Najwięcej głosów (84 procent) otrzymała poprawa efektywności firmy. Chodzi tu o sprawniejszy przebieg procesów i obsługi klientów oraz pracowników (moduł Kadry I Płace) oraz sprawniejsza wymiana dokumentacji z administracją państwową.
Drugie miejsce, z 82 procentami „głosów”, zajęło szybsze przygotowywanie raportów i analiz, a brązowy medal (77 procent) zdobyło obniżenie kosztów funkcjonowania firmy. 47 procent zanotowało wzrost sprzedaży. 44 procent ankietowanych uważa, że korzystanie z systemów przekłada się na wzrost odsetka zrealizowanych zamówień.
Według opinii 41 procent użytkowników zauważalną korzyścią jest lepsze gospodarowanie zasobami kadrowymi i lepsze zarządzanie produkcją. Natomiast wzrost przychodów dzięki uruchomieniu nowych kanałów np. e-commerce czy mobile osiągnęło 41 procent uczestników badania.
Regularne badanie opinii użytkowników Comarch ERP Optima
Wyniki badania satysfakcji użytkowników Comarch ERP Optima są ważną informacją, dotyczącą funkcjonalności systemu. Odpowiedzi ankietowanych pokazują, że ogólny poziom zadowolenia użytkowników jest bardzo wysoki. System Comarch wspiera w codziennej pracy ponad 75,000 polskich firm. Pozytywne wyniki badań opinii użytkowników wpływają na ciągła poprawę jakości pracy z programem jaki i rozwoju innych produktów Comarch ERP: na przykład Comarch ERP XT.