Mimo zawirowań gospodarczych jakie obserwujemy, branża kosmetyczna wydaje się być dość odporna na te problemy. Według prognoz PMP, rynek artykułów kosmetycznych w Polsce w latach 2023-2027 będzie rósł w tempie ok. 3-5% rocznie. Wyzwaniem dla producentów jest jednak wzrost cen surowców, opakowań, energii elektrycznej, czy gazu oraz pytanie, jak będą zachowywać się konsumenci w obliczu dwucyfrowej inflacji. Sporym utrudnieniem są też problemy z transportem, czy wstrzymanie handlu z Rosją i Białorusią, co na wielu firmach wymusiło konieczność poszukania odbiorców na innych rynkach.
Firmy działające w tej branży muszą nieustannie śledzić zmiany na rynku i starać się szybko przystosować do warunków, w jakich przychodzi im działać. Szczególne wyzwania mają przed sobą firmy produkcyjne, których specyfika wymaga m.in. dobrego zarządzania recepturami, optymalnego planowania zleceń, czy nieustannej kontroli jakości.