AI w systemach ERP – konkretne zastosowania w biznesie.

AI w systemach ERP – konkretne zastosowania w biznesie. Sprawdź

Sprawdź

Business Process Management System

Cechą wyróżniającą system Comarch Retail spośród innych tego typu na rynku jest zastosowanie silnika Business Process Management (BPM), czyli mechanizmu umożliwiającego całkowitą lub częściową  automatyzację procesów w firmie. Dzięki BPM możemy automatyzować zarówno rutynowe procesy charakterystyczne dla każdej firmy, jak również nietypowe zadania, specyficzne dla każdego przedsiębiorstwa, np. wprowadzenie automatycznej promocji na konkretne produkty w oparciu o spadek sprzedaży poniżej wcześniej ustalonego limitu. To właśnie sprawia, że system świetnie sprawdza się w nietypowych branżach i przedsiębiorstwach o niestandardowym modelu pracy.

Gotowe automatyczne procesy

W wielu firmach pewne standardowe czynności i procesy biznesowe przebiegają w ten sam lub podobny sposób. Dlatego Comarch Retail został wyposażony w kilkadziesiąt gotowych do użycia automatycznych procesów, dostępnych wprost w systemie. Przedsiębiorstwo może wykorzystać przygotowane automatyczne ścieżki postępowania w takich obszarach m.in. jak: Business Intelligence, Handel i Magazyn, CRM czy Wielofirmowość.

Tworzenie własnych procesów dostosowanych do potrzeb

Współcześnie, choć wiele firm działa w tej samej branży to sposób funkcjonowania ich przedsiębiorstwa jest całkiem inny. Wymaga to indywidualnego podejścia do każdej firmy. Obok listy automatycznych procesów, które są dostępne w standardzie, system został wyposażony w intuicyjny kreator, który umożliwia tworzenie własnych procesów BPM. Wszystko to stwarza możliwość zautomatyzowania najbardziej specyficznych i wymagających procesów charakterystycznych dla danej firmy i jej działalności.

Skrzynka zadań

Wiele procesów zachodzących w firmie na pewnym etapie wymaga podjęcia określonych decyzji przez człowieka, stąd nie można ich w pełni zautomatyzować. Do obsłużenia tego typu procesów w systemie została stworzona specjalna skrzynka zadań. Akcje inicjowane przez jednego z użytkowników automatycznie powodują konieczność reakcji ze strony innych osób biorących udział w danym procesie. System pilnuje, aby wiadomość trafiła do odpowiedniej osoby, a w razie potrzeb uruchamia mechanizm przypomnień lub alertów. Dzięki integracji skrzynki zadań z pocztą e-mail, BPM umożliwia łatwą komunikację pomiędzy pracownikami, jak również z dostawcami i odbiorcami.

Automatyzacja w oparciu o dane Business Intelligence

W Comarch Retail automatyczne procesy BPM mogą opierać się o dane z raportów Bussines Intelligence. Oznacza to, że automatyczne procesy BPM są tutaj konkretnymi ścieżkami postępowania uzależnionymi od aktualnych danych oraz prognoz np. Dzięki temu system inteligentnie reaguje na sytuację w firmie i dostosowuje do niej właściwe kroki.
Jak to działa? Na podstawie danych analitycznych Business Intelligence dowiadujemy się, że w ostatnim miesiącu w pewnym regionie, sprzedaż danego modelu spodni systematycznie spada. W oparciu o prognozy sprzedaży wiemy, że nie możemy liczyć na poprawę sytuacji. Business Intelligence w porę zauważył problem, a proces BPM wysłał automatyczną informację do menedżera o zagrożeniu wraz z gotową propozycją działania: „W sklepach A i B należy przecenić spodnie minimum o 30%”.

Procesy w sprzedaży

Procesy handlowe należą do najbardziej istotnych aspektów funkcjonowania firmy. Często są one skomplikowane i składają się z rozbudowanych ścieżek postępowania. BPM umożliwia częściowe lub całkowite zautomatyzowanie takich działań, jak np.: ofertowanie, realizacja zamówień, przydzielanie rabatów, czy obsługa reklamacji.
Jak to działa? Klient składa reklamację w sklepie. Następnie system na podstawie zmiany statusów reklamacji (przyjęcie towaru, uznanie reklamacji itd.), automatycznie przekierowuje obsługę reklamacji do następnej osoby odpowiedzialnej za kolejny krok, czy też informuje klienta o statusie reklamacji, wysyłając odpowiednią wiadomość e-mail. Cały proces reklamacji jest w ten sposób uporządkowany a klient wie, kiedy i gdzie powinien się zgłosić po odbiór reklamowanego produktu.

Procesy w logistyce

Dzięki procesom BPM przedsiębiorstwo ma możliwość całkowitej lub częściowej automatyzacji procesów związanych z logistyką, jak: przyjmowanie, zamawianie, ustalanie limitów stanów magazynowych, obsługa towaru (przesunięcia pomiędzy magazynami itd.).
Jak to działa? Z uwagi na atrakcyjną promocję, w jednym ze sklepów sprzedano 6 par tych samych butów w jeden dzień. Poziom zatowarowania spadł poniżej ustalonego limitu. System, aby uzupełnić powstałe braki, automatycznie zamawia potrzebny towar wysyłając odpowiednie dokumenty do dostawcy. Następnie kontrahent dostarcza towar, a system automatycznie przyjmuje dostawę na magazyn, generując potrzebne dokumenty. Kolejny krok to automatyczne przesunięcie towaru na magazyn w sklepie

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza