Moduły robotyzacji i sztucznej inteligencji

Robotyzacja procesów biznesowych (RPA) czyli inteligentna automatyzacja w Comarch ERP Optima pozwala na jeszcze szybszą i efektywniejszą pracę z systemem.

Moduły RPA i AI (sztuczna inteligencja) są stałymi - bezpłatnymi - elementami oprogramowania, które działają w wielu kluczowych obszarach jak fakturowanie, księgowanie, wymiana danych z bankiem i biurem rachunkowym, komunikacji z Klientami czy windykacją należności.

Automaty pobierania danych

  • Automatyczne pobieranie rachunków bankowych kontrahentów z wykazu podatników VAT
  • Automatyczne pobieranie danych z baz GUS, ZUS 
  • Program sam weryfikuje status kontrahenta w VAT: np. sprawdzanie numeru rachunku bankowego czy jest na Białej liście podatników (w rejestrze VAT i ewidencji dodatkowej)
  • kursów walut z NBP
  • nowych wartości typu odsetki ustawowe czy progi podatkowe

automatyczne pobieranie danych do Optimy - robotyzacja

Automatyzacja w procesach handlowych:

  • Automatyczna windykacja należności.Funkcja pozwala w zautomatyzowany sposób zarządzać nieuregulowanymi należnościami. Istnieje możliwość automatycznego generowania i wysyłania poprzez e-mail ponagleń zapłaty oraz wiadomości informujących o nieuregulowanych należnościach, tworzenia kontaktów lub zadań CRM związanych z takimi kontrahentami oraz blokowanie sprzedaży do kontrahentów z przeterminowanymi płatnościami. 
  • Propozycje faktury cyklicznych. W programie istnieje mechanizm sugerujący użytkownikowi, które dokumenty wystawiane w programie ręcznie, mogą być generowane automatycznie za pomocą funkcji faktur cyklicznych. 

Automatyzacja procesów księgowych:

  • Automatyczne przenoszenie dokumentów kosztowych z modułu Handel do Rejestrów VAT - po wystawieniu dokumentu w module handlowym programu może on zostać automatycznie przeniesiony do rejestru VAT.
  • Automatyczne księgowanie dokumentów do Księgowości Podatkowej i Ewidencji Ryczałtowej - po wprowadzeniu dokumentu do programu może on zostać od razu zaksięgowany przez program do księgi podatkowej lub ewidencji ryczałtowej.

Komunikacja zewnętrzna

  • bezpieczne i zautomatyzowane przekazywanie przelewów bezpośrednio do systemu bankowego oraz pobieranie wyciągów z systemu bankowego do Comarch ERP Optima. (Więcej o integracji z bankami)
  • windykacja należności w oparciu o samoczynnie realizujące się i definiowalne schematy windykacji, które umożliwiają:
    • wysyłanie do kontrahentów wiadomości e-mail z informacją o zadłużeniu,
    • możliwość tworzenia w systemie CRM zarówno bazy kontaktów wierzycieli jak i zadań z nimi związanych,
    • generowanie a następnie wysyłanie ponagleń do zapłaty,
    • możliwość blokowania sprzedaży dłużnikom
  • wysyłanie automatycznych powiadomień do klientów związanych z zadaniami/kontaktami (np. przypomnienie o cyklicznym przeglądzie samochodu, zakupie ubezpieczenia, przedłużeniu abonamentu itp.)
  • zautomatyzowana wymiana dokumentów z biurem rachunkowym
  • możliwość bezpośredniej wysyłki deklaracji ZUS DRA do ZUS, z pominięciem programu Płatnik

Inteligentne zczytywanie dokumentów i rozpoznawanie danych

Usługa która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR, błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie jedynie skaner lub aparat fotograficzny i połączenie z Internetem. Chmurowa usługa Comarch OCR kluczowe dane z faktury odczyta i skataloguje za Ciebie – dzięki czemu zaoszczędzisz czas, który musiałbyś poświęcić na ich ręczne wprowadzanie, a w przyszłości błyskawicznie wyszukasz potrzebne dokumenty.

Nasz OCR pozwali Ci także usprawniać proces wprowadzania towarów na magazyn poprzez automatyczne tworzenie dokumentów „Faktury zakupu” lub „Przyjęcia zewnętrzne” (PZ) za pomocą rozpoznawania optycznego danych globalnych i pozycji z dokumentów źródłowych „Faktura sprzedaży” lub „Wydanie zewnętrzne” (WZ). Dodatkowo poprzez usługę OCR możemy wprowadzać dokument „Rezerwacja odbiorcy” (RO) na podstawie zamówienia otrzymanego od klienta.

Usprawnienie pracy dzięki inteligentnej automatyzacji i AI

  • automat wysyłki faktur pocztą e-mail. Funkcja umożliwia automatyczne wysyłanie pocztą mailową faktur sprzedaży, które zostały dodane w programie oraz nie zostały wcześniej wysłane za pomocą skrzynki pocztowej skonfigurowanej w module CRM.
  • operacje seryjne: możliwość seryjnego dodawania pojedynczych dokumentów wewnętrznych, seryjnej zmiany formy i terminu płatności, seryjnej zmiany podmiotu/ płatnika, seryjnej aktualizacji danych podmiotu oraz seryjnej zmiany stawki VAT przy zmianie kategorii. W module Płace i Kadry Plus możliwe jest seryjne zmienianie wartości pól na formularzach pracowników, a także operacje seryjne związane z dodatkowymi elementami wynagrodzeń pracowniczych czy nieobecności.
  • Mechanizm, który dzięki machine learning wyszukuje powtarzające się okresowo faktury i proponuje ustalenie dla nich wzorca faktury cyklicznej w module CRM

automatyxzacja Optima Comarch - robotyzacja

Dostęp do wbudowanych w Comarch REP Optima rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję i robotyzacja procesów

Z programu można korzystać online

W bezpiecznej Chmurze Comarch, w miesięcznym abonamencie. Wygodnie i bez zobowiązań.

Dowiedz się więcej

Chmura - wersja online programu dostępna przez internet

Demo Comarch ERP Optima

Wersja demonstracyjna to program posiadający pełną funkcjonalność: wszystkie moduły Comarch ERP Optima można przetestować bezpłatnie.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza