Więcej niż telekomunikacja – backup danych w Orange Polska

Usługi telekomunikacyjne stały się tak powszechne, że z czasem przestały przynosić wystarczająco dużą wartość dla użytkowników. Właśnie dlatego telekomy zaczęły poszukiwać nowych obszarów, które pomogłyby zwiększyć zadowolenie swoich Klientów. Oprócz rozwijania swoich podstawowych usług, takich jak połączenia głosowe czy transmisja danych, operatorzy coraz częściej oferują również dodatkowe usługi w ramach tzw. VAS’ów (z ang. Value Added Service), które mogą podbić atrakcyjność tradycyjnych usług telekomunikacyjnych.

Orange Polska jest częścią międzynarodowej Grupy Orange – jednego z wiodących operatorów telekomunikacyjnych w Europie i na świecie. Dostarcza szeroką gamę produktów i usług 20 milionom Klientów indywidualnych, biznesowych i hurtowych w sieci stacjonarnej i komórkowej. Po wnikliwej analizie biznesowej, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na usługi cyfrowe i bezpieczeństwo danych, firma podjęła decyzję o rozszerzeniu swojej oferty o rozwiązanie, które umożliwia przechowywanie i tworzenie kopii zapasowych danych w chmurze.

Bezpieczny backup w chmurze

Kluczem do sukcesu w obszarze VAS jest nawiązanie relacji z doświadczonymi partnerami technologicznymi, którzy są w stanie dostarczyć sprawdzone, skalowalne i bezpieczne rozwiązania. Ze względu na udaną współpracę przy innych projektach wybór padł na firmę Comarch, która w ramach swojego bogatego portfolio usług dostępnych w chmurze rozwija m.in. aplikację Comarch IBARD

Comarch IBARD to profesjonalna usługa do wykonywania backupu online oraz do przechowywania i udostępniania różnego rodzaju danych. Dostęp do nich jest możliwy przez przeglądarkę internetową, aplikację desktopową oraz aplikacje mobilne (Android, iOS). Zabezpieczenia stosowane w usłudze Comarch IBARD spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, a wszystkie dane przechowywane są w certyfikowanym Comarch Data Center

Dla każdego Klienta

Orange zdecydowało się na wdrożenie aplikacji w modelu white label umożliwiającym pełne dostosowanie produktu do unikalnych potrzeb firmy i jej identyfikacji wizualnej. Dzięki temu narzędzie w pełni integruje się z marką Orange, jednocześnie dostarczając Klientom końcowym wszystkie kluczowe funkcje i korzyści:

  • Ochrona informacji – dane są zawsze zabezpieczone przed utratą, uszkodzeniem i nieautoryzowanym dostępem.
  • Współpraca zespołowa – ułatwiona wymiana plików i synchronizacja danych w czasie rzeczywistym.
  • Automatyczny backup – tworzenie kopii zapasowych odbywa się w tle, bez potrzeby ręcznego działania.
  • Komfort użytkowania – szybki i łatwy dostęp do plików oraz ich udostępnianie z dowolnego urządzenia.

Pierwsze kroki w chmurze

W ramach etapu pilotażowego Comarch skonfigurował dedykowane środowisko informatyczne, niezbędne do udostępnienia usługi backupu w chmurze dla klientów Orange. Dostosowano aplikację do wizualnych standardów Orange pod kątem wykorzystywanych kolorów, logotypów, ikon, nazw procesów i samej nazwy produktu. Przygotowano odpowiednie szablony i mechanizmy wysyłania powiadomień e-mail i SMS. Wdrożono także logowanie z wykorzystaniem Single Sign On zgodnie z zaproponowaną wizualizacją. 

Comarch na czas trwania pilotażu zapewnił trzecią linię wsparcia i w tym celu udostępnił dedykowany adres zgłoszeniowy oraz numer infolinii, na który pracownicy Orange mogli dokonywać zgłoszeń. Dodatkowo przeprowadzone zostały zdalne szkolenia z obsługi narzędzia dla zespołów sprzedażowych oraz działów wsparcia technicznego Orange, uzupełnione o know-how jak promować i sprzedawać rozwiązanie do backupu na bazie doświadczeń Comarch. Przed komercyjnym startem projektu przeprowadzono także testy bezpieczeństwa, co było kluczowe ze względu na wyeliminowanie wszelkich potencjalnych zagrożeń i zagwarantowanie pełnej ochrony oferowanego rozwiązania.

Projekt wystartował w czerwcu 2022 roku i początkowo objął dwie grupy Klientów Orange: Klientów abonamentu na telefony komórkowe oraz Klientów Internetu. Pakiety Standard i Premium rozróżnione zostały pod względem pojemności konta (250 GB oraz 500 GB) oraz konkretnych funkcjonalności (limit wersji plików, maksymalna liczba użytkowników). Dodatkowo każda z opcji uwzględniała szyfrowanie transmisji danych oraz bezpłatny okres próbny.

Nowa jakość usług

Integracja usług VAS bezpośrednio z podstawową ofertą zwiększa ich wartość dla Klientów, jednocześnie umożliwiając generowanie dodatkowych przychodów z opłat cyklicznych. W ramach promowania usługi Backup Danych Orange koncentruje się na kluczowych aspektach związanych z bezpieczeństwem przechowywania danych, które jest gwarantowane przez zaawansowane mechanizmy szyfrowania. Dodatkowo promowane jest wersjonowanie plików, umożliwiające dostęp do wcześniejszych kopii dokumentów i ich łatwe przywracanie. Strategia „ustaw i zapomnij” akcentuje prostotę konfiguracji i automatyzację backupu. Co ważne, aplikacja jest cyklicznie aktualizowana, tak aby nowe funkcjonalności wprowadzane w rynkowej wersji Comarch IBARD były dostępne także w wersji dedykowanej. 

Najważniejsze korzyści z wdrożenia dla firmy Orange to:

  • zwiększenie przychodów,
  • zwiększenie lojalności Klientów,
  • pozytywny wpływ na wizerunek marki,
  • konkurencyjność na rynku,
  • utrzymanie Klientów na dłużej.

Jako kierownik projektu odpowiedzialny za wdrożenie rozwiązania Backupu danych w Orange, opartego na Comarch IBARD, jestem bardzo zadowolona ze współpracy z zespołem po stronie Comarch. Usługa Backupu danych pozwoliła poszerzyć portfolio naszych produktów ICT kierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. Proces implementacji przebiegł sprawnie, a wsparcie techniczne Comarch było profesjonalne i zawsze dostępne, co przyczyniło się do szybkiego osiągnięcia zamierzonych celów. – podsumowuje Kinga Wiśniewska, Kierownik Produktu – ICT, Marketing i Rozwój Usług Cyfrowych – Orange Polska.

Rozwiązanie zaprojektowano na tyle elastycznie, że po kilku miesiącach owocnej współpracy, w szybki sposób uzupełniono ofertę o propozycje dla innych segmentów rynku, w tym dla małych i średnich firm. Po nieco ponad dwóch latach od startu projektu z usługi Backup Danych korzysta ponad 10 500 klientów końcowych Orange, a współpraca z Comarch jest sukcesywnie rozszerzana o nowe warianty usługi.

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza