Zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa, sprawne zarządzanie, prowadzenie jednolitej polityki firmowej, a w efekcie poprawa wyniku handlowego to wyzwania, przed jakimi stają właściciele sklepów detalicznych w warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej. W obecnych czasach potrzebne jest całościowe spojrzenie na wszystkie procesy operacyjne w ramach całej firmy, a jednocześnie dbałość o pojedyncze zdarzenia handlowe, będące podstawą prowadzenia biznesu detalicznego.
Uzupełnieniem systemów dedykowanych do pracy w punktach sprzedaży są systemy centralne odpowiadające za zarządzanie całą siecią sprzedaży, rozpoczynając od konfiguracji procesów w sklepach stacjonarnych, przez działania realizowane w rozwiązaniach e-commerce i sieć przedstawicieli handlowych, a na zarządzaniu towarem, zapasami zamówieniami kończąc. Są to systemy klasy OMS (Order Management System), których zadaniem jest kompleksowe zarządzanie ofertą, cenami, promocjami oraz relacjami z klientem.
Jest to miejsce zapewniające przejrzyste i scentralizowane źródło danych. W ofercie Comarch rolę systemów OMS pełnią odpowiednio dobrane do potrzeb Klientów moduły systemów ERP. W zależności od potrzeb, odpowiedni dobór narzędzi może zapewnić obsługę wyłącznie procesów realizowanych w sieci sprzedaży lub pełną obsługę całego przedsiębiorstwa, w tym również procesów zakupowych, finansowych, księgowych, czy związanych z obsługą kadrowo płacową.