła firma, dotyczyły zarządzania recepturami i rozliczania kosztów produkcji, magazynowania, śledzenia partii, kompletacji wysyłek oraz integracji e-commerce, czyli brak platformy B2B oraz integracji ze sklepem internetowym i aplikacją mobilną dla Klientów. Odpowiedzią na te potrzeby okazał się system Comarch ERP XL, wybrany za swoją kompleksowość, możliwość modelowania procesów i ich automatyzację, gotowe rozwiązanie B2B i Comarch WMS oraz interfejs programistyczny umożliwiający szeroką integrację. Za wdrożenie systemu odpowiadał partner Comarch, firma T2S.
Słodki sukces
Wdrożenie Comarch ERP XL przyniosło Willisch szereg korzyści, w tym w całości zintegrowany system czy bezpieczny backup danych. Stworzono nową systematykę towarów, co znacznie ułatwiło wyszukiwanie produktów i zsynchronizowano firmę z zewnętrznym sklepem internetowym. Wprowadzenie systemu BI okazało się ogromnym wsparciem dla handlowców, nie tylko dzięki bieżącemu raportowaniu kosztów, ale także dzięki możliwości subskrypcji wyników trwającej pracy. Platforma B2B pozwoliła między innymi na rezerwacje online czy obsługę zatowarowania lokali. System Comarch WMS pozwolił na uproszczenie niektórych kroków, na walidację już na początku procesu oraz pozwolił na automatyzację przyjęcia i walidacji dostaw przy pomocy kodów QR na urządzaniach mobilnych. Zoptymalizowano także magazyn oraz zautomatyzowano takie procesy, jak weryfikacja, tworzenie i generowanie dokumentów, wydania opakowań czy obsługa cen i kilogramów w wydaniach hurtowych.
Znacząco przyspieszono proces wysyłki towarów do Klientów końcowych, bo aż o 70%. Współpraca ta zaowocowała nie tylko mniejszą ilością błędów, ale również znacząco przyczyniła się do zwiększenia efektywności i redukcji strat. Te i wiele innych udoskonaleń wpłynęły na wzrost konkurencyjności firmy oraz lepszą orientację na potrzeby i oczekiwania Klientów.
Historia wdrożenia systemu Comarch w firmie Willisch to nie tylko opowieść o sukcesie technologicznym, ale również o współpracy, która pozwoliła tradycyjnej marce lodów wkroczyć pewnie w nowoczesny świat biznesu. Dzięki zaangażowaniu i nowoczesnym rozwiązaniom, można osiągnąć stabilny rozwój i zbudować trwałe fundamenty na przyszłość.
Dowiedz się więcej o systemie Comarch ERP XL na stronie https://www.comarch.pl/erp/xl/.
Skomentuj
Brak komentarzy