W biznesie jak w futbolu: ważne są liczby – Comarch ERP Optima w KKS Lech Poznań
- Opublikowano
- 4 min czytania
Lech Poznań, siedmiokrotny mistrz Polski, może się pochwalić nie tylko sukcesami sportowymi, ale także wyjątkową społecznością, która łączy sympatyków piłki nożnej w województwie wielkopolskim. Strategią klubu jest to, aby każdy stał się częścią popularnego „Kolejorza”. Dlatego utworzono sieć sklepów Lecha Poznań, do obsługi których wybrano oprogramowanie Comarch ERP Optima.
W identyfikacji z klubem pomaga przywiązanie do jego barw: każdy kibic w dniu meczowym nie może obejść się bez klubowego szalika czy czapki, a wielu z nich nawet w domowych pieleszach korzysta z kubków, smyczy czy nawet kosmetyków w biało-niebieskich barwach. W punktach sprzedaży można wyposażyć się we wszystkie te atrybuty kibica potrzebne do wspierania swojego zespołu na stadionie i manifestowania przywiązania do niego poza stadionem.
Futbol i biznes w nowych realiach
Piłka nożna dzisiaj to przecież nie tylko sport, ale też – a zdaniem niektórych, nawet przede wszystkim – potężny biznes. Praktycznie co pół roku, kiedy otwiera się nowe okienko transferowe, słyszymy o kolejnych rekordach kwot transferowych, liczonych już teraz w setkach milionów euro. Wydawanie takich pieniędzy to zazwyczaj jednak nie kaprys, ale inwestycja: właściciele klubów doskonale wiedzą, że wydane środki wkrótce się zwrócą, choćby za sprawą wpływów reklamowych czy sprzedaży pamiątek.
W polskiej Lotto Ekstraklasie oczywiście skala zjawiska jest inna, ale włodarze naszych klubów dostrzegają już, jak ważny jest ten aspekt działalności klubu. Dla największych i najpopularniejszych polskich zespołów, do jakich niewątpliwie zalicza się Lech (mogący się pochwalić średnią frekwencją na meczu ligowym w wysokości niemal 21 tysięcy osób, co daje mu drugie miejsce w Ekstraklasie), sprzedaż pamiątek i gadżetów stanowi już znaczące źródło dochodów.
Comarch asystuje przy bramkach „Kolejorza”
Główny i oficjalny punkt – „Stacja Kolejorz” – mieści się na Inea Stadionie przy ulicy Bułgarskiej w Poznaniu. Wraz z rozwojem marketingowym, właściciele Lecha Poznań zadecydowali o zakupie zintegrowanego oprogramowania do obsługi punktów sprzedażowych. Skoordynowanie działania każdej stacji roboczej z centralą wymagało elastycznego i innowacyjnego rozwiązania.
- Chcieliśmy wprowadzić taki system, dla którego obsługa dużej liczby transakcji nie będzie stanowiła problemu. Zdecydowaliśmy się na zakup systemu Comarch ERP Optima, który umożliwia nam przetwarzanie i analizowanie dużych ilości danych pochodzących z różnych obszarów działalności – mówi Łukasz Kodym, specjalista ds. logistyki. – Dzięki niemu możemy prowadzić skuteczny oraz elastyczny biznes.
Seria dobrych wyników
Wdrożenie systemu Comarch ERP Optima szybko przyniosło „Kolejorzowi” wymierne korzyści.
- Efektywnie działający system Comarch ERP Optima pozwala na sukcesywny wzrost sprzedaży w naszej sieci sklepów – dopowiada Anna Kozieczko, sprzedawca. – W głównym sklepie sieci jesteśmy w stanie obsłużyć około tysiąca klientów w ciągu niecałych dwóch godzin.
Lech Poznań dysponuje siecią handlową składającą się z ośmiu sklepów. Cała sieć osiągnęła w 2017 roku liczbę 90 tysięcy operacji kasowych, co jest jednocześnie wynikiem o 4% lepszym niż w roku poprzednim.
- Największą korzyścią z wprowadzenia systemu Comarch ERP Optima jest bezpośredni dostęp do informacji. Codziennie dostajemy bieżące dane na temat sprzedaży w poszczególnych kanałach czy grupach produktowych, a także informacje o dystrybucji towarów na magazynie, co znacząco ułatwia logistykę i planowanie. Cały czas też rośnie liczba operacji kasowych. Nie byłoby to wszystko możliwe bez narzędzia, które pozwala nam zbierać i agregować dane. Co więcej, moduł Business Intelligence pozwala nam określać, w której grupie produktów mamy największy potencjał do wzrostu - na przykład w grupie produktów typu casual, z bardzo lekkim brandingiem klubowym. Po analizie i wdrożeniu wielu nowych produktów tego typu, obroty w tej grupie produktowej wzrosły o 70% - opowiada Zbyszko Gapiński, kierownik sprzedaży zewnętrznej.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z systemu Comarch ERP Optima i śmiało możemy go wszystkim polecić! – pointuje.
Skomentuj
Brak komentarzy